PDA

Bekijk Volledige Versie : Zakelijke rekening



Adnecto
29/07/09, 00:32
Omdat wij steeds meer betalingen van en naar Nederland hebben, zit ik er over te denken om binnenkort eens naar Nederland te rijden om een zakelijke rekening te openen.

Tot mijn verbazing zie ik dat vele Nederlandse banken transactiekosten rekenen voor bijschrijvingen. Begrijp ik het goed dat als mijn klanten geld overschrijven naar mijn rekening, dat ik dan geld betaal?
En is het zo dat ik betaal voor het hebben van een gewone betaalrekening? Het is toch zeker onzin om geld te betalen om geld te mogen brengen.

Ben ik even blij dat dat in Denemarken anders geregeld is :)


Nu de vraag; welke bank gebruiken jullie en waarom? Welke biedt de beste service voor ondernemers?

Henky!
29/07/09, 00:39
De banken vragen inderdaad grof geld voor niks. Om bij de ABN via het internet je rekening te mogen bekijken is alleen al 8 Euro per maand. En dan heb je ook nog een machientje en een pasje nodig van zoveel Euro per maand.

We hebben toen de ASN gebeld (ook nog goed voor milieu enzo). Daar bleek hetzelfde gratis of althans heel weinig (was zo verrast dan ik het vergeten ben).

Voorlopige tip is dus de ASN.

Triloxigen
29/07/09, 00:40
De beste service, ja de meningen lopen uiteen.
Mijn mening is dat het overal een puinhoop is dus dat maakt totaal niks uit.
De ING (voorheen Postbank) is over het algemeen goedkoper dan de andere meen ik, ik vind het met inloggen ook een stuk prettiger werken doordat er geen calculator nodig is (hoewel de nieuwe misschien wel).

Je betaald per keer inloggen in ieder geval, per betaling geloof maar dat is allemaal centenwerk en echt niet iets om van wakker te liggen.
Zie; http://www.ing.nl/Images/Tarieven%20Zakelijk%20Betalingsverkeer_tcm7-18982.pdf

chielsen
29/07/09, 00:42
Ja je betaalt echt voor alles :(

Ik zit bij ABN, maar ben nu niet echt heel erg te spreken over de service. Zo is er een functie dat je een mailtje krijgt als er een betaling binnenkomt (tuurlijk wel weer voor betalen), maar dat kan ik maar niet activeren. Al meerdere malen over gemaild en nooit wat van gehoord (al maanden geleden).
Ook zijn de tarieven best hoog.

Postbank was altijd een wat goedkopere bank maar is nu overgegaan in ING (was altijd al van ING). Ing heb ik wel meer vetrouwen in, maar ik weet zo de tarieven niet.
Rabobank zit ik persoonlijk bij en altijd goede ervaringen mee gehad (en staan ook niet op het punt van faillisement). Eigenlijk zou ik eens moeten kijken waar ik mijn rekening wil hebben :)

Marin
29/07/09, 00:44
Wij zitten bij de Rabo en bij de ING.

Rabo: Prima! Echt goede service. Als je belt krijg je direct iemand aan de lijn die je gaat helpen. Je wordt niet doorverbonden met allerlei mensen e.d. Geen spraakcomputers. Gewoon een goede zakelijk partner. Wij veranderde onze handelsnaam iets, was geen probleem alles werd keurig geregeld, kreeg de juiste papieren opgestuurd etc.

ING: Het openen van een rekening hier was een HEL. Het duurde 4 weken, vervolgens waren ze "vergeten" om de "mijn ING" acoount aan te maken. Dat duurde ook nog eens 3 weken. En nu zit ik alweer even op mijn iDeal account te wachten. Ik ben er pas 1,5 maand klant (dan reken ik dus vanaf het moment dat mijn rekening geopend was), heb al vaker naar ze gebeld dan in die 3 jaar dat ik zakelijk (en nog veel langer prive) klant bij de Rabobank ben. Als je belt wordt je vaak doorverbonden, niemand weet iets.. Een computer vraagt om je rekeningnummer, toets het in en vervolgens zegt de medewerker dat ze niks door heeft gekregen.... Als al mijn aanvragen rond zijn zal t wel een goede bank zijn.. maar voor nu... afrader..

Duidelijk? ;)

Adnecto
29/07/09, 01:01
@Henky> ASN ziet er wel goed uit ja..

@Triloxigen, DigiState> Vroeger heb ik bij de ING een privé rekening gehad. Toen had ik niet al te goede ervaringen. Komt dus waarschijnlijk op laatste plek qua keuze.

@chielsen, DigiState> Rabobank is wellicht een goede keuze dan. Hoewel ik toch echt niet te spreken ben over de kosten. Echt absurd dat banken geld vragen als je geld komt brengen. Ineens besef je dan weer waarom je ook al weer geemigreerd bent :)


Een pluspunt zou trouwens zijn als ik met iDeal kan betalen (heel misschien de toekomst ook ontvangen, maar dat zien we dan wel weer). Dus ASN zou dan eventueel afvallen.


Ik betaal nu alleen een paar tientjes per jaar voor internetbankieren. Binnenlands is alles gratis, en ontvang ook nog 0,125% rente. Heb daar een contactpersoon, die alles na een mailtje of een belletje voor mij regeld. Echt top service.

Marin
29/07/09, 01:06
Een pluspunt zou trouwens zijn als ik met iDeal kan betalen (heel misschien de toekomst ook ontvangen, maar dat zien we dan wel weer). Dus ASN zou dan eventueel afvallen.

Bij de ING zijn beide iDeal versies gratis, alleen transactiekosten. Bij de Rabo kost de advanced iets van 100 E per jaar. De lite is gratis.



Heb daar een contactpersoon, die alles na een mailtje of een belletje voor mij regeld. Echt top service.

Die krijg je bij de rabo ook.

WH-Tim
29/07/09, 01:36
Voor iDeal kun je beter een payment provider in de arm nemen, dan bespaart je een hoop kosten en moeite. Bijvoorbeeld zoiets als mollie.nl en de vele anderen.

Triloxigen
29/07/09, 01:48
Voor iDeal kun je beter een payment provider in de arm nemen, dan bespaart je een hoop kosten en moeite. Bijvoorbeeld zoiets als mollie.nl en de vele anderen.
Hoezo bespaar je kosten? De payment provider wil er net zo goed op verdienen.
Daarbij is het de vraag of je bepaalde bedragen wel via een 3e partij wil laten staan tot je het krijgt van ze/

chielsen
29/07/09, 01:56
Ideal via mollie accepteren zou ik nooit doen, das echt geld weggooien.
Maar TS heeft het over betalen via ideal, das inderdaad zeker wel een pluspunt want tegenwoordig gaat alles via ideal.
Frieslandbank en RBS gaan dit dit jaar nog accepteren, misschien ASN ook wel.

chielsen
29/07/09, 02:03
Als ik bij ASN een bankrekening wil openen zie ik trouwens ook dit:

Voor wie?

U bent een:
Particulier van 18 jaar of ouder

Phu
29/07/09, 03:52
Ja je betaalt echt voor alles :(

Ik zit bij ABN, maar ben nu niet echt heel erg te spreken over de service. Zo is er een functie dat je een mailtje krijgt als er een betaling binnenkomt (tuurlijk wel weer voor betalen), maar dat kan ik maar niet activeren. Al meerdere malen over gemaild en nooit wat van gehoord (al maanden geleden).
Ook zijn de tarieven best hoog.

Postbank was altijd een wat goedkopere bank maar is nu overgegaan in ING (was altijd al van ING). Ing heb ik wel meer vetrouwen in, maar ik weet zo de tarieven niet.
Rabobank zit ik persoonlijk bij en altijd goede ervaringen mee gehad (en staan ook niet op het punt van faillisement). Eigenlijk zou ik eens moeten kijken waar ik mijn rekening wil hebben :)

Heb tot op heden nog niet echt problemen gehad met ABN AMRO
ok ze zijn duur.

Maar wel 24x7 bereikbaar mocht je ze nodig hebben.

-Kevin
29/07/09, 07:19
Goede ervaringen ING

Zakelijk / Prive

ebhosting
29/07/09, 07:48
Postbank (ING) was redelijk goedkoop, maar dat is al tijd niet meer zo. Voor de fusie met ING is de Postbank ook al geld gaan rekenen voor het hebben van de rekening. Voorheen was dat gratis. Het zelf opzetten en hebben van een iDEAL module voor je eigen klanten kost nog niets aan abonnement bij ING. Kosten per transactie zijn iets hoger. Rabobank is duur, ook hierin.
Zit nu evenwel bij de Triodosbank en ben erg tevreden. Simpel online bankieren en zelfs rente op je tegoed. Dat krijg je bij de postbank/ING niet. Zelf met iDEAL betalen bij Triodosbank is (nog) niet mogelijk.

Thunderbite
29/07/09, 08:58
Ik zat eerst bij de postbank... nooit echt problemen of iets dergelijks mee gehad. Tijdens de fusie met de ing ben ik overgestapt naar de rabo en daar ga ik niet meer zo snel weg. Uitmuntunde service!
Inloggen vond ik ook bij de postbank wel makkelijker met de sms code voor transacties en geen calculator.
Nog een groot vordeel van de rabo vind ik dat overschrijvingen naar het buitenland een stuk sneller gaan. Ik ben woonachtig in Finland en wil dus nog wel eens wat overschrijven vanuit hier naar NL of andersom.

Aero IT
29/07/09, 09:39
Goede ervaringen ING

Zakelijk / Prive

Mee eens, ik zit prive ook nog bij de Rabobank en dat bevalt prima. ;)

Serveo
29/07/09, 09:51
Om bij de ABN via het internet je rekening te mogen bekijken is alleen al 8 Euro per maand. En dan heb je ook nog een machientje en een pasje nodig van zoveel Euro per maand.

Dat is niet helemaal waar. Internetbankieren kost geen 8 euro p/m en voor de edentifier betaal je niks. Overigens zie ik hier dat ABN zo duur is, maar volgens mij is dat ook niet helemaal correct. Voor de TS is het misschien handig om alle kosten eens te vergelijken. Wij zitten bij de ABN, service bevalt met daar uitstekend. Natuurlijk is er wel eens iets, maar daarvoor heb je een zakelijk contactpersoon.

RichardVD
29/07/09, 09:59
Zelf zit ik bij de Rabobank en heb ik eerste 2 jaar de starterskorting waardoor het vrijwel niets kost. Maar als ik nu al die gespecificeerde factuur zie zal dat binnenkort een leuke rekening worden. Transactiekosten van iDEAL lite (zonder abonnementskosten) zijn erg laag, kunnen de meeste payment providers niet tegenop.

Heb met vergelijken ook gekeken naar de bizner bank, is onderdeel van de Rabobank maar dan alleen online. Toen kon je daar geen geld overmaken naar het buitenland maar dat kan inmiddels wel. Kosten zijn hier lager dus misschien wel interessant om deze ook te bekijken als je geen iDEAL betalingen wilt ontvangen.

pwwebdev
29/07/09, 10:25
Ik zit bij de ABN AMRO. Ik betaal 6,25 per kwartaal incl. internetbankieren. Verder zijn het eerste jaar (of eerste twee jaar, weet het niet eens) transacties gratis. Je wordt altijd als koning behandeld bij ABN AMRO (als je langs gaat), of je nou een grote of kleine klant bent. Dat waardeer ik wel. Ook gebruik ik al een tijdje iDeal Easy (geen abonnementskosten, 0,70 per transactie) maar ik baal er nu een beetje van dat je minimaal 60 iDeal-transacties per kwartaal (EUR 42,00) moet betalen (ik doe er slechts een handvol). Maar dat is even niet anders, ze ondersteunen tenminste iDeal (in vergelijking tot Bizner, ASN, Triodos, etc.) en ik wil het zeker niet via een derde partij afhandelen.

De internetbankieren interface van ABN vind ik ook erg fijn, uitgebreid en overzichtelijk, en de USB gekoppelde e.dentifier werkt erg goed en gemakkelijk.

martysmarty
29/07/09, 10:36
ING neemt geen buitenlandse klanten aan (Vorig jaar IIG niet).

Rabobank wel, moet je wel op gesprek bij ze gaan. Wel wat duurder, maar prima service. heb zelf ook Rabo Zakelijk

WH-Tim
29/07/09, 10:45
Hoezo bespaar je kosten? De payment provider wil er net zo goed op verdienen.
Daarbij is het de vraag of je bepaalde bedragen wel via een 3e partij wil laten staan tot je het krijgt van ze/

Trilo, ik zal het je uitleggen als dacht ik niet dat dat nodig zou moeten zijn.
Ten eerste moet meneer naar Nederland reizen voor een bankrekening te openen, en dat zal voor de bankpas persoon afhalen en andere dingen die niet telefonisch kunnen ook vast wel zo zijn (dit kost niet 100 euro per keer).

Dan komen nog de maandelijkse vaste kosten van de banken + de transactiekosten. Die zijn in Denemarken niet, dus als hij via een payment provider werkt geeft hij die kosten uit aan hun ipv aan de Nederlandse bank.

Een bankrekening minder betekent minder administratie en minder gehannes met een buitenlandse bank.

Daarbij tel je het gemak op. Ik denk dat je dan wel begrijpt waarom een payment provider goedkoper is voor een dergelijke situatie.

@iemandhierboven: starterskorting krijg je alleen als origine Nederlandse onderneming(svorm). Let daar mee op.

@nogiemand: ook is het enorm verschillend per stad van de bank. Hier ben ik aan het overstappen van ABN naar de Rabobank omdat het enorm slechte service is. Een zakelijk contactpersoon heb ik nog nooit iets over gehoord!

BsHosting
29/07/09, 10:48
Ing werkt hier het fijnste.

Ideal advanced is geheel gratis daar kunnen andere banken nog wat van leren.
Buiten dat vind ik een e-dentifier bij bv de rabobank en abn niet meer van deze tijd sms is meer van deze tijd en veiliger je hebt immers geen pas meer nodig maar je eigen code.

Ik heb liever een bank die vooraf kosten bekend maakt dan na 2 jaar ineens een lekkere rekening presenteerd.

Marin
29/07/09, 10:50
Trilo, ik zal het je uitleggen als dacht ik niet dat dat nodig zou moeten zijn.
Ten eerste moet meneer naar Nederland reizen voor een bankrekening te openen, en dat zal voor de bankpas persoon afhalen en andere dingen die niet telefonisch kunnen ook vast wel zo zijn (dit kost niet 100 euro per keer).


Misschien moet je het topic nog even lezen. TS opent geen rekening omdat hij iDeal wil. Hij geeft aan dat dit misschien in de toekomst gebeurt. Hij wil de rekening om andere redenen hebben. Dus da reizen moet toch gebeuren..

WH-Tim
29/07/09, 10:52
OK! Excuus :)

Marin
29/07/09, 10:54
OK! Excuus :)

En daarnaast wil hij wel met iDeal kunnen betalen.. Dat gaat een payment provider ook niet regelen ;)

Henky!
29/07/09, 12:03
Dat is niet helemaal waar. Internetbankieren kost geen 8 euro p/m en voor de edentifier betaal je niks.

Ik werd gebeld door de ABN dat we over moesten stappen naar internetbankieren (we werken nu nog steeds met 'office net'). Toen ik vroeg naar de kosten zei de ABN meneer dat dit 8,00 Euro per maand zou zijn. Daarnaast moeten we een machientje aan de compu hangen en een bankpas aanschaffen om in dat machientje te stoppen. Die pas kost ook wat Euro's.

Wij gaan de ABN dus verlaten, ik vind de tarieven soswieso wat hoog.

Henky!
29/07/09, 12:24
Verder stond er een interessant artikel in de Volkskrant vanmorgen waarin banken met elkaar worden vergeleken wat de kosten betreft (onderzoek consumentenbond).

In het kort, de grote banken zijn in het algemeen duurder, met name de ABN (ING redelijk). Kleine banken (DSB, SNS, Friesland bank en de ideële banken als ASN, Triodos zijn in het algemeen goedkoper. Welke kleine bank je dan moet nemen is daarna afhankelijk van wat je van de bank verwacht. Wil je een creditcard, rente, IDEAL enzovoorts. Soms loont ook combineren. Wil je bijvoorbeeld een rekening en een creditcard dan is het meest gunstig een rekening te openen bij Triodos of de DSB en neem je de creditcard van Fortis of ABN.

Dit onderzoek ging niet over zakelijke rekeningen maar biedt wellicht toch wat inzicht.

jeffrey
29/07/09, 16:50
Wellicht heb je hier wat aan;
http://www.virtueelbankieren.nl/banktarieven_vergelijken.htm

Ik weet alleen niet 100% zeker of alle tarieven actueel zijn.

Adnecto
29/07/09, 17:09
Thanks voor de reacties.

iDeal wil ik zeker niet aan een externe partij uitbesteden. Dat wil ik gewoon zelf in controle houden.

iDeal heeft toch wel invloed gehad op mijn keuze. Ik heb dan uiteindelijk ook de Rabobank gebeld of ik een rekening bij hen kon openen.

Morgen even op en neer om me te laten identificeren bij de Rabobank. Daarna Engelse oprichtingsakte en uittrekselen fixen, en dan moet het als het goed is geregeld zijn.

Geert-Jan
29/07/09, 20:33
Ik zit bij de Rabo, en dik tevreden. De tarieven ken ik niet, ik mocht alleen bij de Rabo, anders kon ik thuis mijn spullen pakken....

De rabo mag dan wat duurder zijn, maar zoals eerder gezegd, pay peanuts, get monkey's.
Vergelijk de banken met je eigen branche, en je snapt waar de kwalitieits
verschillen in zitten.

VinceSTM
29/07/09, 21:22
Ik zit bij de Rabo, en dik tevreden. De tarieven ken ik niet, ik mocht alleen bij de Rabo, anders kon ik thuis mijn spullen pakken....

De rabo mag dan wat duurder zijn, maar zoals eerder gezegd, pay peanuts, get monkey's.
Vergelijk de banken met je eigen branche, en je snapt waar de kwalitieits
verschillen in zitten.

Goede argumenten.

BramuS
03/08/09, 19:12
Hier ook Rabo, eigenlijk al mijn rekeningen (prive) bij de rabobank staan, en vandaar eigenlijk ook de keuze om mijn zakelijke rekening bij de rabo onder te brengen, vind het wel zo prettig om alles bij 1 bank te hebben.

Tevens zeer goede service zoals ik tot nu toe heb mogen ervaren, en wat betreft de kosten, sja dan maar iets meer, maar de service is tot nu toe nog zeer goed. Heb tevens ook de starterskorting voor 2 jaar :)

xSeries
03/08/09, 20:26
Wij uitsluitend bij de ABNAmro voor nederlands betalingsverkeer; bij de Axa voor belgisch betalingsverkeer.

Ik ben zelf van mening dat iedere bank zijn voors en tegens heeft; en wanneer je wat meer eisen stelt aan een bank wordt je vanzelf kritischer op je relatiebeheerder.
Want tenslotte doe je in feite zaken met hem/haar; en indirect met de bank waar hij/zij voor werkt.
Wanneer je relatiebeheerder niet bevalt; ga je weg bij de bank...

Zo hebben we voorheen bij de rabo gezeten; maar nu sinds meer dan 5 jaar bij de abn...

Trafego
03/08/09, 21:23
Wij zitten tot heden bij de ABN maar gaan alles verkassen naar de Rabo.
Hebben het gehad met de ABN welke je tegenwoordig enkel nog maar via een 0900 kan bereiken als je iets wilt vragen aan 10 ct per minuut en dan een dom callcenter aan de phone krijgen....

xSeries
05/08/09, 13:00
@ Trafego -> heb je dan geen relatiebeheerder bij de ABN ?
Wij kunnen 24 uur per dag die man bellen en bereiken op zijn mobiele nummer; werkt super moet ik zeggen.
Het 0900-nummer van de abn hoeven we nooit te bellen; hij regelt gewoon werkelijk waar alles...

DutchTSE
05/08/09, 13:33
Hier ook de ING.. afhankelijk van hoeveelheid betalingsverkeer kun je verschillende abonnementen afsluiten.. betaal je 5 euro en krijg je transacties ter waarde van 10 euro enzoverder. iDeal is inderdaad gratis, 0,75 euro per betaling. Ondanks dat we geen contactpersoon hebben zeer tevreden met de helpdesk, ik wordt gewoon tijdens mijn telefoontje geholpen en heb nooit hoeven terug te bellen/gebeld worden.

DennisWijnberg
05/08/09, 13:39
Oxilion zit bij ING (voorheen Postbank)
Met m'n eigen bedrijf zit ik bij de rabo, heerlijk!

vuwit
05/08/09, 13:59
Rare is wel dat bij de Rabobank elke keer inloggen 0.10 eurocent kost, verder is de MT940 bestanden, en andere exports ideaal voor integratie met factuur systeem (op basis van fact nr, of rek nr)

Pur
05/08/09, 14:58
Rare is wel dat bij de Rabobank elke keer inloggen 0.10 eurocent kost

En dat vond ik echt belachelijk toen wij de verschillende banken met elkaar vergeleken.

Wie bedenkt het nou om voor elke keer dat je alleen maar inlogged geld te vragen.

nick@dcoostkamp
05/08/09, 15:56
Rare is wel dat bij de Rabobank elke keer inloggen 0.10 eurocent kost, verder is de MT940 bestanden, en andere exports ideaal voor integratie met factuur systeem (op basis van fact nr, of rek nr)

Vind ik ook een vreemd systeem.
Wordt dit in België ook gebruikt?

Adnecto
05/08/09, 18:05
Rare is wel dat bij de Rabobank elke keer inloggen 0.10 eurocent kost

WTF!?

Grapje zeker?

WH-Tim
05/08/09, 18:15
Belachelijk. En het is nog waar ook:


* € 0,07 voor een betaalopdracht
* € 0,10 voor het raadplegen van uw rekeningoverzicht
* € 0,07 voor het downloaden van een transactie
* € 3 voor het versturen van een spoedopdracht

vuwit
05/08/09, 18:40
Het heeft mij in het begin ook raar doen kijken. Toen ik laatst bij mijn bankier op gesprek was voor wat andere bankzaken heb ik het nog eens ter sprake gebracht maar dit was ' nu eenmaal zo '

persoonlijk bankier ik er ook met een prive rekening en daar is het niet zo... zucht.

Henky!
05/08/09, 23:06
Hebben het gehad met de ABN welke je tegenwoordig enkel nog maar via een 0900 kan bereiken als je iets wilt vragen aan 10 ct per minuut en dan een dom callcenter aan de phone krijgen....

Klopt, ik zit al jaren bij de ABN. Soms had ik een contactpersoon, dan plots weer een ander maar grotendeels eigenlijk niet.

Overigens werd in een laatste telefoongesprek medegedeeld dat online bankieren 5,00 Euro per maand kost (dus geen 8,00) plus de kosten van het pasje om in te kunnen loggen. Zoals TS suggereert, eigenlijk zouden ze juist blij moeten zijn met al die leuke dingen die ze met mijn geld kunnen doen.

Bij tenminste de ASN is het gratis om online je saldo te kunnen bekijken.

Wat hierboven werd gesuggereerd (grote, dure banken zijn beter dan de kleine) is absolute onzin. Elke bank staat onder toezicht en moet aan voorwaarden voldoen.

Was dat in de hosting wereld ook maar zo :-)

The-BosS
05/08/09, 23:09
Belachelijk. En het is nog waar ook:
* € 3 voor het versturen van een spoedopdracht


En wat verstaan ze dan onder spoedopdracht, of is het de gewoonte in nederland dat ze 2 weken wachten om transactie door te voeren. Want meestal is dat toch 1 dag van bank naar bank (binnenland), 5 minuten binnen de zelfde bank en paar dagen voor IBAN.

Pur
05/08/09, 23:20
Wat hierboven werd gesuggereerd (grote, dure banken zijn beter dan de kleine) is absolute onzin. Elke bank staat onder toezicht en moet aan voorwaarden voldoen.

Was dat in de hosting wereld ook maar zo :-)

Dat alle banken per definitie veillig en betrouwbaar zijn omdat ze onder toezicht staan is natuurlijk onzin. Iedere bank groot of klein heeft zijn risico profiel. Stond Icesave ook niet onder toezicht? We weten allemaal wat daar mee is gebeurd.

Een van de grotere nadelen van een kleine bank is mijn inziens dat ze meer 'expendable' zijn. Als een grote bank failliet gaat heeft dat een veel grotere invloed op de economie dan als een kleine bank dat gaat en dus zal Bos eerder de reddende engel spelen.

Maar banken zijn per definitie een persoonlijke keuze. Je moet je ook prettig voelen bij een bank vind ik. Ik voel me bijv. niet prettig bij de uitstraling van de ABN Amro. Als je duurzaam ondernemen belangrijk vindt kom je waarschijnlijk eerder terecht bij ASN. Vind je online banking belangrijk etc etc...

pid
06/08/09, 18:31
Voor onze zakelijke rekeningen zitten wij bij de ABN-AMRO en Bizner (verkapte Rabobank).

Ervaringen met ABN-AMRO zijn 'so-so'.
Toch met veel dingen ervaren als logge organisatie. Met problemen word je doorgestuurd van links naar rechts en diverse afdelingen die van niets weten.
Tweemaal een volledige bankblokkade gehad zonder dat ze bewust aangaven wat de reden was (omdat ze het me gewoon niet konden vertellen, gezien het systeem die mogelijkheid niet bood).

Wat ik daarnaast als een supergroot nadeel ervaar, is dat je naast het 0900 nummer waar je redelijk voor moet betalen, ook nog eens bij elk 'consult'/'vraag' ze je nieuwe producten proberen aan te smeren.
Account managers verschillen uiteraard heel erg, in Barneveld topdame, in Baarn een eikel en in Zeewolde aardige vent.

Bizner bevalt mij tot nu toe prima. Gemakkelijk kredieten te krijgen, internet via centraal punt (Q) die goede kennis van zaken heeft.
Als je gaat rekenen is Bizner een vrij prijzige bank, sinds een poosje mogelijkheid tot versturen van buitenlandse betaling.
Wat ik een groot nadeel ervaar van Bizner is dat automatische incasso's niet mogelijk zijn, en iDEAL eveneens niet mogelijk is.