PDA

Bekijk Volledige Versie : Licenties



Ryan Kalkhoven
05/08/09, 17:49
Even een vraag van een windowsgroentje.

In het verleden hadden wij een windowsserver incl. de nodige licenties en opties. Deze licenties zijn uitgegeven in januari 2007. Kan ik daar nu nog wat mee?

Het gaat om Microsoft® Windows® Server Standard 2003 R2 English OPEN No Level, incl terminal server en Exchange incl. de nodige CAL's

Alvast bedankt voor de info.

Ingvald
05/08/09, 21:55
Voor eigen gebruik wel, voor hosting aan te bieden niet, dan moet je SPLA licenties gebruiken.

Ryan Kalkhoven
05/08/09, 22:32
Sorry dat ik dat niet erbij heb gezet. Dit zijn inderdaad geen licenties voor hosting, maar daar wil ik ze ook niet voor gebruiken. Dit is simpelweg voor een business server

Ik vraag me met name af of de licenties nog actief zijn, verlopen deze of zijn ze eeuwig bruikbaar?

pierce
05/08/09, 22:38
Licenties op zich verlopen niet, je zou dus gewoon moeten kunnen gebruiken.

Ryan Kalkhoven
05/08/09, 23:04
En hoe zit dat met de CAL licenties voor exchange?

pierce
05/08/09, 23:08
Voor zover ik weet kan je ook die zonder problemen gebruiken.

machit
06/08/09, 12:01
Licenties die je gekocht hebt bij het systeem; oem licenties, cpu licenties en de daarbijbehorende uitbreidingen. Blijven altijd geldig, mits je deze, op de machine gebruikt waarbij je ze gekocht hebt. Echter is het wel zo als Micorosoft besluit geen ondersteuning meer te verlenen op het product (zoals bijvoorbeeld Windows 2000 etc) dan heb je geen recht meer op updates en ondersteuning bij Microsoft.

Kortom; je mag en kan ze gewoon gebruiken.