PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met domeinnaam



kturfboer
07/07/09, 10:42
Beste,

Mijn bedrijf heeft als bedrijfsnaam een familienaam, hier heb ik ook een .com domeinnaam voor, maar ik wil ook graag de .nl. Deze is momenteel bezet de activiteiten hier zijn zeer laag. Ik heb deze mensen benaderd, maar willen niet de domeinnaam verkopen of dergelijke voor het starten van een bedrijf.
Ik vraag me af of dit mogelijk is en of er niet een mogelijkheid is tot het toch bemachtigen van dit domein, want er zijn erg veel mensen die naar .nl mailen of gaan ipv .com, omdat het een nederlands bedrijf is natuurlijk.

Ik overweeg ook om er een merknaam van te maken, maar weet niet of dit iets uit maakt voor deze kwestie.

Alvast bedankt.

Marin
07/07/09, 10:45
Bestond jouw bedrijf eerder dan de registratiedatum van het domein?

WebXtra
07/07/09, 10:46
Wie het eerst komt..

Zal waarschijnlijk niet gaan, daar het om een achternaam is.
En uw achternaam nu als merk vastleggen en vervolgens aanspraak maken op het .nl domein zal ook afgewezen worden omdat het domeinnaam al (veel?) eerder is vastgelegd.

kturfboer
07/07/09, 10:51
Bestond jouw bedrijf eerder dan de registratiedatum van het domein?

het .com domein is aanzienlijk eerder in mijn bezit dan zijn .nl echter ben ik pas sinds ander half jaar actief met mijn bedrijf, deze dus later dan de registratie van het .nl.
Echter is het toch niet mogelijk dubbele bedrijfsnamen te voeren?

Marin
07/07/09, 10:54
Maar aangezien het ook een famillienaam is, en het waarschijnlijk ook zijn achternaam is?? Heeft hij er net zoveel recht op volgens mij.

D.w.z. Als hij niet wil verkopen... Simpele pech...

Bij het kiezen van een bedrijfsnaam is het altijd verstandig om te bekijken of de domeinen beschikbaar zijn.

kturfboer
07/07/09, 10:56
oké, dit had ik al verwacht, maar dacht kan altijd even naar meer informatie vragen misschien dat er een oplossing voor was. In ieder geval bedankt !

hans-ict
07/07/09, 12:09
Knip!

Pur
07/07/09, 12:42
Administrative contact:
TUR000248-VISAU
K. Turfboer

Wat zijn de kansen dat je zowel voornaam als achternaam met elkaar deelt :-)

Marin
07/07/09, 13:08
Wat zijn de kansen dat je zowel voornaam als achternaam met elkaar deelt :-)

Blijkbaar niet onmogelijk he? Neem aan dat TS de boel niet loopt te verzinnen.

Triloxigen
07/07/09, 13:10
Genoeg ouders die denken dat het leuk is om je kind Jan Janssen te noemen, of Els Elshof.
Dus ik vermoed dat het vaak genoeg voorkomt, afhankelijk van de naam.

t.bloo
07/07/09, 13:56
Da's inderdaad wel sterk, zelfde voorletter.


Deze is momenteel bezet de activiteiten hier zijn zeer laag.

Je bedoelt vast en zeker dat er weinig op de website gedaan wordt. Maar domeinnamen worden ook met email en tientallen andere services gebruikt natuurlijk.

deCube
07/07/09, 16:22
Wat mij opvalt is dat het lettertype van de titels hetzelfde is.

Marin
07/07/09, 17:34
Wat mij opvalt is dat het lettertype van de titels hetzelfde is.

Dat zal allemaal wel, maar jullie zien toch dat het op verschillende adressen staat? TS zal heus geen topic aanmaken en advies vragen als beide namen in zijn bezit zijn?

Pur
07/07/09, 17:44
Ik reageerde ook alleen op hoe toevallig het zou zijn als ze ook nog eens dezelfde voornaam zouden delen (naast dezelfde voorletter en een minder vaak voorkomende naam als Jansen).

De domeinen zijn inderdaad door 2 verschillende mensen geregistreerd die ook niet echt bij elkaar om de hoek wonen.

Hoe dan ook heeft TS waarschijnlijk niet veel kans om de domeinnaam te claimen hij kan hoogstens proberen het financieel aantrekkelijk te maken voor de andere partij of zelf een andere naam te verzinnen.

Marin
07/07/09, 17:45
Hoe dan ook heeft TS waarschijnlijk niet veel kans om de domeinnaam te claimen hij kan hoogstens proberen het financieel aantrekkelijk te maken voor de andere partij of zelf een andere naam te verzinnen.

Inderdaad, doe hem gewoon een aantrekkelijk bod. Wellicht zwicht hij daarvoor.

Pur
07/07/09, 17:52
Overigens lijkt TS dat al gedaan te hebben. Maar het ligt waarschijnlijk ook erg aan de benadering (en aan het bedrag).

Maar sowieso niet er vanuit gaan dat het geen gebruikt domein is. Voor hetzelfde geld is het het mail domein van de hele familie (gezien het een familienaam is). En dan is een paar tientjes niet echt aantrekkelijk.

Je zou overigens dan ook kunnen aanbieden dat ze familiejansen.nl gaan gebruiken en voor een x periode alle mail adressen daar naar door te sturen.