PDA

Bekijk Volledige Versie : Game-Voice Server bestel+administratie systeem



jorn_321
26/07/09, 23:20
Hoi,

Wij zijn een reseller van game en voice servers.
Nu was ik op zoek naar een goed bestel & administratie syteem voor op de website. Heb wat andere topics gelezen en zag daar wat staan over whmcs.
Moet je voor whmcs een licentie aanvragen? Of is deze ook gratis te gebruiken?

Weten jullie naast whmcs nog andere systemen die geschikt zijn voor het bestellen van game/voice servers en de administratie ervan?

Alvast bedankt.
Jorn

Marin
26/07/09, 23:25
Moet je voor whmcs een licentie aanvragen? Of is deze ook gratis te gebruiken?

Wat ben je zelf al op de website tegengekomen?

SF-Jeroen
26/07/09, 23:31
http://lmgtfy.com/?q=whmcs

www.whmcs.com/order.php lijkt me heel duidelijk?

jorn_321
26/07/09, 23:52
Dat heb ik gezien, maar ik was niet zeker omdat er in andere topics gesproken werd over het onnodig aanschaffen van een licentie.

Maar het blijkt dus dat dit een betaald systeem is.

Hebben jullie nog ideen voor gratis systemen?

Alvast bedankt.

Marin
27/07/09, 00:28
// offtopic geniaal die site :lovewht:

't scheelt dat hij nog niet zo oud is :P

jorn_321
27/07/09, 00:31
Ik had m ook al bij mn fav gezet :).

Maar nog iemand info ontopic?

Marin
27/07/09, 00:33
Tja, je kan hem wel bij je fav's zetten maar blijkbaar doe je er niet veel mee.

Dus dan kom ik ook nog maar een keer:

http://lmgtfy.com/?q=free+gameserver+panel

jorn_321
27/07/09, 00:37
Oke weet niet waar die op slaat ;)?

Heb het volgens mij nergens over gameserver panel gehad ?

**Maak zelf al gebruik van TcAdmin

Marin
27/07/09, 00:39
Oke weet niet waar die op slaat ;)?

Heb het volgens mij nergens over gameserver panel gehad ?

**Maak zelf al gebruik van TcAdmin

Omdat veel gameserverpanels vast wel doen wat jij zoekt. Maar het gaat erom dat ik benieuwd bent wat je zelf al tegen bent gekomen op Google.

Voor niets gaat de zon op.. dus gratis lijkt me sowieso moeilijk.. En als ik zie wat zo'n owned license van WHMCS kost...

AW-Hosting
27/07/09, 00:43
Je zoekt een goed bestel- en administratiesysteem, maar het moet wel gratis zijn?
Gratis en goed gaan bij dit soort systemen gewoon niet goed samen. Zoals iemand hier altijd zei: Pay peanuts, get monkeys.

Wil je dat het systeem een degelijke bestelprocedure heeft, maar tegelijkertijd ook een duidelijk overzicht maakt van je administratie? Dan moet je er gewoon wat geld voor neerleggen, maar dan is het ook meteen op je eigen wensen en de wensen van de klanten afgesteld.
Maar je kunt er natuurlijk ook zelf een bouwen indien je over deze expertise beschikt.

Daarnaast kan het, zoals Digistate al zegt, geen kwaad om zelf ook de zoekfunctie hier op Webhostingtalk.nl en/of op Google.nl te gebruiken.

jorn_321
27/07/09, 00:51
Ik heb al heel wat af ge googled en ben al een en ander tegen gekomen, maar in meeste gevallen is het niet geschikt voor game/voice servers omdat het niet om losse packages gaat. 250$ licence is ook niet niks voor een (kleine) reseller.

Ik heb er best wat voor over als het top werkt.

Had gehoord dat whmcs de mogelijkheid had om een gameserver bestel form te maken, maar ben ook opzoek naar andere mogelijke systemen.

Marin
27/07/09, 00:56
Had gehoord dat whmcs de mogelijkheid had om een gameserver bestel form te maken, maar ben ook opzoek naar andere mogelijke systemen.

Je kunt ook de demo bekijken.. Dan weet je precies hoe het in elkaar zit en wat de mogelijkheden zijn.

jorn_321
27/07/09, 01:02
Ja klopt,
had de demo gezien, maar ziet er niet bepaald simpel uit ;p.

Zal ik wat tijd in moeten steken.

SF-Jeroen
27/07/09, 10:42
Ja klopt,
had de demo gezien, maar ziet er niet bepaald simpel uit ;p.

Zal ik wat tijd in moeten steken.

Dus je wilt een toko opstarten maar er geen geld EN geen tijd in steken? Denk je dat klanten komen aanwaaien ofzo?

250 euro is peanuts voor zelfs de kleinste reseller. Bovendien als je al gebruik maakt van TCadmin, dat gaan heel goed samen met WHMCS. Waar betaal je TCAdmin van trouwens, dat is ook niet gratis?

(Voordat je het vraagt: http://www.lmgtfy.com/?q=tcadmin+whmcs)

DC^
27/07/09, 15:32
Misschien is Wefact een optie ?

jorn_321
27/07/09, 18:49
Waar zeg ik dat ik er geen tijd en geld aan wil spenderen? Klanten zijn er al.

250 euro is niks voor reseller? Wat denk je als je maar een paar euro winst maakt per server per klant per maand?

Tc admin gaat gedeeltelijk via onze reseller.. bijna geen onkosten aan.

Moet je voor whmcs trouwens toegang hebben tot een (master) server ? Of heb je aan je webspace genoeg (php / mysql)?

<-------------------
WHMCS requires the following in order to run:

* PHP Version 4.2.x or later
* MySQL Version 4.1.x or later
* Curl Support (with SSL support)
* GD Image Library
* Ioncube Loaders Support

WHMCS does not need to be tied to a server for automatic account provisioning in order to function. You can use the system as a standalone billing & support center without any issues.
-------------------->

Blijkbaar alleen site genoeg.

jorn_321
27/07/09, 18:54
Misschien is Wefact een optie ?
Wefact kun je volgens mijn alleen packages samenstellen met prijs erbij.

Ik moet een form hebben waarbij mensen aantal slots / spel / tickrate kunnen kiezen.

Iedergeval bedankt :)

Piwi-Web
27/07/09, 19:42
Waarom script je het zelf niet (even)?

davhog
27/07/09, 22:21
Wat denk je als je maar een paar euro winst maakt per server per klant per maand?


Me mompelt iets over nekharen/recht overeind/vakantiehosters :nono:

SF-Jeroen
27/07/09, 22:28
En waar betaal je je KvK inschrijving van? En je webhosting? En je domein? Gok dat je verlies draait als je alle kosten op zou tellen...

Geert-Jan
27/07/09, 22:30
Me mompelt iets over nekharen/recht overeind/vakantiehosters :nono:

Misschien door je username? ik heb de neiging iets met HavDog te lezen...:o
(Nee, niets persoonlijks, meer mijn geest die afdwaalt)

TS:
Als je de zoekfunctie had gebruikt:

Vanaf €25,00
http://www.myh2oservers.com/scripting

Jeroen, waar blijven mijn credits?

jorn_321
27/07/09, 22:40
Me mompelt iets over nekharen/recht overeind/vakantiehosters :nono:

Je bedoelt te zeggen dat het beter kan?


En waar betaal je je KvK inschrijving van? En je webhosting? En je domein? Gok dat je verlies draait als je alle kosten op zou tellen...

Verlies maken we niet, maar als je echt geld wilt verdienen kun je inderdaad beter gewoon gaan werken.
Het is natuurlijk ook een beetje hobby.

pierce
27/07/09, 23:06
Je bedoelt te zeggen dat het beter kan?



Verlies maken we niet, maar als je echt geld wilt verdienen kun je inderdaad beter gewoon gaan werken.
Het is natuurlijk ook een beetje hobby.

Nee, moet. Wat je nu doet is niet legaal, ook niet als hobby.

swedendedicated
28/07/09, 00:55
Ik dacht dat de vakantie net begonnen was? "Mompelt iets over een zolder"

Ik mag hopen dat het geen hobby is, dan heb je de verkeerde instelling en zul je bij de geringste problemen al stoppen en zitten je (waarschijnlijk) gering aantal klanten zonder gameserver en dat zullen de clanleden niet leuk vinden. 0mg theh why is tha clanserv0r d0wn i haz $ f0r it. Zoiets toch?

jorn_321
28/07/09, 21:41
We huren dedicated servers ; ) (reseller he ..)

Verder alles netjes geregeld.

®on
28/07/09, 22:26
Ik dacht dat de vakantie net begonnen was? "Mompelt iets over een zolder"
Goh, hoe origineel. :O

De volgende user die meent nog zo'n heerlijk originele opmerking te moeten maken, kan een paar punten bijschrijven op zijn conto.