PDA

Bekijk Volledige Versie : Bandwith css



moahh
24/07/09, 20:10
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag hoeveel gebruikt een css server per maand ongeveer met 40 spelers er op en draai op tick 66 met fastdownload( die zeker 16 uur per dag vol zit) ?

gtz moahh

Bakker ICT
24/07/09, 20:16
Test het eens met NTOP oid ;)

moahh
24/07/09, 20:24
dat word lastig want ik heb geen server dus ik kan het ook niet testen :(

maar ik ben gewoon benieuwt wat een 40 slots css server per maand verbruik want ik wil meschien een dedicated server of een colocation nemen.

gtz moahh

Piwi-Web
24/07/09, 23:19
Het kan 200, 500, 1000, 2000 GB zijn.
Dat weet je niet zeker. Zeker niet incl een fastdownloadmirror op dezelfde machine.

Hollanda
24/07/09, 23:55
+1500GB ex de downloads.

Randy
25/07/09, 00:17
Zoekfunctie?

Japje
25/07/09, 09:29
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag hoeveel gebruikt een css server per maand ongeveer met 40 spelers er op en draai op tick 66 met fastdownload( die zeker 16 uur per dag vol zit) ?

gtz moahh


dat word lastig want ik heb geen server dus ik kan het ook niet testen :(

maar ik ben gewoon benieuwt wat een 40 slots css server per maand verbruik want ik wil meschien een dedicated server of een colocation nemen.

gtz moahh


ga op een tick 66 spelen en kijk eens lokaal op je machine hoeveel kb/s je doet..

dan bereken je hoeveel slots je wil, het aantal uur (of minuten) dat ze vol zitten en houd je dat tegen het aantal kb/s aan (niet vergeten naar minuten om te rekenen)

vervolgens kijk je naar de size van de mappen/soundfiles/etc die je fastdownload wil aanbieden en vermenigvuldig dat met het geschatte aantal spelers wat je krijg.. dit zal wel hoger zijn dan het aantal spelende slots omdat er ook gedownload word door mensen die weer disconnecten ;)

dat alles bij elkaar optellen en door rekenen naar een maand en je hebt een geschatte verbruik... de getallen die hier rond de 1000gb en hoger liggen klinken zeer aannemelijk voor een 40 slots server met extra downloads ;)


vervolgens neem je een ded (of koop je een 40 slots server in) met 2 TB traffic en kom je er achter dat niemand op je server wil spelen! :lovewht:

moahh
25/07/09, 12:58
bedankt voor de reactie's allemaal

ik wil even sorry zeggen want ik ben de zoek functie vergeten en na wat tijd nood had ik dit topic geopent waardoor ik vergeten te zeggen was dat de fastdownload bij een hoster draait en dus niet op de server zelf dan.
Dat gaat denk ik ook veel schelen in je Bandwith per maand want een fastdownload gebruik je server sneller dan de server zelf want ik wil l de server zo instellen dat je helemaal niet snel of helemaal niet van de server kan downloaden maar alleen van de fastdownload server.
Dus dit zal denk ik wel heel wat gaan schelen in het verbruik

@ japje

de server vol krijgen is totaal geen probleem want als ik 2 weken wacht zit hij zo ie zo vol omdat die patch meer mensen laat joinen :)

SF-Jeroen
25/07/09, 13:31
Ik kan je wel een gemiddelde geven, maar je kan inderdaad beter even kijken hoeveel kb/s je per slot doet:

6 kb/s per slot * 40 slots * 60 seconden * 60 minuten * 16 uur * 30 dagen / 1024 naar mb / 1024 naar gb = ca. 395 GB per maand

moahh
26/07/09, 20:51
oke bedankt nu weet ik hoeveel hij ongeveer gaat gebruiken