PDA

Bekijk Volledige Versie : Grafisch Ontwerper: professioneel en betaalbaar!



Maarten E
27/07/09, 16:30
Hallo, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Maarten Evers, 20 jaar oud en heb enkele jaren ervaring op het gebied van grafisch ontwerp. Tevens volg ik een opleiding Communication and Multimedia Design waardoor ik me nog meer geprofessionaliseerd heb.

U kunt bij mij terecht voor o.a.:
- Logo ontwerp
- Complete Huisstijl (logo+visitekaartje+briefpapier+...)
- Website's
- Folders
- etc.

Alle ontwerpen zullen volledig drukklaar (.EPS/.AI) worden afgeleverd. De website's kunnen in .PSD worden afgeleverd of in basis-HTML.

Dus bent u op zoek naar een professionele en betaalbare grafische ontwerper? Neem dan eens een kijkje op mijn portfolio website voor meer informatie en een overzicht van mijn werk: http://www.maartenevers.nl.

Marin
27/07/09, 16:33
Heb je KvK?

VinceSTM
27/07/09, 17:02
Ik kan je niet vinden op de deelnemerslijst van de SIDN?

Marin
27/07/09, 17:04
Moet hij dat hebben dan?

Edit: leesfoutje ;) Er staat idd "ja"

MiesArt
27/07/09, 17:05
Volgens zijn eigen profiel wel.

Overigens nette portfolio!

Japje
27/07/09, 17:08
vraag me af of hij nu wel gaat reageren:

http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/147112-aangeboden-grafisch-ontwerper.html

Maarten E
27/07/09, 17:39
@ Japje: ik wil best reageren op mijn eigen topic hoor. Alleen dan wel op serieuze on-topic vragen (dus niet over of iemand toevallig familie van mij is).

@ Rest: deelnemer van SIDN was inderdaad fout ingevuld en is veranderd in mijn profiel. Bedankt!

Marin
27/07/09, 17:47
Dat geeft nog niet antwoord op mijn vraag of je een KVK hebt. Die vraag is ook in het andere topic gesteld. En dat lijkt me toch wel erg serieus, ontopic en relevant! Als ik zaken met je doe wil ik dit toch wel weten.

Daarbij breid ik de vraag maar direct iets uit.

KvK/BTW/Var?

Maarten E
27/07/09, 18:33
@ DigiState: Zoals in mijn (nu geheel kloppend) profiel vermeld staat 'KvK NL & BE nvt'.
Ook geen BTW en Var aanwezig.

BsHosting
27/07/09, 18:45
Als je dan als PROF wilt neerzetten zijn dat toch wel 1 van de vereisten waar je aan moet voldoen.

Marin
27/07/09, 19:05
@ DigiState: Zoals in mijn (nu geheel kloppend) profiel vermeld staat 'KvK NL & BE nvt'.
Ook geen BTW en Var aanwezig.

En hoe ga ik jou dan betalen? En hoe ga ik dat in mijn administratie verwerken? En hoe ben ik er zonder VAR zeker van dat jij alles netjes opgeeft en ik geen last krijg? Of doe je het gratis? Dan is het inderdaad niet nodig.

En dit is overigens een serieuze vraag. Ben oprecht benieuwd hoe ik zaken met je zou moeten doen? En ik denk wel meer onder ons. Je hebt hier vast ideeën over?

Maarten E
27/07/09, 19:43
@BsHosting: het gedeelte PROF slaat op de kwaliteit van het drukwerk wat ik lever. Niet of ik nu wel of niet ingeschreven ben bij de KvK.

@DigiState: dat is per klant en project afhankelijk en gebeurd in overleg.

marsipulami
27/07/09, 22:21
<knip> ontopic a.u.b.

Jorem
28/07/09, 09:44
Mooie portfolio. Inhuren gaat dan niet lukken want ik heb toch echt een factuur en een VAR nodig.

De PROF die op de kwaliteit van het drukwerk slaat begrijp ik ook niet helemaal. Je bent toch geen drukkerij? En als jij iets in vector maakt en een goede drukker het drukt dan mag je aannemen dat het er goed uitziet toch :).

Je moet gewoon voor jezelf eerst is de keuze maken of je serieus (met kvk e.d.) voor jezelf wil gaan werken. Je maakt mooie dingen, dus zie geen reden om het niet te doen. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.
Als je dan alles op orde hebt dan kan je naar buiten treden en klanten gaan zoeken. Zoals je het nu doet zonder kvk e.d. is naar mijn idee niet de juiste manier. Zeker niet als ook nog is je eigen naam boven je website staat.

®on
28/07/09, 09:54
Guys, ook een particulier kan een factuur/kwitantie uitschrijven, echter zonder BTW vermelding. Geen KvK/Var betekent niet direct dat er zwart gewerkt wordt. Of het handig is om zonder inschrijving te werken, is een tweede.

On topic maar weer? Als er geen interesse is in de diensten van Maarten, kun je dit topic beter vermijden.

Jefke
28/07/09, 09:57
Ter info: Je kan als bedrijf zonder probleem iets kopen van een prive persoon en een gewone nota daarvan volstrekt legaal inboeken.
Het is dan aan die prive persoon om zijn zaken in orde te brengen.

Edit: Ron was me blijkbaar voor.

Marin
28/07/09, 10:21
Daarom vraag ik ook hoe hij dit wilde regelen. Zoals in een ander topic te lezen valt zijn wij regelmatig op zoek naar mensen. Het is niet zo dat ik hem uitmaak voor zwartwerker, ik wil gewoon weten wat zijn procedure is. That's all.

Maarten E
28/07/09, 10:39
Ik kan en mag inderdaad geen officiële BTW-facturen schrijven. Dat wil nog niet zeggen dat ik een zwartwerker ben? Ik stuur netjes iedere klant van mij een kwitantie mee en zorg dat het goed afgehandeld wordt. Ik ben nog maar een beginner wat betreft het zakelijke gedeelte. Misschien had ik daarom beter weg kunnen blijven van dit forum. Ik wilde hier mijn diensten alleen wat promoten en leren van de rest... jullie helpen gelukkig wel om dit topic live te houden. Alleen niet echt op een positieve manier! Maar hoop dat het nu allemaal duidelijk is? Mocht het niet zo zijn en je hebt interesse in mijn diensten dan graag even een PM (i.p.v. hier te gaan speculeren).

Trafego
28/07/09, 10:50
Het probleem Maarten is dat boekhouders van ons (bedrijven) steeds moeilijker doen over kwitanties, zeker als ze vaker voorkomen.

Sinds 2008 is het al verplicht ook voor " freelancers" welke op regelmatige basis diensten aanbieden om zich ook in te schrijven bij de KVK. De belastingdienst zal daarna bepalen of jij daadwerkelijk een bijbeuner/pro bent. aan de hand daarvan moet je belasting betalen (of niet)

Kortom het is geen zeuren wat de mensen hier doen maar kijken naar de mogelijkheden. Te vaak worden (zijn) wij op de vingers getikt omdat een kwitantie niet in orde was etc etc waardoor het niet boekhoudkundig te verwerken is.

Wil jij op deze manier doorwerken en doorgroeien, geef dan 50 pleuro aan KVK uit en je kan uitgebreid aan de slag zonder nag nag commentaar :)

Ber|Art
28/07/09, 10:54
Alleen niet echt op een positieve manier! Maar hoop dat het nu allemaal duidelijk is? Mocht het niet zo zijn en je hebt interesse in mijn diensten dan graag even een PM (i.p.v. hier te gaan speculeren).Ik heb wat zaken ge-edit, a.u.b. geen beschuldigingen zonder onderbouwing, de volgende krijgt een paar puntjes cado...

Oh, en w.b.d. de KvK, er is hierover net een nieuw topic gestart:
http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/151635-inschrijving-kvk.html kan je daar mooi verder over discussieren...