PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat heeft onze site nodig?



ashladan
20/07/09, 20:16
Ik heb even raad nodig ivm toekomstig hosting, want ik zit echt met mijn handen het in haar. Het zit zo, ik draai een drupal site met redelijk wat bezoekers(~500/dag) en de shared hosting waar ik nu zit is te traag geworden() en ben dus op zoek naar een nieuwe oplossing, maar weer shared nemen zie ik niet zitten wegens hetzelfde probleem.. daarom dacht ik aan een vps, maar daar heb ik jullie raad voor nodig:

om jullie een idee te geven; de website gebruikt op de voorpagina alleen al 30MB aan geheugen..
deze maand alleen al hebben we 32474 hits per dag, vorige maand was dat 41972 hits..

Vorige maand hadden we gemiddeld 6146 page views/dag..

meer stats hier;

Usage Statistics for ashladan.be - Last 12 Months (http://ashladan.be/stats/index.html)Laat jullie mening eens horen http://www.9lives.be/forum/images/smilies/smile.gif

Geert-Jan
20/07/09, 20:30
Ik vind die 500 bezoekers per dag niet zo veel hoor....
De meeste bezoekers gaan naar je forum zo vlug gezien, misschien dat dat niet lekker draait?

Hoe ben je er overigens achter gekomen dat dat trage aan jouw site ligt?

Jesperw
20/07/09, 20:37
Het is een leuk aantal bezoekers, maar voor een webserver is het heel erg weinig. Ik zou 'm dus lekker op een (goed) shared hosting pakket laten staan.

Is de website bedrijfskritisch of kost downtime veel geld, kijk dan toch maar een VPS. Maar niet omdat je 't nodig hebt gezien je bezoekers aantallen. :)

ashladan
20/07/09, 20:42
Ik vind die 500 bezoekers per dag niet zo veel hoor....
De meeste bezoekers gaan naar je forum zo vlug gezien, misschien dat dat niet lekker draait?

Hoe ben je er overigens achter gekomen dat dat trage aan jouw site ligt?

Ons forum is echt niet populair hoor, het forum trekt nog geen 30 bezoeker per dag, dus daar zal het probleem zeker en vast niet zijn.

Hoe we weten dat het onze website is? Omdat ze ons al meermaals hebben gezegd dat we te zwaar zijn voor hun servers, ze hebben ons enkele maanden geleden naar een server gezet voor sites die nu en dan eens hoge load durven geven op piek momenten, ook ken ik een mede site eigenaar die op dezelfde server zit, en gezien deze nog niet heeft geklaagd zal het wel aan ons liggen vrees ik, want op mijn localhost zijn er géén problemen, alles werkt er zoals het hoort.

-Benny

Geert-Jan
20/07/09, 20:45
Wat veroorzaakt dan die piekmomenten? Als je die niet weet, dan zal die het ook plat trekken wanneer je het op een vps draait....

ashladan
20/07/09, 20:56
Wat veroorzaakt dan die piekmomenten? Als je die niet weet, dan zal die het ook plat trekken wanneer je het op een vps draait....

Wij zijn niet om die redenen op die server gezet, wel wegens een oude query, die overigens niet meer gebruikt wordt de server liet crashen, maar die query liep eigenlijk al meer dan 6 maanden en we hadden er nooit problemen mee en er was ook niets veranderd. Want onze piek momenten is niet meer dan 1k bezoekers/dag en dat is zelden.

-Benny

YolkNet
20/07/09, 23:03
... Omdat ze ons al meermaals hebben gezegd dat we te zwaar zijn voor hun servers...

Dus daar hebben ze dan kennelijk bewijs van. Is je software up to date? Misschien wordt een lek in je script misbruikt en krijg je daar om piekmomenten. Als je piek rond 3 uur 's nachts is, dan weet je in elk geval dat het weinig te maken kan hebben met de bezoekersaantallen (ervan uitgaande dat je vooral bezoekers uit Nederland hebt natuurlijk).

ashladan
20/07/09, 23:09
Dus daar hebben ze dan kennelijk bewijs van. Is je software up to date? Misschien wordt een lek in je script misbruikt en krijg je daar om piekmomenten. Als je piek rond 3 uur 's nachts is, dan weet je in elk geval dat het weinig te maken kan hebben met de bezoekersaantallen (ervan uitgaande dat je vooral bezoekers uit Nederland hebt natuurlijk).

Om 3 uur in de nacht hebben we geen bezoekers, onze doelgroep is enkel België en Nederland, software is altijd up to date. Nuja, gezien een VPS te zwaar is voor nu ga ik maar achter shared zoeken ^^, allen bedankt voor de tips