PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail record



Dries.S
06/08/09, 01:17
Beste,

Ik heb zonet mijn server overgezet maar heb nog problemen met het mail record.

Als ik naar mail.axonet.be ping dan krijg ik het ip 94.229.65.222, nochtans is in mijn directadmin op beide servers dit a record ingesteld als, 77.243.237.222.

Al de andere a records zijn goed aangepast en krijg ik het juist adres bij pingen, hoe komt dit dat dit bij mail nog niet zo is? Ik kan tevens ook geen mails ontvangen via axonet.be

Groetjes,

Dries

Hollanda
06/08/09, 01:28
Hier is ie wel correct, het kan soms wat langer duren (bv als mail.xxx nog gecached staat bij je isp).

Dries.S
06/08/09, 01:31
Ok bedankt, vind het gewoon raar dat de andere ms records wel zijn aangepast en deze nog niet...

hrodenburg
06/08/09, 09:45
Ok bedankt, vind het gewoon raar dat de andere ms records wel zijn aangepast en deze nog niet...

Dat kan wanneer deze misschien nog niet (of niet meer) in de cache aanwezig waren omdat ze bijv. de afgelopen x uur niet opgevraagd waren.

ARKO
10/08/09, 10:50
Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar meestal heeft het te maken met de DNS cache van bijvoorbeeld je router. Je kan wel de DNS cache in Windows flushen (ipconfig /flushdns) maar als je DNS server 192.168.1.1. is en deze ook een cache draait dan zal je deze ook moeten flushen.