PDA

Bekijk Volledige Versie : Studenten bedrijf?



fyver
13/07/09, 12:42
Ik vroeg mij af wie hier allemaal is gestart als "studenten bedrijf"?

Ikzelf zou ook zo starten en ondertussen voor mijn attest bedrijfs beheer(= Verplicht in belgië voor een zaak op te richten) te gaan en als ik het attest heb een KVK aanvragen en een 1 manszaak oprichten.

Iemand enige tips?

fyver

Marin
13/07/09, 12:48
Dit forum heeft een zoekfunctie, wist je dat?

fyver
13/07/09, 13:08
ja hoor ik heb ook al behoorlijk rond gezocht, ik zoek eigenlijk tijdelijk een oplossing voor dat domme bedrijfsbeheer attest:(.

Ik heb al rekening gehouden met alles en er staat maar 1 ding in de weg en dat is dat domme attest, je MOET dat hebben(voor een hosting bedrijf toch).

Aangezien ik dan naar de avondschool moet om dat attest te behalen.

Marin
13/07/09, 13:09
Ja, dat is in Belgie zo. Maar dat lijkt me toch niet zo'n probleem?

IT-worX
13/07/09, 13:13
http://www.nha.be/ en je probleem is opgelost :)

smurf
13/07/09, 14:10
Als je je middelbaar na 2000 hebt afgerond heb je dat attest niet nodig.

Ahmed
13/07/09, 14:59
Ik ben een student, en ik heb een bedrijf :). Gaat perfect samen. In mijn geval.

Cakkie
13/07/09, 15:21
Smurf, dat is voor 2000, niet na 2000.
Ik geloof wel dat iemand ander (die wel over de nodige kennis van bedrijfsbeheer) voor jou 'garant' kan staan, in afwachting dat je zelf de nodige attesten/diploma's behaalt (bv een familielid ofzo).

Maak anders gewoon even een afspraak bij Unizo, die weten precies hoe het allemaal in de haak zit. (of kijk eens op startersservice.be, daar staat ook zo goed als alles op)

AlexanderOnline
13/07/09, 17:27
Ik zou er goed over na denken, heb het zelf 5 jaar gedaan. Je hebt wel allerlei verplichtingen. Dus als jij donderdagavond in de kroeg staat en je servers gaan down zul je toch naar huis moeten en het fixen, als jij een berg supportmails moet afhandelen of een probleem hebt en tentamens heb je toch pech en zul je daarmee aan de slag moeten.
Bedenk dus dat je wel je verplichtingen hebt en dat je daar 100% moet voor gaan anders wordt het vervelend

eXtreme Service
13/07/09, 18:00
Eigenlijk is het niet zo een dom attest aangezien je die enkel krijgt als je vooraf lessen gekregen hebt van hoe een bedrijf gestart moet worden en deel boekhouden enz. Of ga je als direct ineens een boekhouder betalen om heel de boekhouding te doen inclusief alle andere formulieren/papierwerk dat je gaat krijgen. Om dan nog maar te zwijgen over de verplichtingen die je hebt ten opzichte van je klanten (als die er dan al zijn). Even van school weglopen om een server te gaan herstarten in een datacenter wat niet bij de deur is ?

Piwi-Web
13/07/09, 19:28
Om dat attest te krijgen hoef je toch enkel een aantal rechten te kennen en de enkelvoudige boekhouding?

Ik heb dat attest in iedergeval gehaald op de middelbaar en bij mijn weten heb ik enkel dat extra gehad.

In4mation
14/07/09, 05:14
Ik vroeg mij af wie hier allemaal is gestart als "studenten bedrijf"?

Ikzelf zou ook zo starten en ondertussen voor mijn attest bedrijfs beheer(= Verplicht in belgië voor een zaak op te richten) te gaan en als ik het attest heb een KVK aanvragen en een 1 manszaak oprichten.

Iemand enige tips?

fyver

Mocht één van je ouders zelfstandig zijn kunnen zij voor het boekhoudkundig gedeelte instaan. Je hoeft dus niet persé zelf het attest te hebben, maar er moet wel iemand in je bedrijf aanwezig zijn die het heeft.

Tim.Bracquez
14/07/09, 12:52
Gewoon naar unizo gaan en één van je ouders zich laten inschrijven als boekhoudkundig 'personeel'... weet er het fijne niet van maar hoor tegenwoordig weer veel zo'n bedrijfjes opstarten.

In ieder geval ga naar unizo en die kunnen je info verschaffen.

http://www.unizo.be/starters/

en hier een setje met documenten en presentaties van de vlaamse startersdag (kan outdated zijn) http://files.timb.be/_DOC/UNIZO/

tvm
14/07/09, 13:25
vennootschap over nemen van voor 1989, kan al voor € 2000 maar bezint eer ge begint.