PDA

Bekijk Volledige Versie : "Oostenrijkse rechter veroordeelt Nederlandse hostingprovider"



Triloxigen
07/07/09, 00:58
Een Oostenrijkse rechter heeft hostingprovider Euroaccess opgedragen de identiteitsgegevens van de beheerder van de Duitstalige torrentsite Kino.to af te geven. De eigenaar van Euroaccess stelt echter geen dagvaarding te hebben gezien.
Paul Leurink, directeur van het in Eindhoven gevestigde Euroaccess, laat aan Tweakers.net weten dat de civiele zaak voor een Oostenrijkse rechtbank in november 2008 diende en was aangespannen door een aantal auteursrechthebbenden uit Duitsland en Oostenrijk. De zaak draaide om de torrentsite Kino.to, die recente speelfilms aan het downloadende publiek ter beschikking stelde. De site zou tot juni 2008 op de servers van Euroaccess hebben gedraaid, zonder dat het Eindhovense bedrijf daarvan op de hoogte zou zijn geweest. Leurink claimt de site te hebben verwijderd zodra Euroaccess hierover was geïnformeerd.

Vervolg: http://tweakers.net/nieuws/61109/oostenrijkse-rechter-veroordeelt-nederlandse-hostingprovider.html


Beetje apart verhaal eigenlijk, vraag me nu weer enigzins af hoe het echt zit?

machit
07/07/09, 03:07
Inderdaad een apart verhaal. Een Nederlands bedrijf kan toch alleen gedagvaardigd worden door justitie hier in Nederland? Lijkt me vrij apart dat je als webhostingbedrijf overal ter wereld gedagvaardigd kunt worden...

ilnee
07/07/09, 03:16
Arnoud Engelfriet legt dat vrij duidelijk uit in de discussie die op het artikel volgt.

MMaI
07/07/09, 12:15
Arnoud Engelfriet legt dat vrij duidelijk uit in de discussie die op het artikel volgt.

die heeft ook een tweakers/WHT dagtaak de laatste tijd ;)

als het gegeven dat er geen notificatie is neergelegd bij Euroaccess terecht is lijkt het me onmogelijk dat dit vonnis standhoud. Omdat het in dit geval blijkbaar ook nog eens om een reseller ging lijkt het me niet dat de leverancier hier uiteindelijk opdraait voor de wandaden van de klant.

Verder is dit natuurlijk wel een interessante zaak om te volgen voor alle hosters/leveranciers hier omdat dit toch wel een gevalletje jurisprudentie zou kunnen worden

maxnet
07/07/09, 15:08
Nog aparter is dat ook de eisers niet uit Oostenrijk komen:



plaintiffs 1. MVL FILM FINANCE LLC., 9242 Beverly
Boulevard, Beverly Hills, California, USA and 2. Tele München Fernseh GmbH + Co
Produktionsgesellschaft, Kaufingerstraße 24, 80331 Munich, Germany

Spyder01
07/07/09, 16:25
Vreemd verhaal inderdaad. Sowieso beetje vreemd vonnis. Ben dan ook erg benieuwd wat er in het hoger beroep gebeurd. Her en der lijken toch wel aardig wat steken te zijn gevallen.

Xeron
07/07/09, 17:24
Najah zijn wel interessante dingen, waar je beter maar wel een beetje van op de hoogte kunt zijn. Anders kunnen ze je nog alles maken terwijl je gewoon in je recht staat.