PDA

Bekijk Volledige Versie : Regelmatig problemen Leaseweb (shared)



JorzoR
25/07/09, 15:33
Beste lezer,

Mijn site, die ik niet nodig vind om te vermelden, draaide al ruim een jaar bij PCX. Gezien de vele problemen die ik kreeg zoals uitval en database problemen ben ik daar weg gegaan.
Na alle goede verhalen die ik van Leaseweb heb gehoord en gelezen heb ik de overstap naar Leaseweb gemaakt.

Het begon goed, maar nadat ik mijn site en toebehoren volledig had over gezet naar de server bij Leaseweb begonnen de problemen, en de problemen kenmerken zich met het niet bereikbaar zijn van mijn website. Elke dag is de site wel een tijdje niet bereikbaar. Pings en tracerts werken wel gewoon, alleen zodra je de site probeert te bezoeken via de browser, zegt de browser doodleuk dat ie niet bestaat!
(dit constateer ik na onderzoek ook bij andere sites die op dezelfde server/cluster worden gehost)

Zoals je al wel begrijpt ben ik het meer dan zat. Dit is al mijn 2de webhoster waar ik problemen bij heb en vraag me af OF er in Nederland wel webhosting bedrijven bestaan die het beter kunnen dan deze “nummer 1” van Nederland…

De support reageert altijd wel netjes op mijn e-mail en ze monitoren mijn site actief, zeggen ze. Maar ik ben het eigenlijk nu al meer dan zat, en kon geen andere topics vinden met soort gelijke ‘negatieve’ verhalen over Leaseweb, dus maakte ik die zelf maar aan.

Misschien dat als Leaseweb hier mee leest dat ze er eens wat harder aan gaan werken. Want na 31 e-mails mag er wel wat schot in de zaak komen.

Ook ben ik benieuwd of er nog anderen zijn met soortgelijke gevallen bij Leaseweb?

wdv
25/07/09, 15:54
Kon PCX je destijds uitleggen wat precies de reden was van de problemen? Had het met je eigen site te maken, of gewoon problemen bij PCX zelf? Als de problemen bij de website zelf liggen zal je bij iedere shared hoster uiteindelijk een probleem krijgen namelijk.

Wat betreft LeaseWeb: hebben ze je een uitleg kunnen geven waarom de site regelmatig onbereikbaar is?

Er zijn zat goede providers in Nederland (waar ik PCX overigens ook bij reken), maar naar aanleiding van jouw bericht is het moeilijk vast te stellen wat nou eigenlijk kern van het probleem is.

JorzoR
25/07/09, 16:01
Kon PCX je destijds uitleggen wat precies de reden was van de problemen? Had het met je eigen site te maken, of gewoon problemen bij PCX zelf? Als de problemen bij de website zelf liggen zal je bij iedere shared hoster uiteindelijk een probleem krijgen namelijk.

Wat betreft LeaseWeb: hebben ze je een uitleg kunnen geven waarom de site regelmatig onbereikbaar is?

Er zijn zat goede providers in Nederland (waar ik PCX overigens ook bij reken), maar naar aanleiding van jouw bericht is het moeilijk vast te stellen wat nou eigenlijk kern van het probleem is.

Bij PCX was ik daar zelf achter gekomen. Te weinig connecties naar de database mogelijk, waardoor je met regelmaat "could not connect to database" error kreeg. En ook gewoon regelmatig dat de site niet bereikbaar was, oorzaak wisten ze zelf ook niet.

Bij Leaseweb zijn de database problemen dus verdwenen, alleen is het probleem wat ik in de startpost uitleg aanwezig.

De kern van het probleem ligt in mijn ogen niet bij mijn website, omdat het gewoon een Wordpress blog is waar een phpBB3 forum aan is gekoppeld. Iets wat elke shared webhosting makkelijk aan moet kunnen voor < 3.000 unieke bezoekers per dag.

Ik heb zelf ook de nodige onderzoek gedaan, en het probleem ligt in mijn ogen bij de webhoster (Leaseweb). Want hoe kan het anders dat al die andere sites op de server/cluster ook niet bereikbaar zijn als mijn site plat ligt? Dat is toch echt een probleem wat bij de webhoster ligt imo.

Verder wil ik ook niet verder gaan over PCX want daar heb ik nu niks meer mee te maken.

ichosting
25/07/09, 16:12
Het zou bijvoorbeeld ook aan de DNS van je internet provider kunnen liggen?
Of een instelling in de dns op je pc. Omdat je ook aangeeft dat het met meerdere sites zo is. Dat ook gecontroleerd?

Probeer eens opendns toe te voegen aan je internet verbinding.

JorzoR
25/07/09, 16:14
Het zou bijvoorbeeld ook aan de DNS van je internet provider kunnen liggen?
Of een instelling in de dns op je pc. Omdat je ook aangeeft dat het met meerdere sites zo is. Dat ook gecontroleerd?

Als het aan mij zou liggen vind ik het raar dat mijn bezoekers de site ook niet kunnen laden... Nee, het probleem ligt ook niet aan mijn instellingen op de PC's/Mac's die ik gebruik.

ichosting
25/07/09, 16:15
Ok, dat had je er niet bijverteld ;) Althans kon ik er niet op uit maken.
Mail ed werkt dan wel?

JorzoR
25/07/09, 16:17
Ok, dat had je er niet bijverteld ;) Althans kon ik er niet op uit maken.
Mail ed werkt dan wel?

Mail werkt wel gewoon, het domein zelf wordt nog door PCX geregeld, en ook dat is het probleem niet. Want dan kom ik weer terug op het punt dat alle andere sites op dezelfde server/cluster ook niet te bereiken waren.

wdv
25/07/09, 16:20
Nogmaals dezelfde vraag: wat zegt LeaseWeb hierover? Ik neem aan dat ze de site niet alleen in monitoring zetten en vervolgens geen enkele uitleg kunnen/willen geven over mogelijke oorzaken.

JorzoR
25/07/09, 16:23
Nogmaals dezelfde vraag: wat zegt LeaseWeb hierover? Ik neem aan dat ze de site niet alleen in monitoring zetten en vervolgens geen enkele uitleg kunnen/willen geven over mogelijke oorzaken.

Nou het is toch echt waar, want ze weten zelf echt niet waar het vandaan komt, hier een paar stukjes uit de mail waaruit dat blijkt. Echter spreken ze hier nog over enkel mijn site, heb vandaag pas mail gestuurd met de resultaten van mijn 'onderzoekje', dat ik dus niet de enige ben die last heeft van uitval.


Wij weten eigenlijk niets van uitval van ons webcluster. Dat is vrijwel
onmogelijk omdat er meerdere servers worden gebruikt voor deze website,
waardoor het een 'cluster' is. We kunnen in de logs dan ook helaas niks
opmerken.


Ik hoor zojuist van mijn collega dat er een aantal zaken zijn gedaan
waardoor de website er maximaal een paar minuten heeft uit kunnen
liggen, maar dat geldt alleen voor vandaag en niet voor de hele week.

Wij gaan het hier ook verder bekijken, maar vooralsnog kan ik helaas
niks vinden.


Het is vreemd ik ben zelf hard opzoek geweest naar een oorzaak. Mijn
collega Wouter heeft ons shared hosting cluster ook doorgespit. Het
lijkt er vooralsnog op dat jij de enige bent die dit problemen ondervindt.

We gaan nu je site de komende dagen monitoren om te kijken waar dit
vandaan komt.

Apoc
25/07/09, 16:27
Zoals je al wel begrijpt ben ik het meer dan zat. Dit is al mijn 2de webhoster waar ik problemen bij heb en vraag me af OF er in Nederland wel webhosting bedrijven bestaan die het beter kunnen dan deze “nummer 1” van Nederland…

Nummer 1 qua grootte wellicht. Dit zegt natuurlijk vrij weinig over de kwaliteit.

Ik weet natuurlijk niet precies wat voor website je precies draait, maar waarschijnlijk wordt het tijd dat je meer dan 2 euro per maand uitgeeft aan kwaliteit.

JorzoR
25/07/09, 16:30
Nummer 1 qua grootte wellicht. Dit zegt natuurlijk vrij weinig over de kwaliteit.

Ik weet natuurlijk niet precies wat voor website je precies draait, maar waarschijnlijk wordt het tijd dat je meer dan 2 euro per maand uitgeeft aan kwaliteit.

Dat vind ik niet nodig, gezien alles het gewoon doet als de website wel online is. Dus ik zie nog totaal geen reden om groter te denken. Ook met pieken van 7.000+ unieke bezoekers werkte de site gewoon goed.
Dus met dagelijks < 3.000 unieke bezoekers zie ik nog niet in waarom ik meer zou uit moeten geven als het met 7.000+ ook gewoon werkt?

t.bloo
25/07/09, 17:31
Als de kwaliteit goed zou zijn, dan zou het blijven werken natuurlijk. Niet dat ik zeg dat de kwaliteit van deze partijen onvoldoende is, want het kan ook een andere oorzaak hebben. Overigens heb ik tot een jaar terug ook dergelijke problemen bij PCExtreme gehad, dus dat deel van het verhaal kan ik wel onderbouwen. Een cluster zegt wat dat betreft niets, het komt zelfs eerder voor dat er minder resources ter beschikking worden gesteld.

Kan het wellicht misschien iets met jouw acces provider zijn (adsl/kabel)?

JorzoR
25/07/09, 17:33
Kan het wellicht misschien iets met jouw acces provider zijn (adsl/kabel)?

Dat lijkt me sterk. Want mijn bezoekers hebben ook last van de uitval, ze kunnen de site dan dus ook niet bezoeken.

Ik heb trouwens Direct ADSL van KPN, mocht dat interessant zijn voor iemand.

En heb nu in ieder geval een eigen monitor service lopen die om de 5 minuten de site checkt. Kijken wat daar voor resultaten uitkomen de komende dagen.

Geert-Jan
25/07/09, 17:40
Plaats hier van de week eens een image van webbuddy en hyperspin, beide bieden gratis accounts aan.
Dat eigen gedoe is leuk, maar zegt niets. Eventueel zijn er hier ook een paar mensen die via Nagios extern kunnen monitoren.

Klagen mag, maar wat ik mis in je hele verhaal zijn feiten waar iets gedaan mee kan worden....

Cybafish
25/07/09, 17:46
Het blijft voor outsiders gewoon gissen naar de oorzaak. De enige die hier iets nuttigs over kan vertellen is de beheerder van de infrastructuur waarop je site gehost wordt. Het kan echt vanalles zijn, van foute MySQL (slow) queries tot zware pieken in je bezoekersaantallen die de MaxClients van apache doen aantikken.

Toevallig mods geïnstalleerd voor Wordpress danwel phpBB?

SF-Jeroen
25/07/09, 17:58
Bij PCX was ik daar zelf achter gekomen. Te weinig connecties naar de database mogelijk, waardoor je met regelmaat "could not connect to database" error kreeg. En ook gewoon regelmatig dat de site niet bereikbaar was, oorzaak wisten ze zelf ook niet

Lijkt me een raar verhaal. Als mijn site bij pcx gewoon aan 99,9% uptime komt op het cluster lijkt het toch aan jouw site te liggen. Te weinig connecties naar de database ligt haast in alle gevallen aan de scripts en niet aan de host. Verbeter je scripting, stap over naar InnoDB, dan heb je geen tabel locking maar row locking, etc.

JorzoR
25/07/09, 18:12
Plaats hier van de week eens een image van webbuddy en hyperspin, beide bieden gratis accounts aan.
Dat eigen gedoe is leuk, maar zegt niets. Eventueel zijn er hier ook een paar mensen die via Nagios extern kunnen monitoren.

Klagen mag, maar wat ik mis in je hele verhaal zijn feiten waar iets gedaan mee kan worden....

Wat mis je aan feiten? Ok, technische feiten heb ik niet omdat Leaseweb dat zelf ook niet weet.

Maar het feit dat m'n site, en al die andere, er vaak uit liggen is toch genoeg reden om te klagen?

En ik vraag hier ook niet impliciet naar een oplossing, maar meer ervaringen van anderen die Leaseweb Shared Webhosting gebruiken.

Heb inmiddels een monitor service lopen bij Hyperspin ja, niet gratis maar betaald. Checkt om de 5 minuten.

En het heeft volgens mij geen reet met PHP of MySQL te maken, gezien statische pagina's (subdomein met plaatjes) ook niet willen laden als alles eruit ligt. Zelfs mijn andere domeinen (typo domeinen van mijn hoofddomein) willen dan niet laden.

Kortom, alles blijft er steeds op wijzen dat het gewoon een probleem bij Leaseweb zelf is, en NIET mijn website. Dat is de conclusie die ik na veel uitzoek werk inmiddels al wel kan trekken.


Lijkt me een raar verhaal. Als mijn site bij pcx gewoon aan 99,9% uptime komt op het cluster lijkt het toch aan jouw site te liggen. Te weinig connecties naar de database ligt haast in alle gevallen aan de scripts en niet aan de host. Verbeter je scripting, stap over naar InnoDB, dan heb je geen tabel locking maar row locking, etc.

PCx wilde ik hier graag buiten houden omdat die er inmiddels niks meer mee te maken hebben. Heb ik een paar posts geleden ook al gezegd.

Geert-Jan
25/07/09, 18:22
Klagen mag, maar je gaat hier niets bereiken. Net als Cybafish al aangeeft, een buitenstaander kan de oorzaak niet aangeven, en is het daarom niet reeel om hier te roepen dat party x een slechte party is.
Immers, het kan nog steeds aan je scripting liggen....

JorzoR
25/07/09, 18:26
Klagen mag, maar je gaat hier niets bereiken. Net als Cybafish al aangeeft, een buitenstaander kan de oorzaak niet aangeven, en is het daarom niet reeel om hier te roepen dat party x een slechte party is.
Immers, het kan nog steeds aan je scripting liggen....

Wanneer is het dan wel genoeg reden om party x een slechte party te noemen? Als ik zie dat meerdere domeinen er last van hebben, dan ben ik niet de enige, en daarom heb ik dit topic aangemaakt.

Niet om tot gezamelijk een oplossing te komen, want de oplossing ligt bij Leaseweb, maar om hierover te discusseren en misschien dat Leaseweb wat vaart achter hun onderzoek zet.
Dat heb ik in mijn startpost ook al gezegd.

Maargoed, blijkbaar mis ik dan het punt van waar een forum voor bedoelt is? Of heb ik dan toch wel gelijk Geert?

Apoc
25/07/09, 18:28
Dat vind ik niet nodig, gezien alles het gewoon doet als de website wel online is. Dus ik zie nog totaal geen reden om groter te denken. Ook met pieken van 7.000+ unieke bezoekers werkte de site gewoon goed.
Dus met dagelijks < 3.000 unieke bezoekers zie ik nog niet in waarom ik meer zou uit moeten geven als het met 7.000+ ook gewoon werkt?

Dus met 7.000+ gebruikers werkt het gewoon? Volgens mij gaf je in je startpost iets anders aan.

Voor kwaliteit (en daar onder valt ook continuiteit) betaal je. Natuurlijk zal de huidige oplossing het grootste gedeelte van de tijd werken, het gaat er juist om dat het altijd zou moeten werken.

Het probleem hoeft hier niet per se bij de host te liggen. Het punt is echter dat wanneer je 2 euro per maand (of iets dergelijks) betaalt, je moeilijk kunt verwachten dat de host tot het uiterste zal gaan om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Marin
25/07/09, 18:31
Niet om tot gezamelijk een oplossing te komen, want de oplossing ligt bij Leaseweb, maar om hierover te discusseren en misschien dat Leaseweb wat vaart achter hun onderzoek zet.
Dat heb ik in mijn startpost ook al gezegd.

Maargoed, blijkbaar mis ik dan het punt van waar een forum voor bedoelt is? Of heb ik dan toch wel gelijk Geert?

Nee, daarvoor is dit Forum niet bedoelt. Jij hebt een probleem met Host X en gaat bij ons je beklag doen. Hierdoor hoop je te bereiken dat wij X ook maar slecht vinden en dagenlang gaan roepen dat we medelijden met je hebben. Zo werkt het niet. Dit forum is er o.a. voor om je te helpen bij een oplossing. Maar alles wat hier aangedragen wordt sla je in de wind of vind je onzin (bijvoorbeeld de suggestie om eens wat meer te gaan betalen voor je gewenste kwaliteit)

De door jouw genoemde partij(en) zijn in de webhostingwereld over het algemeen gewaardeerde partijen. Je gaat op dit forum van webhosters weinig mede-standers vinden. Daar zijn wij ook niet voor.

JorzoR
25/07/09, 18:34
Dus met 7.000+ gebruikers werkt het gewoon? Volgens mij gaf je in je startpost iets anders aan.

Voor kwaliteit (en daar onder valt ook continuiteit) betaal je. Natuurlijk zal de huidige oplossing het grootste gedeelte van de tijd werken, het gaat er juist om dat het altijd zou moeten werken.

Het probleem hoeft hier niet per se bij de host te liggen. Het punt is echter dat wanneer je 2 euro per maand (of iets dergelijks) betaalt, je moeilijk kunt verwachten dat de host tot het uiterste zal gaan om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Ik vraag ook niet of ze tot het uiterste gaan, ik vraag gewoon dat het opgelost wordt (door Leaseweb, niet door de bezoekers hier), want dat mag je toch op z'n minst verwachten voor iets waarvoor je betaald? En dan hoef je geen onderscheid te maken in hoeveel je er voor hebt betaald.

Marin
25/07/09, 18:34
Ik vraag ook niet of ze tot het uiterste gaan, ik vraag gewoon dat het opgelost wordt, want dat mag je toch op z'n minst verwachten voor iets waarvoor je betaald? En dan hoef je geen onderscheid te maken in hoeveel je er voor hebt betaald.

Prima, maar wat verwacht je van ons?

JorzoR
25/07/09, 18:35
Prima, maar wat verwacht je van ons?

Lees de laatste regel eens in mijn startpost.

Ik ben gewoon opzoek naar mensen die hetzelfde ervaren. Maar inmiddels is het een beetje offtopic gegaan.

JorzoR
25/07/09, 18:39
Nee, daarvoor is dit Forum niet bedoelt. Jij hebt een probleem met Host X en gaat bij ons je beklag doen. Hierdoor hoop je te bereiken dat wij X ook maar slecht vinden en dagenlang gaan roepen dat we medelijden met je hebben. Zo werkt het niet. Dit forum is er o.a. voor om je te helpen bij een oplossing. Maar alles wat hier aangedragen wordt sla je in de wind of vind je onzin (bijvoorbeeld de suggestie om eens wat meer te gaan betalen voor je gewenste kwaliteit)

De door jouw genoemde partij(en) zijn in de webhostingwereld over het algemeen gewaardeerde partijen. Je gaat op dit forum van webhosters weinig mede-standers vinden. Daar zijn wij ook niet voor.

Ik hoop helemaal niet dat jullie Host X ook slecht gaan vinden. WTF denk je wel niet? Ik deel gewoon mijn ervaring en ben opzoek naar anderen die soortgelijke ervaringen met Leaseweb hebben op dit moment. Waar moet ik dit anders doen?

Volgens mij is dit dan toch wel het goede forum:

Discussies over alle aspecten van shared web hosting zoals ervaringen (zowel negatief als positief mits onderbouwd op een volwassen manier), kiezen van een shared hosting provider, vragen, antwoorden en andere gerelateerde onderwerpen.
Het meeste wat hier wordt gesuggereerd heb ik zelf al uitgevogeld of over nagedacht, dus dan reageer ik er zo op ja.

Maargoed, ik heb het idee dat dit uit de hand begint te lopen.

Geert-Jan
25/07/09, 18:42
Probleem blijft, je roept iets, maar geeft geen feiten...
Kom eens met domeinnamen, kom eens met grafieken, dan kunnen mensen verder kijken.
Verder is dit een forum voor en voor hosters, en zal je dus weinig tot geen medegebruikers vinden.
Mede dat je door deze 2 redenen geen respons krijgt.

JorzoR
25/07/09, 18:44
Probleem blijft, je roept iets, maar geeft geen feiten...
Kom eens met domeinnamen, kom eens met grafieken, dan kunnen mensen verder kijken.
Verder is dit een forum voor en voor hosters, en zal je dus weinig tot geen medegebruikers vinden.
Mede dat je door deze 2 redenen geen respons krijgt.

De domeinnamen geef ik liever niet in dit topic ivm de Google Bot/Indexering. Wil gewoon niet dat mijn sitenaam in dit topic wordt vermeld.

Maar ik hou er wel mee op. Op deze manier heb ik er ook helemaal geen zin meer in.

Als een mod dit topic wilt verwijderen graag.

Toch bedankt voor degene die wel met me mee hebben gedacht.

Marin
25/07/09, 18:45
Ik deel gewoon mijn ervaring en ben opzoek naar anderen die soortgelijke ervaringen met Leaseweb hebben op dit moment.

En daarmee bereik je alleen maar dat je host X in een onterecht kwaad daglicht stelt. WIj zijn hier om je te helpen met een probleem, niet om met je mee te kletsen.


De domeinnamen geef ik liever niet in dit topic ivm de Google Bot/Indexering

Je noemt toch ook de naam van je host??? Die hebben jouw er ook niet om gevraagd om negatief in google te komen...

IT-worX
25/07/09, 18:47
Zet voor mijn part je domeinnaam met streepjes tussen of spaties of puntjes...Dan staat het zo in google bot en niet zoals het werkelijk is...

Je vraagt ons om ergens uit te vissen wat jouw probleem is, terwijl wij nog geen 5% van de feiten die we moeten weten hebben...

JorzoR
25/07/09, 18:47
En daarmee bereik je alleen maar dat je host X in een onterecht kwaad daglicht stelt. WIj zijn hier om je te helpen met een probleem, niet om met je mee te kletsen.



Je noemt toch ook de naam van je host??? Die hebben jouw er ook niet om gevraagd om negatief in google te komen...

Onterecht? LEES het topic eens door. Websites die niet bereikbaar zijn e.d. dus ook van anderen en niet alleen die van mij! Is dat niet genoeg reden ->|

Marin
25/07/09, 18:48
Onterecht? LEES het topic eens door. Websites die niet bereikbaar zijn e.d. dus ook van anderen en niet alleen die van mij! Is dat niet genoeg reden ->|

Nee, want wij kunnen niet oodelen waar het probleem ligt aangezien jij geen domein erbij zet.. Wij moeten nu alles aannemen van jou, met een verhaal van 1 kant...

Xeron
25/07/09, 18:50
Ik krijg het idee dat zoals je al meerdere keren in je posts hebt aangegeven dat het idee is om een topic op te starten over klachten over LeaseWeb, zodat LeaseWeb dat zal lezen en er meer aandacht aan geeft.

Ik kan je zo wel vertellen dat LeaseWeb je probleem niet sneller zal gaan oplossen met dit soort topics. Ik denk dat het beste wat je kan doen is de onderzoeksresultaten van LeaseWeb afwachten. Eigenlijk denk ik niet dat het aan hun platform ligt, maargoed ik kan dat natuurlijk niet bevestigen. Dat kan alleen LeaseWeb zelf.

Verder wil ik je aanraden niet te vel te gaan doen op dit forum. Gevolg is dat je alleen maar velle reacties terug krijgt. Wat op den duur kinderachtig wordt en de topic op slot gaat. Daar heeft niemand zin in. Uiteraard moet dit van twee kanten komen ;) Neem niet alles wat hier gezegd wordt te persoonlijk ;)

IT-worX
25/07/09, 18:50
Mocht je ons bvb een domeinnaam zeggen, kunnen wij zelf een tijdje je site monitorren...
Om maar één voorbeeld te geven...

JorzoR
25/07/09, 18:51
Topic mag dicht, heb er op deze manier geen zin meer in.

Toch bedankt.

®on
25/07/09, 19:06
Topic mag dicht, heb er op deze manier geen zin meer in.
Normaliter zou ik zeggen: laat maar open, wellicht komt er nog iets zinnigs uit voort. Maar gezien je houdig, ook in een tweetal PB's aan mijn adres, doe ik het topic toch op slot.

Me bekruipt het gevoel dat het inderdaad een "chantage"-topic is: via WHT extra druk op Leaseweb zetten.