PDA

Bekijk Volledige Versie : website verhuizen



scooke
15/07/09, 00:56
Hoi,

Ik ben geen programmeur en moet het volgende doen:
op een oude server draait windows 2000 met ASP en mysql.
Nu dien ik de website te verhuizen, maar de database moet naar een centrale mysql database verhuizen waar de andere intranetapplicaties op draaien . De website's zijn enkel op het intranet te gebruiken.
Ik heb alles geinstalleerd op een windows 2003 server zoals asp, de odbc koppeling gelegd. Er is een ODBC koppeling gelegd naar de remote server, en de koppeling is getest, dus deze toegang is ook ok.
Onder de map waar de website staat, staan de volgende bestanden nl:
web.config, default.aspx, Precompiled.config en een map bin.

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken geweest, en ben tot de conclusie gekomen dat de aanpassing waarschijnlijk hier moet gebeuren in de default.aspx file: (zover ik natuurlijk juist ben...)

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
ProviderName="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT id, name, destination, reason, tel, time_leave, time_back, signature FROM buitendienst WHERE datum='&quot; &amp; strDatum &amp; &quot;' ORDER BY id">
</asp:SqlDataSource>

Mijn vraag is, naar waar verwijst SqlDataSource1, als ik deze aanpassing werkt de volledige website niet meer.
Wie kan me helpen, de programeur die deze applicatie ontwikkeld had, is reeds enkele jaren weg uit ons bedrijf, maar de applicatie werkt uitstekend.
Enkel zou deze verhuist moeten worden, en de database dus op een andere server. Wie kan me helpen?

Tnx

gjtje
15/07/09, 01:48
Wat wil je aanpassen? Een eventuele connectie string staat in web.config.

scooke
15/07/09, 09:52
Hoi,

Dat is nou het probleem, ik weet eigenlijk niet goed wat juist aan te passen.