PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe provider



guidovanh
28/07/09, 15:26
Ik overweeg over te stappen naar een andere provider. Mijn huidige provider biedt wel diensten aan onder Linux (hosting, online backup, etc.), maar geeft daarop geen support. Voor bijv. draadloos internet is alleen software te krijgen dat werkt onder Windows of de Mac.

Dus, behalve het leveren van diensten onder Linux is ook het ondersteunen hiervan nodig.
Welke provider komt er dan het beste uit de bus.

Erik H.
28/07/09, 15:43
Je post iets in het HOSTING forum maar volgens mij bedoel je internet ACCESS ?

Japje
28/07/09, 16:43
Ik overweeg over te stappen naar een andere provider. Mijn huidige provider biedt wel diensten aan onder Linux (hosting, online backup, etc.), maar geeft daarop geen support. Voor bijv. draadloos internet is alleen software te krijgen dat werkt onder Windows of de Mac.

Dus, behalve het leveren van diensten onder Linux is ook het ondersteunen hiervan nodig.
Welke provider komt er dan het beste uit de bus.

behalve xs4all weinig denk ik.. het is vooral windows en Mac..

maar als jij graag je draadloze router wil aansturen haal je toch gewoon een random draadloze router met een webinterface? zolang je dan een OS hebt wat een browser heeft kun je hem aansturen..

t.bloo
28/07/09, 17:13
Moet je geen Linksys/Cisco kopen, want die dingen moeten verplicht met een "heel handig" windows programmaatje geïnitialiseerd worden.

Paulewk
28/07/09, 17:17
Wat is dat voor onzin? Ik gebruik zo vaak Cisco/Linksys wlan producten, prima te configureren uit je browser.

RichardVD
28/07/09, 17:18
Als je met linux omgaat denk ik dat je kennis al bovengemiddeld is en zul je geen vragen met betrekking tot linux aan de klantenservice hoeven te vragen dan zul je er met google ook wel komen.

De xs4all website geeft ook alleen informatie over mac en windows.


Moet je geen Linksys/Cisco kopen, want die dingen moeten verplicht met een "heel handig" windows programmaatje geïnitialiseerd worden.

De laatste Linksys die ik heb ingesteld ging prima met de webinterface, eigenlijk niet eens gekeken of er nog iets zinnings op die cdrom stond.

Marin
28/07/09, 17:18
Moet je geen Linksys/Cisco kopen, want die dingen moeten verplicht met een "heel handig" windows programmaatje geïnitialiseerd worden.

Dat is inderdaad onzin.. Je kunt die dingen prima via je browser configureren. Ik vonfig die dingen aan de lopende band..

t.bloo
28/07/09, 17:29
We hebben hier vier WRT54GL en die kregen we met geen mogelijkheid zonder dat programma ingesteld. Na het runnen van het programma werkt via de browser wel, daarvoor niet... wat zouden we dan niet goed gedaan kunnen hebben?

Marin
28/07/09, 17:37
We hebben hier vier WRT54GL en die kregen we met geen mogelijkheid zonder dat programma ingesteld. Na het runnen van het programma werkt via de browser wel, daarvoor niet... wat zouden we dan niet goed gedaan kunnen hebben?

Die dingen hebben altijd als standaard adres: 192.168.1.1 (sommige modeillen 192.168.1.254) Wellicht staat jou pc statisch in een andere range? Dan zou het inderdaad kunnen dat je er niet bij kunt ;)