PDA

Bekijk Volledige Versie : main account cpanel en mail



Debby191
31/07/09, 12:31
Goedemiddag,
ik zit hier met een probleempje en hoop dat er hier toevallig iemand is die me wat verder zou kunnen helpen.
Wij hebben een site overgenomen en daarbij de inloggegeens van oa cpanel gehad.
Maar nu is het zo dat er in ftp bepaalde dingen veranderd worden terwijl we daar het ww al diverse keren voor veranderd hebben (oa het mollie id is veranderd in dat van iemand anders)
Wat ik me nu dus afvraag is of het toevallig mogelijk is dat er ooit in cpanel is ingesteld dat nieuwe wachtwoorden doorgestuurd worden naar een bepaald mailadres?
Het mainmailaccount kan ik ook helemaal niks aan veranderen.
Is er mischien iemand die enig idee heeft wat ik hier aan kan doen en hoe ik kan zorgen dat er gewoon helemaal niemand behalve ikzelf meer dingen kan veranderen?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Debby

Spyder01
31/07/09, 23:41
cPanel stuurt niet zomaar nieuwe wachtwoorden. FTP kun je alleen binnen cPanel resetten en die krijg je dan op je scherm te zien en niet per mail.

Als je van cPanel zelf het wachtwoord wijzigd, wordt volgens mij ook die van het main e-mailaccount gewijzigd. Sowieso kun je het wachtwoord van het main mailaccount wijzigigen onder de sectie E-mail.

Cybafish
01/08/09, 02:02
Wat ik me nu dus afvraag is of het toevallig mogelijk is dat er ooit in cpanel is ingesteld dat nieuwe wachtwoorden doorgestuurd worden naar een bepaald mailadres?

Nee, dit is niet mogelijk in cPanel. Wel bestaat er de mogelijkheid dat er extra FTP accounts zijn aangemaakt, maar die moet je dan kunnen zien als je naar FTP accounts gaat in het cPanel.

Daarnaast is het ook nog mogelijk dat je site gebruik maakt van een bepaald Content Management System (CMS) waar een achterdeur is ingebouwd. Ik raad je daarom aan je scripts te laten nakijken door iemand met verstand van zaken.

MikeN
01/08/09, 10:56
Vraag het je hoster, die kan misschien in logfiles wat zien en meteen z'n server checken op beveiligingsgaten.

dreamhost_nl
01/08/09, 17:13
Heb je toevallig een account waarvan het wachtwoord door een derde partij is "geraden"? Ik raad je in dat geval aan de eigenaar van die account om diens computer(s) te (laten) scannen op aanwezige viri en spyware. Daarnaast is het slim om een hoge "treshold" (>70) in te stellen voor alle nieuwe wachtwoorden.

Debby191
05/08/09, 16:42
Bedankt voor de tips:D
We hebben nogmaals alle wachtwoorden veranderd en degene waar de website draaid ingelicht en t lijkt opgelost te zijn.
Groetjes Debby