PDA

Bekijk Volledige Versie : De kwaliteit van een website provider



BlackHorse
15/07/09, 14:30
Zoals eerder in een ander topic genoemd ik ben niet tevreden over mijn huidige website hoster. Nu heb ik het internet afgestruind en ben ik diverse web hosters tegengekomen(en ik heb ook een aantal goeie aanbiedingen gehad via dit forum) maar ik betaal altijd meer of ik krijg minder per website dan wat ik nu heb.

Nu heb ik het volgende probleem hoe test ik of een provider goed is. Of beter is dan wat ik nu heb. Ik heb er geen probleem mee om meer te betalen per website maar ik wil wel waar voor mijn geld.

Triloxigen
15/07/09, 14:32
Dat je meer betaald is logisch, je wil meer service want bij de vorige was je niet tevreden.
De beste manier is rondvragen welke webhoster je kennissen gebruiken, internetervaringen opzoeken kan ook maar geeft vaak een vertekend beeld.

BlackHorse
15/07/09, 14:39
Dat je meer betaald is logisch, je wil meer service want bij de vorige was je niet tevreden.
De beste manier is rondvragen welke webhoster je kennissen gebruiken, internetervaringen opzoeken kan ook maar geeft vaak een vertekend beeld.

Om meer service gaat het mij nog niet zo zeer. Maar ik heb de laatste tijd het idee dat mijn sites meer plat liggen als draaien. Ik heb niet zoveel kennissen in de internet branch(behalven klanten dan en die hebben zeer verschillende providers).

Wido
15/07/09, 14:43
Dat je meer betaald is logisch, je wil meer service want bij de vorige was je niet tevreden.
De beste manier is rondvragen welke webhoster je kennissen gebruiken, internetervaringen opzoeken kan ook maar geeft vaak een vertekend beeld.Hoezo is meer altijd beter? Meer geld staat niet gelijk aan meer service, niet per definitie.

Elke hoster op het internet zegt de beste te zijn, maar hoe weet je dit? Ik denk pas zodra de hoster de eerste storing krijgt, dan pas kan je zien of deze zijn zaakjes op orde heeft en adequaat kan reageren.

Hosters zonder storingen zijn een utopie, waar mensen werken worden fouten gemaakt en overal komen storingen voor (hoe klein ook).

BlackHorse
15/07/09, 14:45
Hosters zonder storingen zijn een utopie, waar mensen werken worden fouten gemaakt en overal komen storingen voor (hoe klein ook).

Helemaal mee eens waar mensen werken worden fouten gemaak maar ik wil wel graag van die fouten op de hoogte worden gebracht en zelfs dat ontbreekt bij mijn huidige provider.

Marin
15/07/09, 15:00
Kijk eens op ispgids naar ervaringen.

AW-Hosting
15/07/09, 15:03
De meeste (web)hosters op dit forum kunnen je een test account aanbieden.
Daarbij kun je sowieso al de snelheid van de dienst en hun support testen.
Aan de hand daarvan kun je, als het je is bevallen, een offerte op maat aanvragen.

Daarnaast moet je jezelf is goed afvragen: Wil ik dat al mijn websites goed draaien en dat ik zelf er geen uren in hoef te steken?
Zoja, dan betaal je er, vooral met wat specifieke eisen, wat (meer) voor.

Ber|Art
15/07/09, 15:05
Je kunt ook bij www.webhosters.nl kijken naar ervaringen...
verder idd een test account aanvragen...
en vragen naar de uptime van de laatste 12 maanden...

Triloxigen
15/07/09, 15:09
Hoezo is meer altijd beter? Meer geld staat niet gelijk aan meer service, niet per definitie.

Dat is zeker zo, mara de TS geeft al aan dat ze allemaal duurder zijn dan wat hij nu heeft, dat zou toch het een en ander kunnen vertellen ;)

BlackHorse
15/07/09, 15:09
Daarnaast moet je jezelf is goed afvragen: Wil ik dat al mijn websites goed draaien en dat ik zelf er geen uren in hoef te steken?
Zoja, dan betaal je er, vooral met wat specifieke eisen, wat (meer) voor.

Ja, dat is nou juist het punt ik wil best meer betalen maar ik wil ook waar voor mijn geld. Dus als iemand mij iets op papier aanbied dan verwacht ik dat het op jaarbasis ook 95% van de tijd werkt. Bij mijn huidige provider is dat niet zo.

Marin
15/07/09, 15:14
Dat is erg slordig. Maar er zijn veel providers die dat wel kunnen bieden! Zoek eens op ervaringswebsites of vraag kennissen.

BlackHorse
15/07/09, 15:15
www.webhosters.nl

De website is nu niet bereikbaar maar ik ga van het weekend zeker een bezoekje brengen aan deze website.

AW-Hosting
15/07/09, 15:16
Zoals Berrie net al aangaf: Vraag bij de host naar de uptime van de afgelopen x(x) aantal maanden. Daarnaast kun je ook altijd harde eisen stellen, maar ook hier betaal je weer voor.

Ik blijf er bij: Vraag gewoon bij een aantal (web)hosters is een test account aan en kijk aan de hand daarvan is welke je het beste bevalt. Dat is veel beter als blijven rondstruinen op het internet. Je eigen ervaring, is altijd de beste ervaring.

SF-Jeroen
15/07/09, 15:22
Je kunt ook bij www.webhosters.nl kijken naar ervaringen...
verder idd een test account aanvragen...
en vragen naar de uptime van de laatste 12 maanden...

Uptime waarvan? Het probleem is dat veel bedrijven de uptime berekenen wordt van hun eigen site, welke misschien wel ergens anders staat met een 2e powerfeed etc, terwijl de rest dat niet heeft.

Wat Wido zegt gaat ook niet helemaal op, het is natuurlijk wel zo dat als iemand een storing heeft je ziet hoe hij zijn zaakjes op orde heeft, maar als ze op orde zijn, hoe weet je dan dat er storing is :)

Wido
15/07/09, 15:32
Wat Wido zegt gaat ook niet helemaal op, het is natuurlijk wel zo dat als iemand een storing heeft je ziet hoe hij zijn zaakjes op orde heeft, maar als ze op orde zijn, hoe weet je dan dat er storing is :)Als hij zijn zaakjes op orde heeft dan merk je dat in de oplostijd, communicatie er omheen en de ticketafhandeling.

BlackHorse
15/07/09, 15:35
Heb inmiddels een provider gevonden die te mooi is om waar te zijn. Volgens de ispgids bijna alleen maar positieve ervaringen. Mijn vraag heeft iemand ervaringen met: http://www.antagonist.nl.

wdv
15/07/09, 16:05
Je kan ook nog even bij de concurrent van ISPGids kijken: http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/antagonist/ervaringen/

Daar vind je een bevestiging van wat er op ISPGids geschreven wordt.

Je weet me te vinden als je vragen hebt.

dennis1309
15/07/09, 16:32
Ik zou ook verschillende test accounts aanvragen.
Uptime zegt helemaal niks.
Wij hebben 40 servers en ik kan je metingen laten zien van een server waar niks opstaat en dan haal ik 100 %

Dus daar moet je absoluut niet naar kijken.

Ik denk dat je nu even pech heb en deze hoster heeft zijn zaken niet in orde.

Storingen komen altijd voor ook bij ons maar zijn meestal snel weer opgelost.
Daar gaat het om.

DOMENICO EDIT:

Niets aanbieden!

Succes met je zoektocht.