PDA

Bekijk Volledige Versie : Buitenlandse Leveranciers



mordamus
15/07/09, 12:07
De laatste tijd heb ik steeds meer leveranciers uit het buitenland. Dit zijn mensen die werk voor me verichten of excotische domeinnamen die bij een buitenlands bedrijf geregistreerd worden. Veel van deze bedrijven leveren geen factuur en verekenen sowiezo geen BTW. Voorheen deed ik dit altijd via een speciaal potje. Maar mijn vraag is hoe is de officiele werkwijze hiervan en hoe doen jullie het?

Bestellen jullie ergens waar een echte factuur geleverd word, en geven jullie deze netjes op bij de OB?

Gr,

martysmarty
15/07/09, 12:09
Altijd met factuur. Wel om factuur zonder BTW vragen (als je je eigen BTW nummer doorgeeft)

Trafego
15/07/09, 12:30
Vragen om een factuur met verlegde BTW (naar 0) is iets heel anders als factuur zonder btw :)

Vaak word er ook een juridisch regeltje getoond.
Btw verlegt vanwege wetregel 1111,a.x

Marin
15/07/09, 13:10
Inderdaad, factuur heb je altijd nodig. BTW kunnen ze verleggen.

maxnet
15/07/09, 13:16
Binnen de EU, inderdaad verleggen.

Indien je buiten de EU besteld, heb je geen formele factuur nodig.
BTW is doorgaans niet van toepassing, en om het als kosten te mogen opvoeren (voor de inkomstenbelasting/vpb), hoef je alleen maar aannemelijk te maken dat de kosten gemaakt zijn.

Apoc
15/07/09, 14:24
Indien je buiten de EU besteld, heb je geen formele factuur nodig.

Geen idee hoe je daar bij komt, maar dat is niet waar. Als je iets buiten de EU bestelt heb je ook gewoon een factuur nodig.

frankske
15/07/09, 18:23
Je hebt een "bewijs" nodig. Iets wat jij een aankoopfactuur noemt, maar dat de BTW niet perse een factuur hoeft te vinden. Een receipt is meer dan voldoende. Wel moet duidelijk zijn: - bij wie je het kocht, - wat je kocht, - wanneer je het kocht, - dat je het ook effectief betaald hebt.