PDA

Bekijk Volledige Versie : XenCenterWeb



Marin
29/07/09, 17:34
Allen,

Citrix heeft besloten om XenCenterWeb niet meer uit te geven. Heeft iemand ergens nog een versie staan die hij even op kan gooien?

Zijn er al goede alternatieven bekend? Of kiezen de meesten ervoor om zelf wat in elkaar te zetten m.b.v de API?

WeServIT
29/07/09, 17:44
Ik zal hem even op een server van ons zetten, over 10 minuten heb ik een link voor je.

Marin
29/07/09, 17:49
Danke Sehr.

Tis alleen jammer dat er geen updates e.d. meer voor komen. Maar het is een goede temp. oplossing. Dan kunnen wij ondertussen eens naar zelfbouw gaan kijken.

WeServIT
29/07/09, 17:57
Het is opzich een goed begin om mee te beginnen maar het is natuurlijk handiger om er zelf eentje te bouwen, hier de link: http://weservit.nl/XenCenterWeb.zip

Marin
29/07/09, 18:02
Thanks! downloading..

eXtreme Service
29/07/09, 18:38
Wij gaan alvast zelf een ontwerpen op basis van de uitgegeven versie.

Wil wel even vermelden dat er grove fouten zitten in XenCenterWeb dus ik zou zeker eens kijken naar de meldingen die hierover op internet te vinden zijn. Gewoon op alle inputs al controles plaatsen zou al veel kunnen helpen.

WeServIT
29/07/09, 19:18
Wij gaan alvast zelf een ontwerpen op basis van de uitgegeven versie.

Wil wel even vermelden dat er grove fouten zitten in XenCenterWeb dus ik zou zeker eens kijken naar de meldingen die hierover op internet te vinden zijn. Gewoon op alle inputs al controles plaatsen zou al veel kunnen helpen.

Ja klopt, van vele mensen gehoord dat er grote fouten zitten in XenCenterWeb dit is ook de reden waarom wij het niet naar onze klanten toe aanbieden.

rensariens
29/07/09, 19:26
Kwestie van alle inputs checken zoals eerder vermeld.

Piwi-Web
30/07/09, 11:31
Ik neem hem ook even van je mee :)
Ben wat aan het experimenteren met XEN dus kan dit goed gebruiken.

Randy
30/07/09, 11:44
Kwestie van alle inputs checken zoals eerder vermeld.

Formulieren en users, regel 1 tot en met 10:
NEVER TRUST USER INPUT

Is de PHP open en kun je zelf aanpassingen maken?

rensariens
30/07/09, 13:38
Formulieren en users, regel 1 tot en met 10:
NEVER TRUST USER INPUT

Is de PHP open en kun je zelf aanpassingen maken?

Ja dat kan :)

eXtreme Service
30/07/09, 15:46
Misschien geen slecht idee om er een open source project van te maken ? Kan iedereen helpen aan de ontwikkeling hiervan en kan het wel een heel mooi control panel worden.
Mensen die hier interesse in hebben mogen mij contacteren ;)

WeServIT
30/07/09, 17:25
Misschien geen slecht idee om er een open source project van te maken ? Kan iedereen helpen aan de ontwikkeling hiervan en kan het wel een heel mooi control panel worden.
Mensen die hier interesse in hebben mogen mij contacteren ;)

Helaas is het programmeren niet mijn/ons sterkste vak, wel wil ik me aanbieden voor het testen ervan en eventuele eigen ingeving voor het project.

Leuk initiatief!

Piwi-Web
30/07/09, 19:20
Hier misschien wel interesse :)
Zolang ik maar niet 1 van de enigste ben (maar dat zal wel niet zo zijn he ^^).

Marin
30/07/09, 20:26
Hier ook wel interesse.

GetAway
31/07/09, 09:06
Heeft er iemand al eens naar karesansui gekeken?
Een opensource project. Ik heb hier zelf nog niks mee gedaan...
http://sourceforge.net/projects/karesansui/

Randy
31/07/09, 17:50
Het voordeel van Xen is dat de API op de nodes zelt zit, dit tov VMware waar het in VCenter zit. Onlangs is Thomas druk bezig geweest hiermee om een bestelsysteem te schrijven en alles volledig te automatiseren. Je besteld een VPS, klikt de disk, OS en geheugen bij elkaar, betaald met iDeal en na 5 minuten heb je een mail met de inloggegevens. Alles volledig geautomatiseerd, dus minder handelingen, meer snelheid en minder kosten.

Kreft
31/07/09, 18:33
Hier eventueel ook wel interesse om een handje toe te steken.

luser
31/07/09, 18:46
Het voordeel van Xen is dat de API op de nodes zelt zit, dit tov VMware waar het in VCenter zit. Onlangs is Thomas druk bezig geweest hiermee om een bestelsysteem te schrijven en alles volledig te automatiseren. Je besteld een VPS, klikt de disk, OS en geheugen bij elkaar, betaald met iDeal en na 5 minuten heb je een mail met de inloggegevens. Alles volledig geautomatiseerd, dus minder handelingen, meer snelheid en minder kosten.

Deze Thomas trouwens ook, al hebben we het iets anders aangepakt daar we iets meer dan alleen een bestelsysteem wilden (woordjes grid/farm/cloud).
Let op dat de xensource API aantal belangrijke stukken mist wat je in de enterprise wel hebt maar volgende site is een goede richtlijn wat je kan proberen:
http://docs.vmd.citrix.com/XenServer/5.0.0/1.0/en_gb/api/docs/html/browser.html

rackhost.be
31/07/09, 21:05
ik zou al happy zijn indien xen eens begon met user management per VM in hun xencenter te integreren

eXtreme Service
01/08/09, 03:05
Xen Center was vooral een platform om eenvoudig te kunnen virtualiseren. Is nu eenmaal niet te vergelijken met een platform dat gemaakt is om diensten te draaien. Wat niet wil zeggen dat dit open source project dat niet volledig mogelijk zou kunnen maken.
Ik zal maandag contact op nemen met de mensen die echt actief willen mee werken met dit project.

rackhost.be
01/08/09, 04:40
Xen Center was vooral een platform om eenvoudig te kunnen virtualiseren. Is nu eenmaal niet te vergelijken met een platform dat gemaakt is om diensten te draaien.

Waarmee u bedoelt ... ???

Xen lijkt mij heel wat meer inzetbaar dan pakweg vmware.
De xenserver van citrix nu draait als een wiel.

Of hebt u het degelijk over xen center, het beheer programma?
Want bij platform ging het de mist in :D

Randy
01/08/09, 06:45
Xen CSP kun je trouwens ook per VM/User/Maand afrekenen. De commerciele versie dan. Hetzelfde geldt ook voor XenApp en XenDesktop. Net zoals eigenlijk VMware en Microsoft producten.

Magus
22/07/10, 12:38
Even een oud draadje schoppen, sorry daarvoor. Maar ik vroeg me af hoe het met de opensource initiatieven stond. Is er een groep in oprichting/opgericht?

rensariens
22/07/10, 16:00
Even een oud draadje schoppen, sorry daarvoor. Maar ik vroeg me af hoe het met de opensource initiatieven stond. Is er een groep in oprichting/opgericht?

Xvp: http://www.xvpsource.org/