PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat heeft mijn site nodig?



Rub3n
31/07/09, 17:22
Hoi,

Ik heb een vrij goedlopende website. Met zo'n 3.500 unieke bezoekers per dag.

Ik kan even niet precies zeggen om welke site het gaat.

Maar wij zoeken NIEUWE webhosting. En mijn vraag is eigenlijk: Wat voor webhosting heb ik nodig voor mijn website. Het is zoals gezegd een website met 3.500 unieke bezoekers per dag.

Op de site staan nieuwsberichten, achtergronden, collums, fotoverslagen (± 50 foto's per verslag). Wij hopen een nieuwe website te lanceren binnenkort en hopen ons bezoekers te vergroten naar zo'n 4.500 unieke bezoekers per dag.

Wij gebruiken momenteel zo'n 1GB aan webruimte en 25 GB dataverkeer per maand.

De webruimte zal blijven groeien door het toevoegen van fotoverslagen en het dataverkeer zal ook groeien denk ik.

Moeten wij gaan denken aan een dedicated server? Of volstaat een "shared webhosting" met 3GB webruimte en 60GB dataverkeer?

Alvast vriendelijk bedankt.

Ber|Art
31/07/09, 17:25
Hoe belangrijk vind je de snelheid en hoeveel mensen/klanten gaan er tegelijkertijd iets uit een database halen? Dat zal je keuze bepalen. Het zou shared kunnen maar het zou ook te zwaar kunnen zijn en dus dedicated moeten. Wellicht kan je shared beginnen en zorgen dat je snel naar dedicated kan schakelen als dat nodig is.

Rub3n
31/07/09, 17:32
Ik verwacht wel dat er veel mensen tegelijkertijd iets uit de database halen. Alles op de site zal in databases komen staan namelijk.

Een optie op een dedicated zou dus aanbevolen zijn?

Ber|Art
31/07/09, 17:36
Een optie op een dedicated zou dus aanbevolen zijn?Zou ik wel zeggen ja, begin met shared maar zorg dat je wel snel kan upgraden naar eventueel dedicated... als je met shared begint zal het snel duidelijk zijn of de snelheid voldoende is.

DeziWeb
31/07/09, 18:57
Ik denk dat een dedicated te zwaar is. Je kan beter kiezen voor een stabiele VPS server. Ook een VPS kan je opwaarderen.

dreamhost_nl
01/08/09, 17:02
Mee eens. Vraag echter bij de (beoogde) partij waar je je VPS af gaat nemen wel van tevoren even naar de upgrademogelijkheden van de VPS. Het overzetten naar een andere server van de gehele web site als dat alleen zo kan is zeker niet de leukste klus.

Bakker ICT
02/08/09, 09:39
Met de laatste ben ik het ook eens, ga voor een simpele VPS, als je dit bij een partij doet die zijn infrastructuur zo heeft ingedeeld dat je ala minute kan opschalen naar een eigen dedicated server (zonder downtime) , is dit wat mij betreft de beste keuze.

Wat betreft de databases, zorg dat je hiervoor een goede caching gebruikt bij data die vaak geladen zal worden. (zoals ik begrijp uit de omschrijving van je website). Mocht je heir geen verstand van hebben laat er dan iemand naar kijken, dit zijn meestal geen vergaande aanpassingen aan je huidige scripting en of website. Dit scheelt ontzettend in belasting van de database.

wonko
02/08/09, 11:09
zorg ervoor dat je site goed ineen zit: als je de database queriet, zorg voor optimale queries (indexen en zo), zorg voor caching in de applicatie (bvb via memcached), zorg voor caching van de afgewerkte pagina's (of toch blokken),...

We zien zeer veel sites "te zwaar" worden doordat het simpelweg slecht geprogrammeerd is. Met enkele uurtjes gericht werken kunnen dergelijke sites snel terug binnen de grenzen van een stevig shared hosting pakket komen...