PDA

Bekijk Volledige Versie : Scannen met Terminal Services?



WeServIT
02/08/09, 13:32
Beste WHT'ers,

Een klant van mij maakt gebruik van terminal services. Hij heeft thuis op zijn lokale pc een scanner aangesloten. Is er een mogelijkheid om de scanner die hij lokaal via USB heeft aangesloten te laten scannen naar de "terminal services" server toe?

Hopelijk kunnen jullie helpen, bedankt.

gjtje
02/08/09, 14:01
www.remote-scan.com

Je google kwaliteiten laten wel wat te wensen over. ;)

WaaaghNL
02/08/09, 15:46
Je google kwaliteiten laten wel wat te wensen over. ;)

Niet iedereen komt altijd op de juiste zoekwoorden, en soms weet je zelf zeker dat je naar het goede aan het zoeken bent terwel iemand anders dit meteen vind. Zelf nooit geen last van gehad?:sorcerer:

gjtje
02/08/09, 16:56
"scannen terminal server" lijkt me toch vrij voor de hand liggend. ;)

Marin
02/08/09, 16:57
"scannen terminal server" lijkt me toch vrij voor de hand liggend. ;)

En daarmee de 1e hit: http://support.microsoft.com/kb/555969

WeServIT
03/08/09, 11:01
En daarmee de 1e hit: http://support.microsoft.com/kb/555969

Ik heb gezocht ik heb gezocht, voordat we weer allemaal eigen conclusies gaan trekken..

Het is dus niet mogelijk zonder extra software, daar ging het mij om. Zoals het bij printen ook gaat.
Ik zal er eens naar kijken, als er nog andere mogelijkheden zijn hoor ik het graag.

Mvg,
WeServIT.

Marin
03/08/09, 11:10
Het is dus niet mogelijk zonder extra software, daar ging het mij om.

Maar in dat artikel van MS (ik heb het niet helemaal gelezen hoor) komt volgens mij niks voor over extra software??

WeServIT
03/08/09, 17:07
Maar in dat artikel van MS (ik heb het niet helemaal gelezen hoor) komt volgens mij niks voor over extra software??

Nee ik heb het bekeken, ga dit komende week proberen. Had die link zelf niet gevonden helaas. Bedankt hiervoor. Hopelijk gaat 't lukken.

nick@dcoostkamp
03/08/09, 18:17
tot zover ik weet is usb redirection ondersteund in windows 2008 TS

WeServIT
03/08/09, 18:28
tot zover ik weet is usb redirection ondersteund in windows 2008 TS

Dat weet ik, pinters.
Maar de scanner lukte me niet, maar ga morgen/overmorgen hiervoor verder kijken met de linken van hierboven.

gjtje
03/08/09, 18:33
USB redirectie maakt het geen Citrix. Voor een klein select aantal apparaten is het dan mogelijk deze op de TS te gebruiken.

USB printers hebben niks met USB redirectie te maken, die gaan via printer redirectie, net als dat USB muizen en toetsenborden gewoon werken. Het gaat erom dat je een USB vanaf de TS direct kan aansturen zonder tussenkomst van drivers op de client.