PDA

Bekijk Volledige Versie : Connectiviteit in Suriname



hostb
11/07/09, 13:40
Hallo allen,

Voor een bedrijf in Suriname(Paramaribo) ben ik opzoek naar mogelijkheden voor een snelle internet verbinding op locatie. Ik weet van het bestaan van Telesur en daar zijn op het moment gesprekken mee.

Welke alternatieven zijn er?
Volgens mij moet het mogelijk zijn om via satelliet te werken. En wellicht zijn er naast telesur instanties die via andere lijnen iets kunnen betekenen.

Indien iemand op de hoogte is van de mogelijkheden in Suriname op dit vlak kom ik graag in contact.

Alvast bedankt.

Groet,
Bastiaan

dreamhost_nl
11/07/09, 18:23
Een zakenrelatie heeft dit toendertijd inderdaad via satelliet geregeld. De infrastructuur in Suriname is nu eenmaal niet je-van-het om aan goede alternatieven te kunnen denken. Dit is echter wel alweer vijf jaar geleden, dus het kan wel al veranderd zijn inmiddels...

machit
13/07/09, 02:19
Beste Bastiaan,

Neem eens even contact met mij op! Ik denk dat ik wel een oplossing voor je heb. Een kennis heeft hier al eens iets op bedacht! Maar ik weet daar het fijne niet van en vind het niet zo netjes zijn contact informatie hier weg te planten!

frankske
13/07/09, 10:46
Let wel op met satelliet: je hebt een delay van +/- 1 second. Gaat dus prima werken voor data-overdrachten, mail enz. Maar voor interactief web- of sshverkeer is het minder leuk.

phreak
13/07/09, 10:56
sr.net doet het tegenwoordig niet geheel slecht als je in paramaribo bent, wat dieper in het binnenland is het slechter.

hostb
13/07/09, 21:30
@machit
Ik heb je een pb gestuurd, bedankt alvast.

@Franske
Ik had al vernomen dat voip, vpn, remote en gamen niet gaat via satelliet inderdaad.

@phreak
sr.net is telesur dacht ik? of heb ik het mis..

Allemaal bedankt voor het meedenken, mocht ik nog iets over het hoofd zien hoor ik het natuurlijk graag!

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met bysky, zijn er nog meer providers die verbinding via satelliet leveren?

phreak
13/07/09, 21:35
sr.net is telesur inderdaad