PDA

Bekijk Volledige Versie : inschrijving kvk



marsipulami
28/07/09, 11:28
Hoi,

na aanleiding van een topic in "Personeel Gevraagd / Personeel Aangeboden", vroeg ik me eigelijk af wanneer is het zwartwerken en wanneer niet, en wat heb ik daar als klant mee te maken.


Guys, ook een particulier kan een factuur/kwitantie uitschrijven, echter zonder BTW vermelding. Geen KvK/Var betekent niet direct dat er zwart gewerkt wordt. Of het handig is om zonder inschrijving te werken, is een tweede.

Hier wordt verondersteld dat het gewoon mag. maar als ik hoor wat er op internet staat:

http://www.kvk.nl/nieuweinschrijvers/099_Video/video/default.asp

dan lijkt het me voor iedereen verplicht.

En volgens mij is dat voor een ieder die winst uit zijn/haar werkzaamheden haalt, en deze openlijk aangeboden worden.

groeten nathan

WH-Tim
28/07/09, 11:32
Je verwart hiermee twee dingen. Ze willen dat IEDEREEN (iedere BESTAANDE instelling) zich verplicht doet registreren bij de KVK.

Maar als je dat nog niet bent ben je dat ook niet verplicht. Werken met VAR of zonder VAR bestaat juist omdat dat een reguliere manier van legitiem werken is.

®on
28/07/09, 11:49
En volgens mij is dat voor een ieder die winst uit zijn/haar werkzaamheden haalt, en deze openlijk aangeboden worden.
Je verwart twee zaken mijn inziens:
1) de nut en noodzaak om jezelf in te schrijven (kvk of var)
2) de mogelijkheid om een factuur/kwitantie uit te schrijven.

Ook particulieren mogen een factuur uitschrijven, echter is mag er geen BTW bedrag vermeld worden, ook niet de opmerking " 0% BTW". Dat is namelijk ook een BTW vermelding, alhoewel 0. Indien je ingeschreven bent bij de belastingdienst, en beschikt over een BTW nummer, mag je BTW vermelden. In alle andere gevallen niet.

Iemand vervolgens uitmaken voor zwartwerker en de afnemers/bedrijven die zaken met de persoon doen verdenken van zwart geld is niet juist. Indien er een kwitantie/factur is uitgeschreven, kan dit boekhoudkundig netjes verwerkt worden. Zowel voor afnemer als de dienstverlener.

Ik vind wel dat de persoon een var verklaring of KvK inschrijving nodig heeft. Het zal hem mogelijk ook meer opdrachten opleveren, met een schuin oog kijkend naar de kwaliteit van zijn portfolio.

MiesArt
28/07/09, 12:20
Mijn vraag is dan, met een kvk alleen ben je er toch niet? Je moet dan toch ook een belasting nummer en verplicht een boekhouding opzetten?

Marin
28/07/09, 12:21
Mijn vraag is dan, met een kvk alleen ben je er toch niet? Je moet dan toch ook een belasting nummer en verplicht een boekhouding opzetten?

Je belastingnummer en krijg je tegenwoordig ook direct bij de KvK. Ook regelen zij je aanmelding.

aristo
28/07/09, 12:35
Je verwart twee zaken mijn inziens:
1) de nut en noodzaak om jezelf in te schrijven (kvk of var)

Ter aanvulling:
kvK inschrijving regelt dat je gezien wordt als onderneming.
VAR regelt dat degene die je inhuurt (en dus geen loonbelasting en sociale lasten betaald) achteraf niet geconfronteerd wordt met extra kosten, omdat de fiscus de dienst wel als een "dienstverband" ziet.

vr.gr. Eef

WH-Tim
28/07/09, 13:45
Mijn vraag is dan, met een kvk alleen ben je er toch niet? Je moet dan toch ook een belasting nummer en verplicht een boekhouding opzetten?

Dat klopt, en juist daarom wordt je geen ondernemer maar schaf je een VAR aan.


Je belastingnummer en krijg je tegenwoordig ook direct bij de KvK. Ook regelen zij je aanmelding.

Erbij mag vermeld worden dat de KVK heel groots doet hierover, maar het eigenlijk alleen regelt voor zzp-ers en vof-jes. Alle inschrijvingen van andere rechtsvormen moeten het alsnog zelf regelen.


Ter aanvulling:
kvK inschrijving regelt dat je gezien wordt als onderneming.
VAR regelt dat degene die je inhuurt (en dus geen loonbelasting en sociale lasten betaald) achteraf niet geconfronteerd wordt met extra kosten, omdat de fiscus de dienst wel als een "dienstverband" ziet.

vr.gr. Eef

Dat klopt, maar dat is niet het enige dat de VAR regelt. Want de VAR kan ook regelen dat je dat juist WEL moet betalen. Een VAR vraag je aan bij de Belastingdienst en die bepaalt dan of je wel of juist niet als in loondienst zijnde wordt gezien en wordt aangemerkt in hun systeem.

xSeries
28/07/09, 13:46
En hou er rekening mee dat wanneer je dit van de belastingdienst moet krijgen; dit tot 6 maanden kan duren...

WH-Tim
28/07/09, 13:48
En hou er rekening mee dat wanneer je dit van de belastingdienst moet krijgen; dit tot 6 maanden kan duren...

Ik hoorde laatst van mijn boekhouder 3 maanden, maar dat zal theoretisch zijn. Het duurt in ieder geval erg lang.

Trafego
28/07/09, 15:00
naar mijn inzien ben je verplicht indien je op regelmatige basis diensten/producten levert je eigen in te schrijven bij de KVK:

Citaat:
In het Handelsregister worden ondernemingen ingeschreven die in Nederland zijn gevestigd. Daarnaast moeten rechtspersonen worden ingeschreven, ongeacht of de rechtspersoon een onderneming heeft.

Er is sprake van een onderneming als deze voldoet aan een aantal criteria. Let op: de criteria die worden gehanteerd voor het Handelsregister zijn niet volledig gelijk aan de criteria die de Belastingdienst hanteert.


Criteria voor eenmanszaken, verenigingen, stichtingen, overheidsinstellingen en kerkgenootschappen
In de beleidsregel zijn voor eenmanszaken, verenigingen, stichtingen, overheidsinstellingen en kerkgenootschappen de criteria voor de omzetbelasting (BTW) als uitgangspunt genomen. Oftewel:

* Worden er goederen en/ of diensten geleverd?
* Wordt er een meer dan symbolische vergoeding voor gevraagd?
* Wordt er deelgenomen aan het (normale) economische verkeer?
* Is er een organisatie van arbeid en kapitaal?
* Is er sprake van geregelde deelname aan het economische verkeer (duurzaamheid)?
* Is er sprake van meer dan één opdrachtgever/ afnemer (zelfstandigheid)?
* Bestaat de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten?

Kortom zoals ik het lees:
Op 1 juli 2008 is de nieuwe Handelsregisterwet in werking getreden. Daarmee zijn álle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland wettelijk verplicht zich in te schrijven bij de KVK. Als men voldoet aan bovenstaande criteria.

Bronnen:

http://www.kvk.nl/handelsregister/041_Registreren_in_handelsregister/welkeondernemingenmoetenzichinschrijven/default.asp


http://www.kvk.nl/handelsregister/041_Registreren_in_handelsregister/welkeondernemingenmoetenzichinschrijven/Criteriavooreenonderneming.asp

Marin
28/07/09, 15:03
In dat geval moet je wel degelijk inschrijven idd.

Laten we uitgaan van webdesigner X die zijn diensten op regelmatige basis aanbied.

* Worden er goederen en/ of diensten geleverd? JA
* Wordt er een meer dan symbolische vergoeding voor gevraagd?JA
* Wordt er deelgenomen aan het (normale) economische verkeer?JA
* Is er een organisatie van arbeid en kapitaal? Ga ik wel vanuit
* Is er sprake van geregelde deelname aan het economische verkeer (duurzaamheid)?JA
* Is er sprake van meer dan één opdrachtgever/ afnemer (zelfstandigheid)?JA
* Bestaat de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten?JA

Dus dan ben je als webdesigner toch wel verplicht om je in te schrijven denk ik.

Trafego
28/07/09, 15:03
Aanvullend, KVK en Belasting dienst word teveel verward door iedereen. Ondanks dat ze "nauw" samenwerken en elkaar gegevens verstrekken maar moeten als 2 losse organen gezien worden.

Trafego
28/07/09, 15:04
@digistate, deze mening deel ik ook, en de KVK ook :)

Is er een organisatie van arbeid en kapitaal?
Normaal wel, een psd ontwikkelt zich niet zelf :D

marsipulami
28/07/09, 15:27
dus het lijkt er dan op dat inschrijving wel verplicht is.

WH-Tim
28/07/09, 17:23
Laten we beginnen bij het begin:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtspersoon

Een rechtspersoon is dus niet knalhard een levend wezen. Een besloten vennootschap is bijvoorbeeld een rechtspersoon. Een juridische staat waarmee hij bepaalde rechten heeft.

Om op de rest van de tekst te reageren zonder deze te willen lezen: waarom zouden er procedures ontwikkeld worden zoals de VAR (speciaal voor mensen zonder onderneming en inschrijving) als die vorm gewoon niet bestaat? Dat is jouw antwoord, je bent het niet verplicht.

Ik kom vaker bij de KVK. De KVK dénkt vooral heel veel, en ze proberen je zoveel mogelijk aan te smeren (het lijkt wel een commercieel bedrijf). Maar wat je daadwerkelijk moet en mag kunnen ze je alleen vertellen als je tegen hun reacties opgewassen bent. Althans hier in Maastricht is dat zo de normale gang van zaken.

Ook als je nog geen snor en baard hebt hoef je er niet van te schrikken dat ze je de les proberen te lezen. Ze zijn gewend dat je eerst 20 jaar ervaring moet hebben voordat je een bedrijf opstart en ze weten helemaal niet hoe het er op internet eraan toe gaat en vermijden het liefst iedere contact met die business.

Weet je wat jij zou moeten doen? Niet naar de KVK!

WH-Tim
28/07/09, 17:27
Criteria voor eenmanszaken, verenigingen, stichtingen, overheidsinstellingen en kerkgenootschappen
In de beleidsregel zijn voor eenmanszaken, verenigingen, stichtingen, overheidsinstellingen en kerkgenootschappen de criteria voor de omzetbelasting (BTW) als uitgangspunt genomen. Oftewel:

* Worden er goederen en/ of diensten geleverd?
* Wordt er een meer dan symbolische vergoeding voor gevraagd?
* Wordt er deelgenomen aan het (normale) economische verkeer?
* Is er een organisatie van arbeid en kapitaal?
* Is er sprake van geregelde deelname aan het economische verkeer (duurzaamheid)?
* Is er sprake van meer dan één opdrachtgever/ afnemer (zelfstandigheid)?
* Bestaat de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten?

Ohja, ik zal maar nog wat vollediger zijn. Het zal vast niet op de pagina van de Kamer van Koophandel staan maar er bestaan ook wetten en regels zoals die van de 1225 uren norm (meer voor zelfstandigen aftrek bedoeld dan) maar ook zaken zoals als je minder dan 1000 euro ongeveer per jaar verdient dan hoef je niet eens belasting ervan af te dragen, maar dat is weer als bedrijf zijnde.

Het beste kun je de belastingdienst per email of per post benaderen voor advies. Die callcenters met stagiaires bij de Belastingtelefoon kun je tegenwoordig ook niet meer vertrouwen (ohja en tegenwoordig is het een 0900 nummer).

Marin
28/07/09, 17:34
Om op de rest van de tekst te reageren zonder deze te willen lezen: waarom zouden er procedures ontwikkeld worden zoals de VAR (speciaal voor mensen zonder onderneming en inschrijving) als die vorm gewoon niet bestaat?

Daarvoor is de VAR niet speciaal ontwikkeld. Lees:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/de_verklaring_arbeidsrelatie_al0931z5fd.pdf

Volgens dit document zijn er de volgende mogelijkheden:

- Loon uit dienstbetrekking
- Resultaat uit overige werkzaamheden
- Winst uit onderneming
- Wewrkzaamheden voor rekening en risico van uw vennootschap.

Je zou het dus uit deze "overige werkzaamheden" kunnen doen. Waarbij de VAR wel vermeld: "De opdrachtgever moet zelf toetsen of er sprake is
van een (fictieve) dienstbetrekking." en "U kunt uw opdrachtgever
geen zekerheid gevenover de inhoudings- en afdrachtplicht."

Ga dat als opdrachtgever maar regelen dan..

WH-Tim
28/07/09, 17:38
Daarvoor is de VAR niet speciaal ontwikkeld. Lees:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/de_verklaring_arbeidsrelatie_al0931z5fd.pdf

Volgens dit document zijn er de volgende mogelijkheden:

- Loon uit dienstbetrekking
- Resultaat uit overige werkzaamheden
- Winst uit onderneming
- Wewrkzaamheden voor rekening en risico van uw vennootschap.

Je zou het dus uit deze "overige werkzaamheden" kunnen doen. Waarbij de VAR wel vermeld: "De opdrachtgever moet zelf toetsen of er sprake is
van een (fictieve) dienstbetrekking." en "U kunt uw opdrachtgever
geen zekerheid gevenover de inhoudings- en afdrachtplicht."

Ga dat als opdrachtgever maar regelen dan..

Klopt, het gaat hier in dit topic dan inderdaad om "Resultaat uit overige werkzaamheden" en niet specifiek alleen maar "Resultaat uit overige werkzaamheden" maar nog 3 andere dingen ook (maar er is dus wel degelijk speciaal inspanning voor gedaan) :P

Dat klopt ook. Maar als je eenmaal hetgeen op papier hebt dan kunnen ze het achteraf wel wijzigen, maar dat heeft geen gevolgen meer voor de mensen met wie jij zaken hebt gedaan. In beginsel vond ik het namelijk ook een zeer vreemd principe, maar dit is hoe mijn boekhouder (fiscalist) het uitlegt (een kantoor van circa 20 medewerkers) dus ik neem aan dat ze wel snappen hoe dat in elkaar zit..

Marin
28/07/09, 17:41
De belastingdienst geeft inderdaad als definitie van resultaat uit overige werkzaamheden dat freelancewerk is toegestaan.

http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-04.html

Over de Var Row:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/verklaring_arbeidsrelatie/verklaring_arbeidsrelatie-05.html

Volgens de belastingdienst mag het dus wel.. Maar als opdrachtgever zou ik er niet blij mee zijn (maar dat is een tweede)

WH-Tim
28/07/09, 17:48
De belastingdienst geeft inderdaad als definitie van resultaat uit overige werkzaamheden dat freelancewerk is toegestaan.

http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-04.html

Over de Var Row:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/verklaring_arbeidsrelatie/verklaring_arbeidsrelatie-05.html

Volgens de belastingdienst mag het dus wel.. Maar als opdrachtgever zou ik er niet blij mee zijn (maar dat is een tweede)

Het is echt een enorme onhandige crap, en dat alleen maar omdat ze perse een percentage van iedere euro binnen willen blijven krijgen. Ik vind het zelf echt belachelijk hoe het geregeld is. Je wilt dus alles goed geregeld hebben en geeft alles netjes aan, maar zelfs op die manier werken kun je op worden afgestraft. Dus mensen in loondienst nemen is de enige oplossing, en dat is vele malen duurder dus doen heel veel ondernemers niet. En maar klagen over de hoge werkeloosheidcijfers...



De Belastingdienst kan achteraf toch een (fictieve) dienstbetrekking constateren. In dat geval moet uw opdrachtgever alsnog loonheffingen afdragen. Bij twijfel of er sprake is van een (fictieve) dienstbetrekking kan de opdrachtgever de Belastingdienst om een uitspraak vragen. Als opdrachtnemer kunt u UWV om een uitspraak vragen.

Dit lijkt dan de enige oplossing.

edit: ohja, en voor meer dan 3 verschillende opdrachtgevers werken en niet vast bij 1 of 2. Dan roep je het namelijk op je af dat het op een parttime of fulltime contract lijkt.

Marin
28/07/09, 17:51
edit: ohja, en voor meer dan 3 verschillende opdrachtgevers werken en niet vast bij 1 of 2. Dan roep je het namelijk op je af dat het op een parttime of fulltime contract lijkt.

Maar ik vraag me dan af, hoe lang kan je het blijven doen.

Webdesigner X met 20 klanten en een omzet van 30K. Die kan toch niet op deze manier blijven werken?

WH-Tim
28/07/09, 18:03
Maar ik vraag me dan af, hoe lang kan je het blijven doen.

Webdesigner X met 20 klanten en een omzet van 30K. Die kan toch niet op deze manier blijven werken?

Heb je helemaal gelijk in. Maar ik neem aan dat deze meneer ook niet doelt op 30K omzet ;)

Trafego
28/07/09, 19:38
We gaan de proef op de som nemen, en mailen de KVK. Ik zal hun antwoord hier posten.

Dit heb ik ge emaild.


Beste Heer, Mevr

Ik heb naar aanleiding van mijn webdesign activiteiten de volgende vraag aan u.

Ik ben 20 jaar en ontwerp websites en overige vormgevingen digitaal op regelmatige basis voor vrienden,
bekende en ieder die hier om vraagt.

Om wat verder toe te lichten,

Ik werk voor meerdere personen tegen een betaling. Dit op reguliere basis.
Mijn opdrachtgevers komen veelal via het internet zoals publieke forums en mond op mond reclame.
Ik promoot mijn diensten tevens online om zo meer opdrachtgevers te kunnen krijgen.

Ben ik nu verplicht om mij in te schrijven bij de Kamer van Koophandel? En word ik als onderneming gezien?

Met vriendelijke groet
Maurice Valentijn

Ben benieuwd of ik een antwoord terug krijg en wat voor 1 :)
Als hier een antwoord op komt, zal ik identieke doen bij de belastingdienst..

Kunnen we meteen zien of ze aansluiten bij elkaar.

marsipulami
28/07/09, 19:41
hmm ben benieuwd :thumbup:

Apoc
28/07/09, 19:43
Naar mijn mening lijken velen nog steeds 1 essentieel punt te vergeten:

Het niet hebben van een KVK nummer of VAR, is niet hetzelfde als zwartwerken

Stel dat jij eigenlijk bij de KVK ingeschreven zou moeten staan, maar daar is geen sprake van. Stel daarbij dat je facturen zonder BTW uitschrijft, en over dit inkomen gewoon belasting betaalt.

In dit scenario, er vanuit gaande dat er gewoon inkomstenbelasting betaald wordt, is er geen sprake van zwartwerken. Iemand die zwart werkt, betaalt geen inkomstenbelasting over zijn inkomen (of een gedeelte ervan). Het feit of er al dan geen inkomstenbelasting betaald wordt, is verder niet aan ons om ons druk over te maken (dit zijn niet onze zaken, noch hebben wij hier ook maar iets mee te maken).

Of hij verder eigenlijk een KVK of VAR nodig heeft; dat is een hele andere discussie. In ieder geval; ik had het me voorstellen dat je als bedrijf zijnde geen zaken wilt doen met iemand die geen KVK of VAR heeft. Maar, in dat geval zou men precies dat moeten doen (geen zaken doen), en verder iemand zeker niet voor zwartwerker uitmaken. Dat is simpelweg een ongefundeerde beschuldiging.

Marin
28/07/09, 19:51
Andre, dat ben ik helemaal met je eens! Als je belasting betaald werk je niet zwart.

WH-Tim
28/07/09, 21:31
@Trafego: heb jij met iedereen mond op mond reclame? Met mannen en vrouwen van jong en oud? ;)

Marin
28/07/09, 22:09
@Trafego; volgens mij is het mond tot mond ;)

t.bloo
29/07/09, 00:00
[offtopic]


@Trafego; volgens mij is het mond tot mond ;)

http://www.onzetaal.nl/advies/mondtotmond.php

Trafego
29/07/09, 19:55
En we hebben antwoord


Geachte heer Valentijn,

Wij ontvingen uw e-mail over het mogelijk inschrijven bij de Kamer van Koophandel.

Van een onderneming is sprake indien een voldoende zelfstandig optredende organisatorische eenheid van één of meer personen bestaat waarin door voldoende inbreng van arbeid of middelen, ten behoeve van derden diensten of goederen worden geleverd of werken tot stand worden gebracht met het oogmerk daarmee materieel voordeel te behalen.

In de beleidsregel zijn voor eenmanszaken, verenigingen, stichtingen, overheidsinstellingen en kerkgenootschappen de criteria voor de omzetbelasting (btw) als uitgangspunt genomen. Oftewel:
Worden er goederen en/of diensten geleverd?
Wordt er een meer dan symbolische vergoeding voor gevraagd?
Wordt er deelgenomen aan het (normale) economische verkeer?
Is er een organisatie van arbeid en kapitaal?
Is er sprake van geregelde deelname aan het economische verkeer (duurzaamheid)?
Is er sprake van meer dan één opdrachtgever/afnemer (zelfstandigheid)?
Bestaat de vrijheid om de werkzaamheden naar eigen inzicht te verrichten?


U geeft zelf aan regelmatig voor voor meerdere personen werkzaam te zijn en zelfs (online) reclame voor uw diensten te maken.

Als u een onderneming gaat beginnen komen er veel dingen bij kijken. U krijgt te maken met zaken als Kamer van Koophandel (registratie), belasting (btw en inkomstenbelasting), verzekeringen, administratie, juridische zaken, etc. Over al deze zaken kunt u onze informatie gratis raadplegen.

Op onze site (zie bijgaande link) vindt u ook informatie over de seminars die door de Kamer van Koophandel worden georganiseerd, o.a. voor de startende ondernemer.
Als u uw plannen om een onderneming te starten wilt gaan uitwerken is een ondernemingsplan een prima model. Een voorbeeld hiervan is hier gratis te downloaden.
Er is ook de mogelijkheid om geïnformeerd te worden tijdens een zogeheten maatwerkgesprek op het kantoor in Tilburg, 's-Hertogenbosch of Eindhoven. Wij reserveren één uur spreektijd voor u, de kosten bedragen € 30,00. Neem hiervoor contact op via ons telefoonnummer 040- 2323 886.


Voor inschrijving moet u persoonlijk langskomen, dit kan op elk kantoor van de Kamer van Koophandel. Klik hier voor de dichtstbijzijnde vestiging. Wij kunnen na registratie in het handelsregister direct een btw-nummer voor u aanvragen. De eenmanszaak ontvangt meteen een KvK- en btw-nummer. Om u voor te bereiden op de inschrijving kunt u vooraf de vragen van de belastingdienst doornemen. Deze vragen vindt u hier. Voor registratie in het handelsregister moet u een origineel legitimatiebewijs overleggen. Gaat u starten vanuit een ander adres dan uw privéadres dan is ook een huur- of koopovereenkomst noodzakelijk.

Tevens mag een te gebruiken handelsnaam niet verwarrend zijn en moet deze ook aan een aantal eisen voldoen. Informatie hierover en over het mogelijk aanvragen van een handelsnaamonderzoek vindt u hier. Voor de inschrijving bent u kosten verschuldigd. De hoogte hiervan is afhankelijk van uw rechtsvorm en de datum van vestiging van uw bedrijf (1e, 2e, 3e of 4e kwartaal). Hier kunt u deze kosten voor uw eigen bedrijf berekenen.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u uiteraard contact opnemen, dat kan telefonisch via 040-2323 886 of per e-mail.

Met vriendelijke groeten,

--------------------------------------------------------------------------------

Elianne van Heijnsbergen
Medewerker Frontoffice
Afdeling Bedrijfsvoorlichting
T (040) 232 39 16
F (040) 244 95 05
E eheijnsbergen@brabant.kvk.nl


zoals ik lees:

Als je op regelmatige organisatorisch diensten verleent (of producten verleend) ben je een onderneming -> en dus weer inschrijfplichtig!


Nu naar de belastingdienst zelfde email gestuurd.
:D

WH-Tim
29/07/09, 20:51
En we hebben antwoord



zoals ik lees:

Als je op regelmatige organisatorisch diensten verleent (of producten verleend) ben je een onderneming -> en dus weer inschrijfplichtig!


Nu naar de belastingdienst zelfde email gestuurd.
:D

Ik weet niet meer goed of het dit topic was, maar als je dat regelmatig doet en er vrijwel dagelijks mee bezig bent is het waarschijnlijk wel een goed idee om in te laten schrijven :)

Marin
29/07/09, 23:00
Ja, die mail is nog al vaag.. duidelijke criteria zijn er dus niet.. naja "voldoende" is een criteria :D

marsipulami
03/08/09, 12:03
al wat gehoord van de belastingdienst?