PDA

Bekijk Volledige Versie : Foute betaalmethode



vipeax
16/07/09, 03:41
Ik heb een korte tijd terug bij een bedrijf waar ik een domeinnaam (eigenlijk meer, maar ik moest er op die dag 1tje betalen) had afgenomen een betaling handmatig betaald, omdat het erop leek dat de automatische incasso was mislukt. Echter bleek deze dus wel gewoon goed te zijn verlopen.
Een weekje later maakte ik er even een ticket over om te kijken of er wat met die dubbele betaling gedaan kan worden. Ik heb ze toen een betaalbewijs (van de bank) moeten laten zien echter toen begon de pret pas...
Ik moet 25 euro (excl BTW) betalen om dit te laten "nakijken" (het gaat hier dus om een netto bedrag van 7,50 euro waarbij de "boete" meer dan 3x zo hoog is). Mag dit zomaar? Verder willen ze desbetreffende bedrag ook niet voor een andere factuur van 6,50 gebruiken. :bored:

Het bedrag maakt het niet echt spannend, maar toch vind ik het een beetje apart om zo met je klanten om te gaan.

PS:
Dit bedrag wordt niet in de algemene voorwaarden vermeldt of elders op de website.

ewoutz
16/07/09, 06:04
Je kan aan de bank vragen om de incasso terug te schrijven , dit mag volgens mij tot 4 week na de afschrijving.

Phu
16/07/09, 07:36
Ach ja zo zijn er ook een paar die voor een factuur maken 5 euro rekenen.
(welke trouwens verplicht is gewoon te sturen)
Kleine moeite voor ze, een betaling opvragen of inzien in de grootboekhouding.
Gewoon weggaan zijn zat andere providers die het wel netjes kunnen doen.
en er geen groot bedrag of zelfs geen kosten voor rekenen.

Fremo
16/07/09, 10:44
Vreemde gang van zaken.
Ben je al lang klant bij dat bedrijf?
En indien mogelijk gewoon de automatische incasso storneren als je nog binnen de 30 dagen zit. Dan heeft het bedrijf niets tekort gehad, aangezien je het handmatig ook overgemaakt hebt. Deze is overigens niet te storneren.

vipeax
16/07/09, 13:39
3 jaar nu, met alle domeinen samen komt dit neer op 90 euro voor hun (excl. BTW dus) per jaar.


om dat
wij (praktisch) onmogelijk betalingen hierop terug kunnen vinden.

Juist.

Ahmed
16/07/09, 14:16
Gewoon de incasso terugboeken, hoef je niet eens contact met hun op te nemen. Heb je ook geen gezeik met facturen en extra kosten.

vipeax
16/07/09, 14:48
Wat als ze dan gaan klagen? Voor 7.50 euro heb ik liever geen incasso gezeur...

®on
16/07/09, 14:58
Wat als ze dan gaan klagen? Voor 7.50 euro heb ik liever geen incasso gezeur...
Je kan een betalingsbevestigen overleggen (je bankrekening). Draai het eens om: het is hun probleem, zij hebben jouw tweemaal laten betalen. Daar hoef jij niet voor op te draaien, dat is hun probleem.

jeffrey
16/07/09, 15:00
Dan zijn ze wel genoodzaakt hun administratie zelf op orde te brengen, ik zou het gewoon terug laten boeken door je bank.

Fremo
16/07/09, 15:10
Als ik dat zou hebben gehad, heel simpel...
gewoon de automatische incasso storneren, ze hebben immer de betaling ontvangen door handmatige overboeking.

startforum
16/07/09, 22:21
In de wet is dit ook geregeld als een onverschuldigde betaling. Als jij te veel hebt betaald of geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer heb je het recht om dit op te eisen.

vipeax
16/07/09, 23:18
Desbetreffende host wilde ("misschien" door deze thread en/of klantervaring post) nu wel opeens spontaan even kijken of er wat te regelen valt.

We zien wel :).

Triloxigen
16/07/09, 23:48
Mijn tip is; zoek een andere aanbieder.
Aan dit soort leveranciers heb je niks.

vipeax
17/07/09, 00:04
Tja, annuleren ben ik inderdaad van plan, maar toch is het een host waar een groot aantal mensen van dit forum een domein hebben staan..... Zelf had ik dit dan ook niet van dit zeer bekende bedrijf verwacht.