PDA

Bekijk Volledige Versie : Outlook Anywhere op SBS2008



ereemst
05/08/09, 03:06
Heeft er iemand hier al ervaring met SBS2008 en outlook anywhere (Exchange over HTTP)
en wil die even wat vragen beantwoorden? telefonisch of per mail??

kom er niet uit

groenleer
05/08/09, 08:29
Heeft er iemand hier al ervaring met SBS2008 en outlook anywhere (Exchange over HTTP)
en wil die even wat vragen beantwoorden? telefonisch of per mail??

kom er niet uit

Misschien dat als je jouw vragen hier plaatst, dat men ook al bereid is om te reageren. Daarmee wordt er meteen voor gezorgd dat anderen ook antwoord kunnen krijgen op vrijwel identieke vragen door te zoeken met Google.

machit
05/08/09, 13:05
Erik; neem even contact met ons op, wij doen dit dagelijks.

Randy
05/08/09, 19:28
Erik, kijk hier (http://blogs.technet.com/sbs/archive/2009/02/10/slow-connectivity-for-outlook-anywhere-and-sites-that-use-the-sbs-web-applications-app-pool.aspx)eens naar. Dit heeft me al eens geholpen.

ereemst
06/08/09, 01:54
Thx maar had ik al gelezen.. ik denk dat het door de .LOCAL ext. komt.. ism met de FQDN die via DNS goed wordt gezet.. maw verkeerd opgebouwd dus..
wel opvallend dat zo weinig mensen hier kennis van hebben..

Randy
06/08/09, 02:08
autodiscover.DOMEIN.ext moet natuurlijk wel naar het juiste IP adres gaan.

ilnee
06/08/09, 03:09
wel opvallend dat zo weinig mensen hier kennis van hebben..
Wat een opmerkelijke conclusie. Als je nou eens een concrete vraag stelt...

groenleer
06/08/09, 08:52
Wat een opmerkelijke conclusie. Als je nou eens een concrete vraag stelt...

Jou zou ik plus punten willen geven.
Als TS inderdaad een conrete vraag had gesteld, dan had hij ongetwijfeld meer en nuttigere informatie gehad. Maar roepen 'ik heb een probleem, wie lost het op?' zal je niet ver brengen. Men zal echt het probleem moeten vertellen dan.

lmp
06/08/09, 09:13
Thx maar had ik al gelezen.. ik denk dat het door de .LOCAL ext. komt.. ism met de FQDN die via DNS goed wordt gezet.. maw verkeerd opgebouwd dus..

Denk je zelf dat het door de .local komt of heb je dat laten vertellen door machit http://www.webhostingtalk.nl/members/ereemst.html ?

Een ding is zeker, het komt niet door de .local. SBS2008 houdt hier bij de configuratie rekening mee, en zal intern .local gebruiken (default voorstel) en zichzelf ook zo configgen dat die naar een externe hostnaam luisteren (remote.domein.ext bij default). Zorg dat je ssl geldig is voor die remote.domein.ext en weinig kan er mis gaan (al zijn er nog genoeg andere dingen die mis kunnen gaan).


wel opvallend dat zo weinig mensen hier kennis van hebben..
Het maakt mij meer zorgen dat je op http://www.erc-automatisering.nl/ SBS2008 als product aanbied, maar dat je dit soort problemen niet kunt oplossen
:lovewht:

lmp
06/08/09, 10:16
autodiscover.DOMEIN.ext moet natuurlijk wel naar het juiste IP adres gaan.
autodiscover.DOMEIN.ext hoeft niet persee goed te staan, of zelfs aanwezig te zijn. Op dat moment moet je alleen met het handje alle gegevens gaan invullen. Ieder zijn voorkeur.

machit
06/08/09, 11:57
Denk je zelf dat het door de .local komt of heb je dat laten vertellen door machit http://www.webhostingtalk.nl/members/ereemst.html ?

Een ding is zeker, het komt niet door de .local. SBS2008 houdt hier bij de configuratie rekening mee, en zal intern .local gebruiken (default voorstel) en zichzelf ook zo configgen dat die naar een externe hostnaam luisteren (remote.domein.ext bij default). Zorg dat je ssl geldig is voor die remote.domein.ext en weinig kan er mis gaan (al zijn er nog genoeg andere dingen die mis kunnen gaan).


Het maakt mij meer zorgen dat je op http://www.erc-automatisering.nl/ SBS2008 als product aanbied, maar dat je dit soort problemen niet kunt oplossen
:lovewht:

@Imp; Neen ik heb dit niet verteld. Ben zelf erg goed op de hoogte van de microsoft server producten. Het ligt waarschijnlijk niet aan zijn SSL instellingen, maar aan de IIS instellingen. Ik heb TS aangeboden te helpen...alleen nog geen reactie gehad. :ohmy:

lmp
06/08/09, 12:01
@Imp; Neen ik heb dit niet verteld. Ben zelf erg goed op de hoogte van de microsoft server producten. Het ligt waarschijnlijk niet aan zijn SSL instellingen, maar aan de IIS instellingen. Ik heb TS aangeboden te helpen...alleen nog geen reactie gehad. :ohmy:
Ik zie in je vriendjes tekst dat je hem vandaag mag bellen.


Het is niet erg lastig; Waarschijnlijk draai je dit op een domaincontroller met een domain.local extensie. Als het een Small Business Server is dan betekent dat IIS automatisch geinstalleerd is. Zoja, dan moet je IIS vertellen dat het ook moet luisteren naar externe adressen, ipv alleen de .local.
IIS wordt ook automatische geconfigureerd om naar een extern adres te luisteren. Dat doet de gehele SBS2008 installatie wizard geheel gratis voor je ;)

machit
06/08/09, 12:07
Mwa, heb hem een pb gestuurd met mijn nummer:) Hij mag mooi zelf contact opnemen..:thumbup:

The-BosS
06/08/09, 13:37
Mwa, heb hem een pb gestuurd met mijn nummer:) Hij mag mooi zelf contact opnemen..:thumbup:

Het is toch een 0900 nummer mag ik hoppen, zodat je er nog wat geld aan over houdt.

machit
06/08/09, 18:10
Het is toch een 0900 nummer mag ik hoppen, zodat je er nog wat geld aan over houdt.

Had eigenlijk wel zo moeten zijn eh,, maar genoeg offtopic.. Denk dat het wel gesloten kan worden, aangezien de TS niet reageert.

lmp
06/08/09, 18:47
Had eigenlijk wel zo moeten zijn eh,, maar genoeg offtopic.. Denk dat het wel gesloten kan worden, aangezien de TS niet reageert.

Gezien de tijdstippen dat de TS zijn postings doet, verwacht ik voor 23:59 vandaag uberhaupt geen antwoord. :innocent:

ereemst
12/08/09, 22:07
haha omdat ik even niet reageer met de snelheid van het licht (heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd zoals klanten) en ik niet elke minuut op WHT zit te wachten op jullie is het fout...haha.. en welke ITér gaat voor 00:00 ze bed in...ik zit altijd na het factureren lekker even storingen en oplossingen te doen in alle rust.. zoals vele..
overdag ben ik druk met klanten. bekenden van mij op WHT weten dit.. ik ben altijd op Skype en msn te vinden ..

ereemst
12/08/09, 22:08
maar goed ik ga machit even bellen morgen de rest weet het gewoon niet of heeft er geen sjoege van vermoed ik. wat niet erg is maar deel dan ook niet mee in de discussie..

ereemst
12/08/09, 22:10
de directe vraag lijkt me duidelijk exchange over HTTP met alles goed staan maar toch werkt het niet hij blijft om de gebruiksnaam, ww vragen dus IIS staat vermoed ik idd niet goed maar ik heb nog niet echt gezocht en waagde me kan hier..
wel de hotfix voor dit probleem al gedraait en geen resultaat.

ilnee
12/08/09, 22:32
de rest weet het gewoon niet of heeft er geen sjoege van vermoed ik.
Zucht.

wat niet erg is maar deel dan ook niet mee in de discussie..
Welke discussie? Tot en met deze geciteerde post heb je nog geen enkele vraag gesteld, behalve dan je verzoek tot telefonisch contact. Het algemene doel van het fenomeen forum lijkt volledig aan je voorbij te gaan. Succes in ieder geval, van mij zul je geen last meer hebben.

ereemst
12/08/09, 23:14
SPELITOUT THEN:

Wat kan er fout gegaan zijn met de installatie van SBS2008 tav outlook anywhere met als resultaat dat het niet werkt. in ogenschouw genomen dat de installatie vlekkenloos is verlopen.

Waar staan de rechten/poorten/instellingen in IIS die dit tegenhouden..

Zo goed?

lmp
13/08/09, 09:06
Waar staan de rechten/poorten/instellingen in IIS die dit tegenhouden..


Start -> Administrative Tools -> Internet Information Services (IIS) Manager
Daar vind je alle instellingen van IIS welke dat tegen kunnen houden.




SPELITOUT THEN:

Kom eens met de informatie zodat we mee kunnen denken. Deze vraag is ongeveer van het niveau "Mijn computer doet het niet! Help!" (nog net niet "HELP!!!!"). En jij verwacht een ander antwoord terug dan "Zit de stekker er wel in?".

Jij heb een probleem welke je opgelost wil hebben, geef de personen die hier met je mee willen denken dan ook genoeg informatie om mee te kunnen denken. De meeste hier zitten net als jou ook niet continue op WHT (al lijkt het soms wel zo). En met alleen roepen het doet het niet en alles staat goed, kom je dus niet ver.
Een andere oplossing is om iemand in te huren die voor jou het systeem gaat kijken en het oplossen.

Kom eens met een stukje relevante logging, waaruit blijkt dat het mis gaat, wat de geven (fout) meldingen zijn. zodat er wel mee te denken is waar het mis gaat. Want het mag wel duidelijk zijn dat niet alles goed staat (ook al beweer je dat zelf wel). Als dat zo zou zijn, dan zou het namelijk werken. En als het ergens mis gaat, dan wordt dat ergens gelogt.

ereemst
17/08/09, 19:24
Onder sharepoint geeft ie aan na inlog "could nog connect to database"

ereemst
17/08/09, 19:25
de directe vraag lijkt me duidelijk exchange over HTTP met alles goed staan maar toch werkt het niet hij blijft om de gebruiksnaam,

geen foutmeldingen

machit
19/08/09, 23:05
Mijn aanbod staat nog steeds;)

ereemst
19/08/09, 23:11
aangenomen maar kan het ff nu..
zit er nam,. achter en kan rebooten etc..
ik zit nu nog aan de tel maar over 15 min..niet meer..
06-43024831 of 0229260080

ereemst
19/08/09, 23:25
het werkt maar alleen als men voor de naam de domeinnaam.local\naam toevoegd..
kan dat worden aangepast of zo ingesteld dat hij zelf de domeinnaam.local\naam invult.

machit
19/08/09, 23:40
het werkt maar alleen als men voor de naam de domeinnaam.local\naam toevoegd..
kan dat worden aangepast of zo ingesteld dat hij zelf de domeinnaam.local\naam invult.

Voeg me dan toe op msn.... mg@mach-it.net

ereemst
20/08/09, 01:09
ok topic kan weg en dicht ik heb hetzelf opgelost,,..

AB-Systems
20/08/09, 09:37
Wellicht is het dan slim voor andere die dit topic ook zien dat je aangeeft HOE je het hebt opgelost zodat andere wellicht ook iets met jou oplossing kunnen..

ereemst
21/08/09, 07:51
solved: door in IIS bij RPC Security BASIS op Enabled te zetten.
dat is dus niet standaard in SBS2008. en in 2003 wel.