PDA

Bekijk Volledige Versie : [GZ] XP Home Nederlands ISO



Herbert
12/07/09, 20:54
Hi all,

Heeft iemand een originele cd van XP Home Nederlands?

Dit is voor een clean install op een computer waar de licentie bij is.
Zo ja, zou je deze kunnen uploaden op FTP?

Alvast Bedankt,

Herbert.

Fanaticg
12/07/09, 21:01
Check je e-mail

Herbert
12/07/09, 21:07
Heel erg bedankt!
Als ik wat terug kan doen dan hoor ik dat graag.
Mvg, Herbert

Wynand
12/07/09, 22:54
Over ISO's gesproken..
Er zwerft nogal wat rotzooi rond op het net, en heb eigelijk alle versies nodig (XP&Vista) @office.

Iemand die weet waar hier officiële iso's vandaan te halen zijn? Of een complete media kit, maakt me weinig uit, maar het moet werken.
XP Home en Pro, SP3, NL&EN, XP Pro in x64, vista home basic, premium, ultimate, business, enterprise, SP2, in 32 en 64 bit, en in NL en FR.
Kan voor vista wel wat spelen met een all-in-one disk en dan op een minder normale manier de taal wijzigen met de MUI disk, maar da's ook niet de ultieme manier.

Gaat dus om de OEM versies voor de duidelijkheid.

Marin
12/07/09, 22:56
Alle vista cd's zijn all in one.. Daar heb he geen losse van. Als je in de winkel een Home haalt, zitten de andere versies erbij. De setup bepaalt adhv je licentie welke versie je hebt.

Wynand
12/07/09, 22:58
Alle vista cd's zijn all in one.. Daar heb he geen losse van. Als je in de winkel een Home haalt, zitten de andere versies erbij. De setup bepaalt adhv je licentie welke versie je hebt.Officiële disks met zowel 32 als 64 bit, SP2, nederlands en engels ben ik nog niet tegengekomen, en al helemaal niet voor àlle edities (wel voor basic+premium+ultimate).

Marin
12/07/09, 22:59
nee, je hebt gelijk dat 32 en 64 bit wel gescheiden zijn en NL en EN inderdaad ook..

JustMe-
13/07/09, 01:06
Over ISO's gesproken..
Iemand die weet waar hier officiële iso's vandaan te halen zijn? Of een complete media kit, maakt me weinig uit, maar het moet werken.

ISO files zijn bij Microsoft te downloaden met een MSDN of Technet account. Dan heb je de officiele versies.

Herbert
13/07/09, 01:17
Dat was bij mij ook het probleem om een originele versie te vinden.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Microsoft de iso's niet gewoon online zet.
Als je de CD/DVD kwijt bent ben je haast verplicht om het illegale circuit in te duiken.

JustMe-
13/07/09, 01:29
XP Home en Pro, SP3, NL&EN,

EN welke zoek je dan?
NL_WINXP_PRO_ISO.img in combi met nl_windows_xp_service_pack_3_x86_cd_x14-61428.iso
of nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86 _cd_vl_x14-73971.iso
Daarnaast heb je ook nog de N variant (die zonder media player).

Er zijn zoveel combinaties mogelijk.. Daarom zullen ze wel niet publiekelijk beschikbaar zijn, maar alleen voor de mensen met een abbonement (MSDN / Technet) of een SPLA (niet alles beschikbaar).

Marin
13/07/09, 01:31
Als je de CD/DVD kwijt bent ben je haast verplicht om het illegale circuit in te duiken.

Als je de licentie hebt is er niks illegaals aan een cdtje kopieren of iso downloaden..

Herbert
13/07/09, 01:36
Als je de licentie hebt is er niks illegaals aan een cdtje kopieren of iso downloaden..
Nee dat weet ik, maar je komt al snel ergens terecht waar een versie staat die niet legaal meer is en dit wou ik niet.

Marin
13/07/09, 01:44
Nee dat weet ik, maar je komt al snel ergens terecht waar een versie staat die niet legaal meer is en dit wou ik niet.

Das waar.. Maar een IT leverancier kan vaak wel zo'n officiele media kit bestellen.. Ik zal eens kijken of ik ze zo kan bestellen..

ilnee
13/07/09, 01:57
How to replace Microsoft software or hardware, order service packs and product upgrades, and replace product manuals (http://support.microsoft.com/kb/326246)

Marin
13/07/09, 02:22
Mjah, ik kan ze zelf niet krijgen zie ik. Vroeger kon ik die dingen inkopen voor 11 euro ofzo.. Dan heb je alleen de cd.

Maar idd iemand met een technet account.. Of zoals ilnee zegt, ff micrososft bellen..

esreverse
13/07/09, 06:52
Blijft een lastig verhaal....zo had ik laats een kapotte cd van Small Business Server OEM en dan kun je een vervangende CD set gratis opvragen bij M$ maar ik wacht al 2 weken en dat is niet te doen. Je zult maar in productie staan te wachten...... je kunt OEM cd's niet downloaden, wel cd's die je voor OpenLicense gebruikt en op deze laatse kun je de key op de sticker niet gebruiken.

ilnee
13/07/09, 07:41
En dan te bedenken dat er in de strijd om de gunst van de klant veelvuldig geschermd wordt met termen als spare parts, backups, redundancy, RAID...waarom lijkt een kopietje maken van je eigen media dan zo ver gezocht?

Wynand
13/07/09, 07:55
waarom lijkt een kopietje maken van je eigen media dan zo ver gezocht?Mensen brengen hier in de winkel hun computer binnen voor herstelling. Als er bij 5% van de PC's een CD zit (EEN cd, dan heb ik het nog niet over de juiste cd) zal het veel zijn. Gewone mensen denken daar niet aan, of zeggen "oh, dat weet ik niet hoor" als je vraagt of ze die cd nog ergens hebben liggen.
We hebben geen technet of msdn, maar zal is horen of dat het overwegen waard is. Probeer verder maar is een telefoonnummer van MS te vinden waar ze je met dit soort zaken kunnen helpen.

JustMe-
13/07/09, 08:50
Mensen brengen hier in de winkel hun computer binnen voor herstelling. Als er bij 5% van de PC's een CD zit (EEN cd, dan heb ik het nog niet over de juiste cd) zal het veel zijn. Gewone mensen denken daar niet aan, of zeggen "oh, dat weet ik niet hoor" als je vraagt of ze die cd nog ergens hebben liggen.
We hebben geen technet of msdn, maar zal is horen of dat het overwegen waard is. Probeer verder maar is een telefoonnummer van MS te vinden waar ze je met dit soort zaken kunnen helpen.

In de meestel gevallen van een OEM key, kun je de CDs/ISOs welke te krijgen zijn toch niet gebruiken. De OEM keys van bijvoorbeeld Dell zijn alleen met Dell media te gebruiken en zul je toch het CDtje welke erbij gekregen is moeten gebruiken (of welke na de eerste keer eenmalig zelf te branden was).

Pur
13/07/09, 09:50
In de meestel gevallen van een OEM key, kun je de CDs/ISOs welke te krijgen zijn toch niet gebruiken. De OEM keys van bijvoorbeeld Dell zijn alleen met Dell media te gebruiken en zul je toch het CDtje welke erbij gekregen is moeten gebruiken (of welke na de eerste keer eenmalig zelf te branden was).

Dat van Dell klopt volgens mij niet (helemaal). Ik heb zelf prima andere OEM cd's kunnen gebruiken.

JanSmit
13/07/09, 10:08
bij eopen van microsoft kan je ook alle iso's downloaden waar je recht op hebt.

gr

Jan

Wynand
13/07/09, 10:32
In de meestel gevallen van een OEM key, kun je de CDs/ISOs welke te krijgen zijn toch niet gebruiken. De OEM keys van bijvoorbeeld Dell zijn alleen met Dell media te gebruiken en zul je toch het CDtje welke erbij gekregen is moeten gebruiken (of welke na de eerste keer eenmalig zelf te branden was).Op letterlijk geen enkele computer gehad, en dat zijn er ondertussen wel wat. Moet alleen opletten of het wel degelijk een OEM versie is.

In onze eopen omgeving kan ik niets afhalen, waarschijnlijk door het deel "waar je recht op hebt".

ilnee
13/07/09, 16:16
Gewone mensen denken daar niet aan, of zeggen "oh, dat weet ik niet hoor" als je vraagt of ze die cd nog ergens hebben liggen.
Bij consumenten kan ik me dat inderdaad goed voorstellen. Maar bij webhosts of andere professionals kost me dat toch iets meer moeite.

Wynand
13/07/09, 17:28
Ik ben geen webhoster en werk zelden samen met andere professionals, die kunnen dat herinstalleren meestal zelf.

DutchTSE
13/07/09, 18:17
Wordt SPLA lid (graties) en je hebt toegang tot de licensing site van Microsoft waar alle cd's/dvd's te downloaden zijn.

JustMe-
13/07/09, 18:19
Wordt SPLA lid (graties) en je hebt toegang tot de licensing site van Microsoft waar alle cd's/dvd's te downloaden zijn.
Dan moet je minimaal 1x per 6 maanden wel opgeven dat je iets gebruikt. Als je 6 maanden aaneengesloten geen SPLA licentie afneemt, heeft MS het recht om het contract te stoppen.

Nielsvk
14/07/09, 12:20
Waar staat die licentie site dan, want ik zit nu op partners.microsoft.com, maar zie er niks staan.

Heb hem al gevonden, nu nog wachten op de zogenaamde pin code.....

martysmarty
14/07/09, 12:47
Waar staat die licentie site dan, want ik zit nu op partners.microsoft.com, maar zie er niks staan.

Heb hem al gevonden, nu nog wachten op de zogenaamde pin code.....

Handig als je het even hier plaatst, voor andere belangstelligen ;)

Nielsvk
14/07/09, 13:11
https://licensing.microsoft.com/eLicense/L1043/Default.asp

Als ik het goed heb.

Tim.Bracquez
14/07/09, 13:21
Wordt SPLA lid (graties) en je hebt toegang tot de licensing site van Microsoft waar alle cd's/dvd's te downloaden zijn.
gratis is veel gezegd,
* Hoopje papieren per post versturen (hoopje bedoel ik 100+ welke nu elk getekend moeten zijn). Kost ook wat tijd en telefoon kosten
* CD kits bestellen (krijg je niet gratis; uiteraard kan je ze ook downloaden)
* Om de 6 maand aangifte doen, nuja elke 1 maand een null rapportage en 1x om de 6 maand een licentie rapporteren

Maarja is eigenlijk wel gratis :-)

Nielsvk
14/07/09, 13:24
Waar kan je die CD's dan downloaden, kan ze namelijk nergens vinden?

martysmarty
14/07/09, 13:25
Waar kan je die CD's dan downloaden, kan ze namelijk nergens vinden?

Volgensmij Heb jij je aangemeld bij de Volume License Manager. Maar toch nog niet als SPLA partner

Nielsvk
14/07/09, 23:45
Zit iets in inderdaad, maar ik ga het nog even uitzoeken. :) Thnx voor de tip.

Wynand
14/07/09, 23:47
Volgensmij Heb jij je aangemeld bij de Volume License Manager. Maar toch nog niet als SPLA partnerHeb me aangemeld, zal wel zien wat M$ nu verder doet. Ze gingen "nog verder contact opnemen".

Herbert
17/07/09, 08:31
Nog een vraagje.
voor een 2'de pc zoek ik nog een licentie.
Heeft er iemand nog een ongebruikte licentie liggen + sticker voor deze versie?
Dit graag via PM

Wynand
23/07/09, 19:57
Righto, gezien lazy-ass Microsoft nog niet de moeite heeft kunnen opbrengen te reageren op mijn SPLA aanvraag..
Heb nederlandse vista iso's (of kopies van de disks) nodig, basically alles. Starter, Home Basic&Premium, Business, Enterprise, Ultimate, en bij voorkeur ook in 32&64 bit.
Doel, binnenkomende computertjes van klanten die geen disks hebben of brakke recovery partitie hebben nog te kunnen herinstalleren.

Geen van onze leveranciers kan hier een media kit voor leveren, en blijkbaar ook al niet meer voor XP (al hebben we die).

Anyone?

gjtje
23/07/09, 20:19
Je kan daar gewoon de eval iso voor gebruiken, en Vista is één dvd voor alle versies, behalve enterprise want die is alleen voor het enterprise.

Wynand
23/07/09, 20:20
Je hebt toevallig geen linkje liggen? :)

martysmarty
23/07/09, 20:28
Wijnand,

Je aanmelden bij Volume Licensing, betekend niet dat MS contact met je gaat opnemen voor SPLA.

Ik heb me nu ook aangemeld, via Crayon, eerst een aanvraagformulier, en daarna ongeveer 70 pagina's aan contracten te ondertekenen. Deze zijn nu opgestuurd, en nu paar weken wachten op antwoord.

Voor NL kun je hier info vinden: https://partner.microsoft.com/belux-nl/licensing/licensingprograms/40059602

Wynand
23/07/09, 23:51
Bon, ze staan dus op technet: http://technet.microsoft.com/nl-nl/subscriptions/downloads/

Even lid worden voor 349 dollar kan wel, maar als iemand zo vriendelijk zou zijn... :)
Wat zijn deze verder? Bruikbaar met OEM keys?

Lamp--
23/07/09, 23:56
Windows Vista with Service Pack 2 (x64) - DVD (Dutch)
Includes: Home Basic; Home Premium; Business-Retail; Ultimate;

Windows Vista with Service Pack 2 (x86) - DVD (Dutch)
Includes: Home Basic; Home Premium; Business-Retail; Ultimate;

Zal ze van het weekend eens downloaden en beschikbaar voor je maken.

Wynand
23/07/09, 23:58
Thanks! :)

vipeax
24/07/09, 00:02
Heb je Enterprise ook nog nodig? Die heb ik toch allemaal zo binnen via MSDN dus dan heb je een mooie originele ISO waar je dan wel de licentie voor nodig hebt. Kan vanavond nog.

Wynand
24/07/09, 00:04
Die zou eveneens welkom zijn. Mag vanavond nog, maar afhalen zal voor morgenvroeg zijn. :)

vipeax
24/07/09, 00:07
FTP of webserver van mijn kant ;).

Wynand
24/07/09, 00:08
Webserver zou iets handiger zijn, FTP ruimte is momenteel wat krapjes (en langzaam).