PDA

Bekijk Volledige Versie : postfix controlepanel



pvdpf
18/07/09, 20:19
Ik heb onlangs een fallback mailserver geinstalleerd (postfix), en werkt naar behoren.
Nu ben ik op zoek naar een controlpanel om simpel domeinen te kunnen toevoegen en te verwijderen.
Het aanmaken en verwijderen van gebruikers, en restricties aan gebruikers opleggen; bijv. gebruiker1 maximaal 10 domeinen, gebruiker2 maximaal 75 domeinnamen.

Heb wel een admin paneel gevonden voor postfix, maar deze is veelste uitgebreid.
Ik hoef ook geen mailboxes e.d. toe te voegen, enkel domeinnamen.

Heeft er iemand het bovenstaande reeds ergens opensource gezien?
Of heeft iemand dit liggen voor een zachte prijs?
Of wat zijn de kosten om dit te laten maken?

Ik hoor het graag.

Randy
18/07/09, 21:08
Het leuke van Open Source is, dat je het zelf kunt aanpassen. Gebruik het bestaande script dus en sloopt hier de functies uit die je niet gebruikt. Zou Webmin trouwens geen optie zijn?

pvdpf
18/07/09, 22:36
Ja dat snap ik.

Maar ik wil gewoon een paneeltje, die de domeinen wegschrijft in een database en / of een aparte file zodat postfix relay_domains deze kan gebruiken.
Als men een domein verwijderd, dan moet deze ook uit de database en / of de aparte file verwijderd worden.
Als postfix dan wordt gereload is het domein uit het systeem.
Daarnaast dus ook de quota's per gebruiker.

Webmin wel even snel naar gekeken.
Zal mijn blik er nog wel even beter op werpen.
Maar mocht iemand andere suggesties hebben...

Marin
18/07/09, 22:52
als je postfix gebruikt i.c.m mysql is zoiets natuurlijk vrij simpel te maken

pvdpf
18/07/09, 23:22
Nu nog even iemand die dit eventjes voor me wil maken dan.. ben immers nog steeds geen programmeur...

Randy
18/07/09, 23:44
Is er een budget voor of is deze nihil?

pvdpf
18/07/09, 23:51
Er is uiteraard een potje.
Maar moet uiteraard niet te veel gaan kosten.

En anders moet ik er zelf aan geloven en leren te programmeren... moet toch ooit een keer.
Maar ik zou zeggen... laat men met een leuk prijsje komen en je hebt een opdracht.

Randy
19/07/09, 00:40
Oh, rustige tijd nu. Veel 'programmeurs' die op de kont zitten en in de (school?) vakantie wel wat tientjes bij willen verdienen... Gaat vast goed komen.
Heb je een database lay-out of weet je al hoe kje via PMA de domeinen toevoegd? Anders wil ik wel wat codekloppen in de loop van volgende week. Tijdje niet meer gedaan :).

eXtreme Service
19/07/09, 02:18
Wil wel zoiets in elkaar boxen omdat dit toch toevallig ook op onze todo list staat. Kan het eventueel wat hoger op de lijst zetten als er dan ook ineens iets aan te verdienen valt.

Neem maar contact op als je interesse hebt.

pvdpf
19/07/09, 11:09
Vegadns i.c.m. djbdns schrijft z'n administratie weg in een database.
Maar vervolgens de zones schrijft hij weg in een bestand.

Zoiets moet het worden.
Dit omdat ik niet afhankelijk wil zijn van die database server.
En zo kun je 2 fallback mailservers maken die altijd dezelfde data bevatten.

Ik zal morgen eens contact opnemen met extreme services.

Curryworst
20/07/09, 00:03
je kan natuurlijk je config files via een website benaderbaar maken ( met iptables ip filtering doen voor security ) en dan een php script maken dat je die config files kan bewerken. dan een cron job maken die de .db files aanmaakt om het uur. is natuurlijk vast een simpelere manier voor maar denk dat dit makkelijker te maken is voor een leek die niet iets inelkaar kan programeren :)

RobJEpping
26/07/09, 10:57
Werd recent door een collega gewezen op
http://www.artica.fr/

site heeft als (sub-)titel "Artica for Postfix, a full Postfix Management console"

Heb 'm zelf niet getest, alleen FF met de WUI gespeeld in een VM en dat ziet er goed uit.