PDA

Bekijk Volledige Versie : pop3 op Windows Server 2008 x64 Standard



CoNiO
24/07/09, 13:28
Met welke mailserver werken jullie op een windows server 2008 ?

Alle tips zijn welkom :)

gjtje
24/07/09, 13:32
Met welke POP3 server?

CoNiO
24/07/09, 13:34
welja, da's mijn vraag ... welke mail server jullie aanraden.

Mijn topic is wss niet zo duidelijk. IK pas het even aan :)

gjtje
24/07/09, 13:45
hmailserver is populair, gratis en biedt prima ondersteuning voor de basis functionaliteit.

Randy
24/07/09, 17:39
Hmailserver is inderdaad een leuke optie. Het kan overweg met RBS's, POP3, IMAP (eventueel met SSL) en heeft een ingebouwde back-up funtionaliteit.

CoNiO
29/07/09, 09:14
Ik heb al zitten rondzoeken op het net, en die Kerio mailserver lijkt mij een heel leuke mailserver.
Iemand ervaring mee ? Positief of negatief ?

Marin
29/07/09, 09:47
Kerio is wel goed. Vroeger (5 jaar geleden) eens gebruikt... Volgens mij niet de goedkoopste..

CoNiO
29/07/09, 15:22
Mja de prijs speelt voor mij niet zoveel geen rol. Ik ben op zoek naar een goed en degelijk mailingsysteem, het liefst dat ik ook kalenders, mailboxen, ... kan sharen met andere gebruikers binnen een domein.
Normaal zou je moeten voor Exchange Server kiezen, maar ik ben geen IT admin maar een programmeur, en om Exchange deftig te installeren ... is mij toch iets te moeilijk :)

DC^
29/07/09, 17:25
Kerio is inderdaad een goede optie, ook support is goed.

sdetroch
29/07/09, 17:43
MDaemon (www.mdaemon.com) voor grotere omgevingen.
Alle courante en minder courante opties aan boord. Prijs naargelang het gebruik (lees: aantal users/domeinen).

Makkelijk te beheren en stabiel.

Cakkie
29/07/09, 17:58
MailEnable is naar het schijnt (zelf geen first-hand ervaring, maar mijn collega is er wel zeer tevreden over) ook een aanrader. De gratis versie mankeert echter wel een aantal belangrijke features, maar die zijn wel beschikbaar in de betalende professional of enterprise edition.

Randy
29/07/09, 18:12
Als je een betaalbare optie zoekt: Smartermail. Ze hebben ook een demo die voor 1 domein / 10 users gratis is dacht ik. Kerio is ook een leuk product. Met name de back-up functie is goed, omdat users individuele e-mails kunnen restoren. Probeer dat maar eens met Exchange...

pierce
29/07/09, 18:17
Als je een betaalbare optie zoekt: Smartermail. Ze hebben ook een demo die voor 1 domein / 10 users gratis is dacht ik. Kerio is ook een leuk product. Met name de back-up functie is goed, omdat users individuele e-mails kunnen restoren. Probeer dat maar eens met Exchange...

Even OT:
Probeer Ontrack exchange recovery eens, werkt erg goed en vooral snel :)
Weliswaar een tool wat een kleiner bedrijf niet snel zal aanschaffen, maar toch...

Ingvald
29/07/09, 22:42
We maken gebruik van SmarterMail Enterprise. Draait op IIS/ASP.NET en is eigenlijk een volwaardig Exchange alternatief. Dus alle functionaliteit die je zoekt zit erin. Verder hebben ze ook een uitstekende webmail client die zeker de concurrentie aankan met OWA.

Zoals Randy al zei, ze hebben een gratis versie voor 1 domein met maximum 10 gebruikers. Deze versie is niet in tijd of functionaliteit beperkt.

Wij gebruiken deze al een goede 3 jaar en zeer tevreden over.

sdetroch
30/07/09, 01:58
Wij gebruiken deze al een goede 3 jaar en zeer tevreden over.

Met hoeveel mailboxen ongeveer, want als de kwaliteit en performantie even goed is als hun Smarterstats, dan vrees ik er voor ;) Met Smartermail geen ervaring, maar met de stats is de performantie beneden alle peil als het over de grotere klantensites gaat.

CoNiO
18/08/09, 18:49
We maken gebruik van SmarterMail Enterprise. Draait op IIS/ASP.NET en is eigenlijk een volwaardig Exchange alternatief. Dus alle functionaliteit die je zoekt zit erin. Verder hebben ze ook een uitstekende webmail client die zeker de concurrentie aankan met OWA.

Zoals Randy al zei, ze hebben een gratis versie voor 1 domein met maximum 10 gebruikers. Deze versie is niet in tijd of functionaliteit beperkt.

Wij gebruiken deze al een goede 3 jaar en zeer tevreden over.

Ik heb die SmarterMail Enterprise aangekocht. De installatie liep vlot, enkel ben ik nog op zoek welke poorten ik precies moet openzetten.
Kan iemand mij daar een woordje uitleg over geven ? Ook hoedat zit met SSL enzo ?

Simple
18/08/09, 20:19
Hier ook goede ervaringen met Kerio, biedt de meeste Exchange (group-ware) functionaliteit aan, maar dan voor een betaalbare prijs.

DC^
18/08/09, 21:02
Ik heb die SmarterMail Enterprise aangekocht. De installatie liep vlot, enkel ben ik nog op zoek welke poorten ik precies moet openzetten.
Kan iemand mij daar een woordje uitleg over geven ? Ook hoedat zit met SSL enzo ?

Poorten die nodig zijn:
25,110,9998