PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoon Sync via Ternimal services?



WeServIT
09/07/09, 13:29
Beste,

Een klant van me werkt op terminalservices, nu had hij de vraag of het mogelijk was om zijn telefoon met zijn outlook dat op zijn terminalservices server staat te laten synchroniseren?

Het is namelijk de bedoeling dat de agenda punten + e-mails worden gesynchroniseerd met zijn blackberry.

Ik hoor het graag.

Thomas.R
09/07/09, 13:32
Als je klant een Exchange e-mail adres heeft dan kan het. Je moet wel Blackberry support hebben maar voor de rest is het gewoon Outlook installeren en klaar. Zo werken wij hier ook.

WeServIT
09/07/09, 13:44
Nee dat ik weet heeft hij geen exchange. Hij draait gewoon outlook erop en haalt mail binnen via pop en smtp. Is het dan ook mogelijk?

gjtje
09/07/09, 13:51
Als hij een telefoon heeft met een seriele cradle kan je daar over synchroniseren. Er is ook software om USB devices te delen over rdp maar dan is Hosted Exchange waarschijnlijk goedkoper. ;)

eUKhost
09/07/09, 16:05
Nee dat ik weet heeft hij geen exchange. Hij draait gewoon outlook erop en haalt mail binnen via pop en smtp. Is het dan ook mogelijk?

Wat de BlackBerry ding. Ik denk dat als je niet kunt krijgen de POP te werken door middel van rechtstreekse inloggen, moet je in staat om uw klant te sorteren het uit zijn BlackBerry Web Client-account. Een van onze klant is geconfigureerd hij uit zijn web-account en dat de controles aan de vooraf gedefinieerde intervallen voor e-mails. Vervolgens stuurt deze naar zijn blackberry e-mail account, zodat hij ze op zijn BlackBerry.

WeServIT
09/07/09, 16:30
Wat de BlackBerry ding. Ik denk dat als je niet kunt krijgen de POP te werken door middel van rechtstreekse inloggen, moet je in staat om uw klant te sorteren het uit zijn BlackBerry Web Client-account. Een van onze klant is geconfigureerd hij uit zijn web-account en dat de controles aan de vooraf gedefinieerde intervallen voor e-mails. Vervolgens stuurt deze naar zijn blackberry e-mail account, zodat hij ze op zijn BlackBerry.

Sorry maar hier begrjp ik totaal niks van. Kan dit ook in normaal nederlands?

Ik denk dat het toch hosted Exchange gaat worden, want daar gaat dat gewoon mee werken zie ik:)! En de kosten daarvan zijn niet bepaald hoog.

gjtje
10/07/09, 09:16
Nou, nee. Een Blackberry doet standaard niks met hosted exchange, je hebt nog wel een Blackberry service nodig (en dat kost een stuk meer dan Exchange) of iets zoals http://www.astrasync.com/

PeterT
10/07/09, 10:03
Sorry maar hier begrjp ik totaal niks van. Kan dit ook in normaal nederlands?

Nee maar waarschijnlijk zou Engels al beter zijn ;)

Ingvald
10/07/09, 23:01
Je kan toch USB devices die lokaal geconnecteerd zijn, beschikbaar maken op de Terminal Server?

Je moet gewoon het vinkje aanzetten dat Plug 'n Play devices op de remote server beschikbaar gemaakt moeten worden? Heb het al gedaan met USB printers, scanners, enz. Nog wel niet geprobeerd met een BB via USB, maar in theorie zou het moeten kunnen.

Uiteraard moet je op de Terminal Server wel de correcte versie van de BB Desktop client installeren zodat de drivers ervoor aanwezig zijn op de Terminal Server.

gjtje
11/07/09, 15:11
Je gebruikte niet toevallig Citrix?

USB devices redirecten werkt amper in TS, printers werkt natuurlijk gewoon via printer redirectie dat heeft niks met USB te maken, hier zou je de USB poort moeten mappen naar een virtuele USB poort op de TS.

hostb
13/07/09, 21:36
Ik zou voor de mail kijken naar BlackBerry Desktop Redirector. Dacht dat het ook mogelijk is met pop3.

Volgens mij werkt het niet met de agenda.. maar wellicht is dit inmiddels wel mogelijk.

Succes!

WeServIT
14/07/09, 11:44
Ik zou voor de mail kijken naar BlackBerry Desktop Redirector. Dacht dat het ook mogelijk is met pop3.

Volgens mij werkt het niet met de agenda.. maar wellicht is dit inmiddels wel mogelijk.

Succes!

Heb al contact opgenomen met een partij, deze kan het geheel heel goedkoop en mooi leveren. Alles is mogelijk, ook de koppeling met de blackberry. Denk dat dit de beste optie is!(hosted exchange) Bedankt voor jullie reactie!