PDA

Bekijk Volledige Versie : hoelang duurt de transactie van engeland naar nederland?



kevin727
27/07/09, 19:59
hallo,

Ik weet niet zeker of dit de goede topic is maar ik heb een vraag:

2 weken gelden heb ik iets aan iemand in engeland verkocht.
toen moest ik van de bank het pakketje opsturen en hun het verzendbewijs per mail sturen.

dt heb ik dus gedaan en hun hebben het gecontroleerd het het was goed.
dus nu hebben ze vorige week woensdag het geld overgestort zeiden ze
maar tot aan vandaag heb ik nog steeds men geld niet op men bank staan en als ik dan vraag hoe lang het kan duren zeggen ze dat ik geduld moet hebben.

dus daarom is mijn vraag hoe lang kan het nou eigelijk duren van een geld transactie van engeland naar nederland?
en waarom kan het dan zo lang duren ?
en telt het weekend mee?

want normaal las ik iets overstort is het binnen 5 min om de anderen bank.

alvast bedankt

mvg,

kevin

Swiftway-UK
27/07/09, 20:02
Binnen EU 2 of 3 werkdagen, als alles met de IBAN goed gegaan is. Maar UK banken zijn buitengewoon traag.

BsHosting
27/07/09, 20:09
2 weken gelden heb ik iets aan iemand in engeland verkocht.
toen moest ik van de bank het pakketje opsturen en hun het verzendbewijs per mail sturen

Sinds wanneer maakt de bank dit uit.

rensariens
27/07/09, 20:09
Zou er normaal vandaag op moeten staan, dus op zich niet heel raar als het er morgen pas is.

Marin
27/07/09, 20:19
Ik begrijp ook niet helemaal waarom je bank een verzendbewijs moet hebben. Je klant maakt het toch gewoon over middels IBAN?

kevin727
27/07/09, 20:20
@bshosting

wat bedoel je met sinds waneer maakt de bank dit uit?

Marin
27/07/09, 20:21
@bshosting

wat bedoel je met sinds wanneer maakt de bank dit uit?

Nou, dat de bank bepaald dat je een pakket moet opsturen en dat je een verzendbewijs naar de bank moet sturen...

Vreemde gang van zaken..

BsHosting
27/07/09, 20:21
@bshosting

wat bedoel je met sinds waneer maakt de bank dit uit?

Zie de reactie van Marin

kevin727
27/07/09, 20:22
ja sorry die reactie zag ik pas toen ik het stuurde

dat is wat ze mij vroege omdat de gene aan wie ik het pakketje naar toe moest sturen dat waarschijnlijk dat bij de bank zo geregeld.

Marin
27/07/09, 20:23
ja sorry die reactie zag ik pas toen ik het stuurde

dat is wat ze mij vroege omdat de gene aan wie ik het pakketje naar toe moest sturen dat waarschijnlijk dat bij de bank zo geregeld.

Erg vreemd dat de bank zich met jiou en je klant gaat bemoeien.. Weet je zeker dat je niet gewoon opgelicht bent?

kevin727
27/07/09, 20:27
daar ben ik niet helemaal meer zeker van maar het is een soort paypal systeem zeg maar je geld wordt gestord als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden

Marin
27/07/09, 20:27
Welke bank is het? Welk systeem?

kevin727
27/07/09, 20:29
royal bank of scotland

Marin
27/07/09, 20:30
Tja, met zon administratie zou het langer kunnen duren natuurlijk

kevin727
27/07/09, 20:32
ja alleen dan vraag ik me af waardoor kan het dan zo lang duren. dat het controleren paar dagen duurt snap ik maar als ze eenmaal het geld overgestort hebben kan het tog niet zo lang meer duren?

Apoc
27/07/09, 21:00
daar ben ik niet helemaal meer zeker van maar het is een soort paypal systeem zeg maar je geld wordt gestord als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden

Dit klinkt als een escrow systeem - weet je zeker dat daar geen gebruik van gemaakt wordt? Ter info:

Bij escrow sturen beide partijen alle zaken naar een tussenpersoon (dat zal in dit geval the Royal Bank of Scotland zijn). Zodra deze alles ontvangen hebben, wordt het geld naar jou overgemaakt en wordt het pakket naar de ander doorgestuurd. Hier wordt vaak gebruik gemaakt bij waardevolle goederen en bijvoorbeeld domeinnamen. Mocht een van de twee partijen zijn afspraken niet nakomen, dan zou jij je pakketje dus terug ontvangen.

Royal Bank of Scotland is een erg betrouwbare bank, dus daar zou ik me geen zorgen over maken - mits je zeker weet dat je met hen zaken doet en niet met een oplichter die zich voordoet als de Royal Bank of Scotland.

Mocht het zo zijn dat er gebruik gemaakt wordt van een escrow service, dan is het niet onwaarschijnlijk dat dit ook de boel vertraagt.

Ik zou eens beginnen met uit te zoeken hoe alles nu precies geregeld is, en daarna verder te kijken. Dit had je natuurlijk eigenlijk uit moeten zoeken voordat je een overeenkomst bent aangegaan.

maxnet
27/07/09, 21:12
Houd er rekening mee dat in de UK betalen per bankoverschrijving uberhaupt niet zo'n gebruikelijke betaalmethode is.
Ze zijn daar meer van de debit/credit cards en ouderwetse cheques.
En zelfs je gas en electriciteit kan je daar nog contant afrekenen (bij een "paypoint" in de supermarkt).

Lijkt me eerder een gevalletje escrow fraude.

machit
28/07/09, 01:02
Wij hebben ook een keer onder de het zgn "Escrow" systeem een aantal goederen besteld. Dit is wel goed verlopen, maar als je "Oplichters uitgeligt" op veronica gezien hebt, dan kun je beter je geld gaan terug vragen. Of bij je eigen bank informeren of je de transactie nog terug kunt draaien.

Til
28/07/09, 08:11
hallo,
dus daarom is mijn vraag hoe lang kan het nou eigelijk duren van een geld transactie van engeland naar nederland?
en waarom kan het dan zo lang duren ?
en telt het weekend mee?

want normaal las ik iets overstort is het binnen 5 min om de anderen bank.



Ga er maar vanuit dat het tussen de 3 en 5 werkdagen kan duren als alles goed gaat.

Zelf schrijft de Royal Bank of Scotland op hun website erover: "Timescales - most payments arrive within four working days of your account being debited" (ik ga er vanuit dat ze het middels de goedkoopste manier overmaken: http://www.rbs.co.uk/personal/travel/g1/making-payments/royworld-economy-euro.ashx)

Er zijn verschillende manieren/systemen om het geld over te maken en hoe sneller hoe duurder. Het kan inderdaad van de ene bank naar de andere binnen een paar minuten worden overgemaakt maar 1) dat kost meer geld en 2) het feit dat het bij de ontvangende bank op de rekening staat, wil nog niet zeggen dat het op je rekening zichtbaar is.

Ik zou het geld eerder morgen of overmorgen op je rekening verwachten.

rensariens
28/07/09, 10:22
Als het woensdag is verstuurd moet het vandaag aankomen. Belgische banken lukt het nog wel om het er vrijdags op te hebben, de rest van europa wordt normaal maandag. Zoals al eerder aangegeven zijn de banken in de UK vrij traag en kan het dus prima dat het vandaag aankomt. Als het nog langer duurt zou ik wel m'n vraagtekens zetten.

martysmarty
28/07/09, 10:51
Een beetje bank kan het tegenwoordig in 24 uur doen.

Maandag voor 09:00 betaling van NL naar Zweden, betekend 9 van de 10 keer dat het de volgende dag om 09:00 er al op staat.