PDA

Bekijk Volledige Versie : Massa's 'failure notice' spam



WH-Tim
25/07/09, 14:00
Ik weet niet of het de nieuwe trend is, maar ik krijg de laatste tijd steeds meer berichten 'terug' binnen die verzonden zijn aan niet bestaande e-mail adressen. Mijn adres zal wel als 'From' worden gebruikt waarschijnlijk, maar het is super irritant. Ik krijg op mijn catch-all account nu opeens minimaal 1 error-email per minuut binnen..

Dat ziet er uit zoals in het screenshot. Is hier iets tegen te doen, en hebben anderen er ook last van?

Spyder01
25/07/09, 14:13
SpamAssassin wel up to date? Die spamachtige failure notices verdwijnen hier gewoon naar de /dev/null af en toe komt er nog wel eentje door, maar zeker niet zoveel als jij nu nog binnen krijgt.

Erik H.
25/07/09, 14:16
Catch-all gebruiken wij sowieso al jaren niet meer .... scheelt een hoop onzin.

WH-Tim
25/07/09, 14:40
Catch-all gebruiken wij sowieso al jaren niet meer .... scheelt een hoop onzin.

En die heb ik juist weer voor de spamtracking. websitekeyword_ext@mijneigencooledomeinnaam.ext .

Ik draai zelf geen spamassasin, maar zit op een cluster van spamcontroles..

dennis0162
25/07/09, 14:50
Ik krijg ze ook wel binnen maar niet zoveel.
Het zal een hoop schelen als je Catch-all uitzet.

Zoiah
26/07/09, 12:33
De term hiervoor is 'backscatter'.

SpamAssassin heeft hier de Vbounce module voor: http://wiki.apache.org/spamassassin/VBounceRuleset

Die controleert of in de headers van het gebouncete bericht een mailserver van jou is opgenomen en zo niet, kan je daarop blokkeren.

Marin
26/07/09, 22:47
Die controleert of in de headers van het gebouncete bericht een mailserver van jou is opgenomen en zo niet, kan je daarop blokkeren.

Ja, dat werkt idd prima. Het nadeel is dat veel mensen niet jouw SMTP gebruiken. Die bounces komen dan wel in het filter terecht.. Maar ja.. weegt denk ik niet op tegen die bergen messages ;)

t.bloo
26/07/09, 23:59
Kunnen twee dingen zijn: 1) je staat als return adres en krijgt dus alle bounces. Of 2) het is spam die zich voordoet als een bounce.

1) komt vaker voor, maar houdt na een dag ook opeens weer op. Reken op 10.000+ mails. Kun je niets aan doen, het leed is al geschied. 2) komt niet in vlagen.

Gewoon filteren die berichten en automatisch weggooien.

Japje
27/07/09, 10:42
vaak scheelt het als je in je mail client een filter aanmaakt de kijkt of Return-path leeg ( <> ) is en dat gelijk trashen :) dit kun je natuurlijk ook op je server al doen :)

WH-Tim
27/07/09, 11:35
OK. Ik zal het eens doorgeven, misschien dat die nitwits er iets mee kunnen ;)