PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizen van data (alternatieven)



JelleDL
16/07/09, 15:42
Beste

Onlangs klopte er een organisatie aan me deur, ze hebben momenteel 'ruzie' met hun hoster.
Hoster is actief op dit forum maar uit beleefdheid verzwijg ik de naam nog even.

Zogezegd hebben wij teveel database-resources gebruikt en worden we gekicked van de server.

Nu heb ik een VPS klaargezet met DA op. Bij de huidige hoster staat er ook DA op maar:

De huidige hoster heeft het account volledig suspended. FTP, DA, HTTP etc werken niet meer. We hebben nog een backup, maar deze is vrij verouderd.

Kortom: we willen asap weg bij deze hoster en willen onze data verhuizen.

De hoster heeft ook SSH disabled. Dit is jammer, want anders kon ik met SCP de data (5-10 GB) in 1-2-3 overpompen.

De FTP werkt nog niet, maar ik wil me even voorbereiden a.d.h.v. een andere FTP-server.

Op de VPS log ik in via FTP (ftp commando), maar ik kan enkel files kopieren, geen gehele mappen. Aangezien het hier om bijna 10GB data gaat, is dit niet echt doenbaar. Weet er iemand een manier om via FTP direct gehele mappen te kopieren? Liefst server <--> server . (We zijn belgen, hebben zeer trage upload en internet limiet).

De hoster is zogezegd 'minstens 4 uur' per dag online via chat, maar ik zag ze nog nooit online.

Verder hebben ze wel een telefoonnummer, (noodnummer), maar dit is een GSM-nummer. Internationaal naar GSM bellen is vrij duur.

Bij deze zou ik graag willen vragen wat volgens jullie de beste manier is om de data te verhuizen? Het gemakkelijkste is denk ik via SSH, maar dat gaan ze nooit toelaten. Weet er iemand hoe het het beste kan via FTP?
Iemand verder ervaringen met deze situaties?

mikeh
16/07/09, 16:15
Normaliter krijg je een factuur voor de periode dat je te veel resources gebruikt heb, beetje "vaag" dat hij zomaar uw/jullie account suspended zonder verdere communicatie.

Dreas
16/07/09, 16:39
Via FTP is het in princiepe gewoon drag/drop in je FTP client. Makkelijkst is vaak om het eerst lokaal te downloaden. Als je geen snelle lijn hebt .. zou ik even iemand anders vragen die dat wel heeft om het voor je te doen.

Nog slimmer is natuurlijk gewoon om het met een commandline FTP client te downloaden vanaf SSH op je VPS. Dan zit je er zelf niet tussen. Online staan genoeg handleidingen hiervoor. Je host zal alleen wel FTP aan moeten zetten.

JelleDL
16/07/09, 18:06
Normaliter krijg je een factuur voor de periode dat je te veel resources gebruikt heb, beetje "vaag" dat hij zomaar uw/jullie account suspended zonder verdere communicatie.

Er is een zeer korte communicatie geweest, waarna we un-suspended waren. Maar een week later werden we terug suspended, terwijl ze weten dat we alles in de gaten aan het houden zijn, en aan het kijken of het wel aan ons ligt.

Ik heb op dit forum een topic gevonden met 100% ons verhaal, dezelfde host die ook iemand zomaar afsluit.


Via FTP is het in princiepe gewoon drag/drop in je FTP client. Makkelijkst is vaak om het eerst lokaal te downloaden. Als je geen snelle lijn hebt .. zou ik even iemand anders vragen die dat wel heeft om het voor je te doen.

Nog slimmer is natuurlijk gewoon om het met een commandline FTP client te downloaden vanaf SSH op je VPS. Dan zit je er zelf niet tussen. Online staan genoeg handleidingen hiervoor. Je host zal alleen wel FTP aan moeten zetten.

Mijn bedoeling is inderdaad om via de commandline een FTP client te gebruiken, en zo de data over te pompen. Ik probeerde 2 clients uit, maar deze laten niet toe om mappen te kopieren, enkel files. Dus in feite is me vraag eenvoudig: is er een commando-tool dat me toelaat om alle files via FTP te nemen, dus inclusief mappen etc. (bij 'ftp'-commando en 'ncftp' kunnen ze enkel met files overweg)

Drag/drop kan ook niet, omdat we niet grafisch bezig zijn.

Downloaden naar huis of vrienden is geen optie, omdat hier in België bijna iedereen download-limiet heeft, en traag upload. 10GB data ga je niet 'even' uploaden.

Verder nog eens gemaild naar de host of ze ons voor de laatste keer kunnen un-suspenden zodat we aan onze data kunnen, want momenteel is dit data-gijzeling terwijl we wel betaalden etc.

Geert-Jan
16/07/09, 18:09
Downloaden naar huis of vrienden is geen optie, omdat hier in België bijna iedereen download-limiet heeft, en traag upload. 10GB data ga je niet 'even' uploaden.


Dan vraag je dat aan je nieuwe hosts...

Maak een backup in je account, plaatst deze in de public_html map, 644 en wget hem naar de nieuwe server (door de nieuwe hoster, indien je geen SSH WGET acces hebt)

Dreas
16/07/09, 18:11
Dus in feite is me vraag eenvoudig: is er een commando-tool dat me toelaat om alle files via FTP te nemen, dus inclusief mappen etc. (bij 'ftp'-commando en 'ncftp' kunnen ze enkel met files overweg)

ncftp ondersteunt gewoon het downloaden van mappen hoor. Google maar "ncftp download directory" (eerste hit)

JelleDL
16/07/09, 18:29
Inderdaad, het lukte toch met ncftp via

http://www.cyberciti.biz/tips/linux-download-all-file-from-ftp-server-recursively.html

Ik probeerde steeds via get, maar die geeft steeds: enkel regular files...

Oké, nu nog hopen dat de host de FTP open gooit zodat ik de data kan laten overvloeien.

@Geert-Jan: een archief maken is geen optie omdat er niet genoeg ruimte vrij is, tenzij ik dit in stapjes doe.