PDA

Bekijk Volledige Versie : Ondersteuning gezocht voor oplossen DNS issue



sparkling
22/07/09, 13:26
Hallo,

Ik heb al enige tijd een colocated windows 2008 webserver in een DC staan. Webhosting, etc. werkt prima. Op de server heb ik echter ook een email server en een DNS server staan die momenteel nog niet actief gebruikt worden. De DNS en email wordt momenteel nog afgehandeld door Webstekker omdat ik daar nog een reseller pakket heb lopen. Ik wil dat geheel nu op mijn eigen server gaan afhandelen zodat ik geen kosten meer heb aan webstekker.

Waar ik nu tegenaan loop is het volgende. Hostingpakketten en email accounts aanmaken via Plesk werkt prima, DNS entries worden netjes doorgegeven aan SimpleDNS, etc. Dat werkt dus allemaal. Echter, het aanpassen van de DNS settings bij de registrar (12register in dit geval) naar de nieuwe server wil maar niet werken. Ik krijg de melding dat mijn DNS servers niet goed zijn geconfigureerd. De vraag is dus, wat doe ik fout?

Ik gebruik twee DNS servers op twee verschillende servers, voorlopig nog wel even in hetzelfde subnet. Daarop draait SimpleDNS 5. Ik heb hiervoor gekozen om Plesk destijds in combinatie met windows 2008 web edition, geen support bood voor BIND DNS. Het enige wat wel goed werkte was SimpleDNS. De non-support werd ook bevestigd door Plesk zelf. De nieuwe versie van Plesk werkt een stuk beter, maar ik heb nu al een hoop entries in SimpleDNS dus lijkt het me vooralsnog het handigste om daarmee te blijven werken. Beide SimpleDNS installaties syncen elkaar zodat je een primary en secondary DNS hebt.

Concreet de vraag: Zou iemand me kunnen ondersteunen met het oplossen van dit DNS probleem? Ik kom er even niet uit merk ik.

Met vriendelijke groet,

Johan Quarré

DutchTSE
22/07/09, 13:34
Noem eens 1 domein dat is toegevoegd en de nameservers die je hiervoor wilt gebruiken?

Als je beide hier invult zie je welke problemen er zijn: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5886,,,,Nameserver_check.html