PDA

Bekijk Volledige Versie : Joomla-expert voor migratie



Anoniem
05/08/09, 11:19
Hallo,

graag kom ik in contact/ontvang ik aanbiedingen van mensen (ZZP/freelancers) met ervaring in het migreren van Joomla 1.x naar 1.5.x. Dit omdat ik voor in elk geval één klant zo'n migratie uitgevoerd moet hebben en er zelf geen tijd voor heb om daar mee aan de slag te gaan.

Project(je) behelst:
1. migratie standaard Joomla website 1.x;
2. een paar kleine plugins, niet heel bijzonder.
3. mogelijk het template ook maar men wil toch over naar een ander design dus een standaard Joomla-schilletje mag ook.

Er is een kleine, eigen, applicatie door ons naast gebouwd (geen component c.q. plugin), die wordt aangeroepen/bediend via een image-map in een standaard pagina dus daar heb je geen omkijken naar.

Graag opgave uurtarief, globale indicatie wat je denkt te moeten besteden aan uren, eventuele referenties. Na verdere bespreking zal ik een fixed-price offerte vragen.

Het gaat hier om een voor mij belangrijke zakelijke klant, ik wil dus absoluut kwaliteitswerk en geen hobbyisten. Er is geen urgentie. Als het half September klaar is, is het wat mij betreft wel oke.

Aanbiedingen uitsluitend per email: verkoop@brinkhost.nl

Pur
05/08/09, 12:44
Project(je) behelst:
1. migratie standaard Joomla website 1.x;
2. een paar kleine plugins, niet heel bijzonder.


Het zijn echter wel vaak de componenten/modules/plugins die voor een belangrijk deel bepalen hoeveel werk zo'n migratie kost.



3. mogelijk het template ook maar men wil toch over naar een ander design dus een standaard Joomla-schilletje mag ook.


Tot er een nieuw design is kun je eventueel Joomla ook nog in legacy mode draaien zodat de template blijft werken natuurlijk.

Anoniem
05/08/09, 12:58
Het zijn echter wel vaak de componenten/modules/plugins die voor een belangrijk deel bepalen hoeveel werk zo'n migratie kost.

Tot er een nieuw design is kun je eventueel Joomla ook nog in legacy mode draaien zodat de template blijft werken natuurlijk.

Als ik mij goed herinner zijn er 2 plugins gebruikt, componenten, en daar zou zelfs voor gekozen kunnen worden om daar nieuwe versies voor te nemen en dan de eventuele content met de hand over te zetten (door ons en/of beheerder van de site).

Pur
05/08/09, 15:01
Evengoed wel handig om de componenten,modules en plugins te noemen zodat er een betere uren schatting kan worden gemaakt.

Het ene component laat zich makkelijker migreren dan de ander. Sommige programmeurs hebben 1.5 aangegrepen om hun software ook heel anders op te bouwen en helaas niet backwards compatible..

Daarnaast bepaald de eventuele complexiteit van de site natuurlijk of het nuttig is om een proef migratie te doen of dat het een kwestie van appeltje, eitje is.

Anoniem
05/08/09, 21:11
Ter aanvulling, componenten:

1. "Docman" (DOCMan v1.3 RC2);
2. eventlist (http://www.schlu.net/) is geinstalleerd maar wordt niet gebruikt;

Verder is het behoorlijk standaard allemaal. Heb tot nu toe 1 "echte" reactie gehad, meer reacties zijn welkom.. Zoals gezegd, reacties graag per mail. Ik heb verder weinig behoefte om er hier een discussie hierover te voeren met mensen die (toch) geen aanbieding doen.

Anoniem
06/08/09, 17:24
Topic kan dicht, opdrachtgever/cliënt heeft vooralsnog voor een andere oplossing gekozen: eerst compleet her-ontwerp/design, daarna nieuwe website op basis van nieuwe ontwerp waarbij mogelijk ook gekozen gaat worden voor een ander CMS omdat het "upwards compatible" zijn van een CMS waarschijnlijk een logische vereiste zal zijn. Het Joomla-team heeft hier dan ook een enorme steek laten vallen want wie garandeert gebruikers dat er straks bij een nieuwe versie niet weer een migratie nodig is?.

Dank voor de reacties en concrete aanbieding.