PDA

Bekijk Volledige Versie : Zakelijke website.



_Dario_
16/07/09, 23:15
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel een website aan het maken waarmee ik via het internet zaken binnen Europa wil doen. Voorlopig heb ik een hostingbedrijf in Emmen waar mijn website op op de server staat echter wil ik over niet al te lange tijd ook emigreren waar ik bovendien de website en aanbiedingen wil gaan uitbreiden. Weet iemand of ik in dit geval ook handelsnummers (zoals van de KvK van elk land binnen Europa) separaat moet hebben? Het gaat in eerste instantie om de UK, Nederland en Italiƫ.
Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt.

eweps
16/07/09, 23:40
Nee dat is niet nodig. Je kunt gewoon factureren naar consumenten/bedrijven in het buitenland.

Bij consumenten altijd BTW rekenen. Bij bedrijven de BTW alleen verleggen indien ze een juist BTW nummer opgeven.

Edit: even een website erbij gezocht, zie hier meer info: http://www.kvk.nl/regio/denhaag/internationalehandel/default.asp

maxnet
18/07/09, 20:23
Je vermeld niet de rechtsvorm. Maar een eenmanszaak is normaal gesproken gevestigd in het land waar je woont, en inkomstenbelasting betaald.
Als je ZELF emigreert, dien je dus ook ter plekke een lokaal bedrijf te starten.

In de UK hoef je alleen aan de lokale belastingdienst te melden dat je een sole trader bent.
Een handelsregister hebben ze voor eenmanszaken niet, en BTW betaal je pas zodra je een goede omzet hebt.