PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten bellen naar Voip nummers



edelpils
21/07/09, 08:43
Beste experts,

De website van vodafone biedt helaas geen uitkomst voor mij :(
Ik wil graag weten of er afwijkende kosten zouden kunnen zijn voor het bellen vanaf een mobiel toestel naar een 010-89 (voip) nummer.

Ik weet dat er speciale nummer zijn voor voip (ik dacht 085-087 als netnummer) waar afwijkende tarieven op kunnen zijn , maar een 010-89 nummer?

Is er iemand die mij dat kan vertellen?

maartenb
21/07/09, 10:24
als je vanaf je vodafone mobiel belt naar een VOIP telefoon middels een 010 netnummer betaal je gewoon het normale vaste tarief.

MediaServe
21/07/09, 11:43
010 is gewoon een lokaal nummer uit de regio Rotterdam, het maakt niet uit bij welke provider dit nummer draait en welk transport gebruikt wordt (VoIP, ISDN, PSTN). 085-nummers zijn ook niet persé voor VoIP, maar regiovrije landelijke nummers die per stuk of blok geregistreerd kunnen worden. 088-nummers zijn gelijk aan 085-nummers, alleen kunnen 088-nummers alleen per blok van 100 geregistreerd worden, ze dienen rechtstreeks bij de OPTA aangevraagd te worden.

087-nummers is een geval apart en daar wil je eigenlijk niets mee te maken hebben.

edelpils
22/07/09, 12:48
Bedankt voor de replys.

Ik heb ondertussen formeel maar opdracht gegeven om uit te zoeken waarom dit nummer (waarmee ik via een voip provider voordelig naar het buitenland kan bellen) onbereikbaar is vanaf het Vodafone netwerk.

Bedankt !

JimX
22/07/09, 23:56
010 is gewoon een lokaal nummer uit de regio Rotterdam, het maakt niet uit bij welke provider dit nummer draait en welk transport gebruikt wordt (VoIP, ISDN, PSTN).

Dit is niet juist. KPN bijvoorbeeld rekent niet voor alle vaste nummers van andere aanbieders dezelfde tarieven.

zie ook: http://www.kpn.com/vaste-telefonie/abonnementen-thuisbellen/tarieven-thuisbellen-overzicht/bellen-naar-andere-aanbieders-nieuw.htm

groenleer
23/07/09, 08:35
Dit is niet juist. KPN bijvoorbeeld rekent niet voor alle vaste nummers van andere aanbieders dezelfde tarieven.

zie ook: http://www.kpn.com/vaste-telefonie/abonnementen-thuisbellen/tarieven-thuisbellen-overzicht/bellen-naar-andere-aanbieders-nieuw.htm

KPN mag dan welliswaar aangepaste tarieven rekenen voor terminering van een gesprek bij een andere provider (dit i.v.m. interconnectie tarieven), dit neemt niets weg aan het feit dat het 010-89* nog steeds een geografisch nummer is.

Ik weet niet of het is toegestaan om aangepaste tarieven te gebruiken voor terminering op een ander netwerk. Dit maakt namelijk de tariefstructuur niet helderder er op.