PDA

Bekijk Volledige Versie : Message from server: 550 SIZE not allowed in ASCII mode.



Intrapoint
06/07/09, 17:24
<geen goed forum voor kunnen vinden, Feel free to move...>

Beste leden,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn FTP programma.

- Ik op een bestand, pas het iets aan, en sla het weer op. (Werkt perfect)

- Ik open een ander bestand, en ik krijg de melding:

Meesage from server (ftp.website.nl): 550 SIZE not allowed in ASCII mode.

- Disconnect -> Connect -> refresh ftp lijst... en Taddaaa!! je kunt weer bestanden openen.

- Open bestand, pas weer iets aan, ik sla het weer op, en dan krijg ik:
"Server time out"

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Al met al, ik zit met een probleem, ik kan niet verder werken.
Ik heb contact opgenomen met mijn leverancier, maar die doet er vrij luchtig over, dat het mijn probleem is.

Ik heb het FTP programma opnieuw geinstalleerd, en tevens 2 andere programmas geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Ik kreeg de tip: Zet transfer mode op Binary.
Dit maakt ook geen verschil. (ook ASCII of AUTO niet...)

Nou ben ik zelf geen server-expert, maar heeft een van jullie suggesties ?
Ik gebruik ZEND develop studio, op passive mode.
Leverancier maakt gebruik van ProFtpD.

Met vriendelijke groet,

W. Hankel
Intrapoint

Marin
06/07/09, 17:31
Het lijkt alsof ze geen overwrite toestaan. Werkt het wel als je het bestand eerst verwijderd van de server en vervolgens opnieuw upload?

Binary mode zou ook mijn eerste ingeving zijn...

ju5t
06/07/09, 17:56
Krijg je dezelfde foutmelding bij binary mode? Lijkt mij niet dat het iets met overwrite te maken heeft, het gaat immers wel goed bij het eerste bestand. Maar misschien zit ik hier mis.

Marin
06/07/09, 18:04
getUp, Hij zegt dat het geen verschil maakt.

Ja, het is inderdaad erg vreemd.. Maar ja, proberen kan geen kwaad :D

DC^
06/07/09, 18:24
Welke versie van ProFTP staat erop ?

Misschien even FileZilla downloaden en dan opnieuw proberen, als je deze nog niet hebt gebruikt. Als het niet werkt ligt het waarschijnlijk aan de oudere van ProFTP(Oude versies zitten nog al wat bugs in), misschien op een andere Pc kijken of je daar wel goed verbinding kan maken met je FTP server.

Marin
06/07/09, 18:43
Overigens wel vreemd dat je provider je geen ondersteuning geeft hierin. Ze kunnen het probleem vrij simpel reproduceren lijkt me.

DC^
06/07/09, 18:57
Overigens wel vreemd dat je provider je geen ondersteuning geeft hierin. Ze kunnen het probleem vrij simpel reproduceren lijkt me.

Lijkt mij ook.

Misschien even vragen of ze andere ftp server software installeren als het probleem zich voor blijft doen.

davinci
06/07/09, 19:09
Lijkt mij ook.

Misschien even vragen of ze andere ftp server software installeren als het probleem zich voor blijft doen.

'even' installeren...

DC^
06/07/09, 19:15
'even' installeren...

Desnoods voor een vergoeding voor de tijd van het installeren van de nieuwe software.

DC^
06/07/09, 19:20
En laat staan dat het dan nog werkt met het gebruikte cp he :lovewht:

Daar heb je een punt mee, niet aan gedacht. :o
Te snel nagedacht. ;)

Kan gebeuren toch ?

Intrapoint
06/07/09, 19:37
Overigens wel vreemd dat je provider je geen ondersteuning geeft hierin. Ze kunnen het probleem vrij simpel reproduceren lijkt me.
Heel vreemd. Pc**treme doet het normaal vrij goed. (Ik zit op zo'n reseller server). (geen reclame maken...:nono:)
Afgelopen week, 18 minuten aan de telefoon gezeten (รก 45 ct. per minuut).. Maar ze kunnen met 'niet verder helpen'.


Welke versie van ProFTP staat erop ?
Zoals ik m'n leverancier ken, houden ze alles up-to-date, ik ga er dus van uit dat ze de nieuwste versie draaien.

Zojuist geprobeerd op een andere computer (zelfde netwerk), zelfde probleem.

tevens met de laptop, op een ander netwerk, zelfde probleem.

Wout

Digiover
06/07/09, 21:33
Iemand de moeite genomen om op de foutmelding te Google-en (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=FTP+550+SIZE+not+allowed+in+ASCII+mode.)?

Marin
06/07/09, 22:35
Iemand de moeite genomen om op de foutmelding te Google-en (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=FTP+550+SIZE+not+allowed+in+ASCII+mode.)?

De moeite genomen om het hele topic te lezen?

EDIT: Dat kwam misschien wat lullig over... Maar veel google oplossingen zijn dat de client op binary gezet moet worden. TS geeft aan dat hij dit al gedaan heeft. Verder geeft TS ook aan dat hij niet veel verstand heeft van servers. Hem allemaal technische proftpd dingen onder zn neus schuiven zal niet echt helpen ben ik bang.

Intrapoint
06/07/09, 23:29
Hem allemaal technische proftpd dingen onder zn neus schuiven zal niet echt helpen ben ik bang.

Inderdaad... lullig dat m'n provider me 'niet kan helpen'.
Daarom vraag ik heir om 'n second opinion.

ook geprobeerd met "FlashFXP", op alle manier.. geen resultaat.

Marin
07/07/09, 01:42
Inderdaad... lullig dat m'n provider me 'niet kan helpen'.
Daarom vraag ik heir om 'n second opinion.

ook geprobeerd met "FlashFXP", op alle manier.. geen resultaat.

Je kan het nog even vanaf een andere pc met ander IP proberen. Maar dan houdt het echt op aan jou kant.. En zal je provider toch echt wat moeten doen voor je...

Wido loopt hier ook rond op het forum. Hij is van jouw provider. Een jongen met kennis van zaken! Wellicht leest hij dit topic ook nog!

ju5t
07/07/09, 10:31
Maar nu vraag ik me nog steeds af welke foutmelding je krijgt wanneer je binary mode gebruikt. Dit kan normaal gesproken niet dezelfde zijn.

DC^
07/07/09, 10:55
Je kan het nog even vanaf een andere pc met ander IP proberen. Maar dan houdt het echt op aan jou kant.. En zal je provider toch echt wat moeten doen voor je...

Wido loopt hier ook rond op het forum. Hij is van jouw provider. Een jongen met kennis van zaken! Wellicht leest hij dit topic ook nog!

Intrapoint had al aangegeven dat hij met een andere pc op een ander netwerk ook had geprobeerd zonder resultaat.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-ASCII.html

Marin
07/07/09, 11:03
Intrapoint had al aangegeven dat hij met een andere pc op een ander netwerk ook had geprobeerd zonder resultaat.


Sorry, heb ik inderdaad overheen gelezen!

ju5t
07/07/09, 12:14
Misschien heb je hier wat aan: http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-ASCII.html

Dat is wederom een technisch verhaal en gaat alleen over waarom SIZE en REST niet worden geaccepteerd in ASCII mode. Wat heeft de TS hier aan?

DC^
07/07/09, 12:30
Dat is wederom een technisch verhaal en gaat alleen over waarom SIZE en REST niet worden geaccepteerd in ASCII mode. Wat heeft de TS hier aan?

De Ts zei dat hij niet zoveel af wist van servers dus ik dacht misschien handig om er iets meer vanaf te weten.

Intrapoint
08/07/09, 02:41
Uit wanhoop toch nog maar is alles opnieuw geinstalleerd en weer geprobeerd.

Tevens mijn netwerk nagekeken (firewall in router etc...). Moet allemaal kloppen.

Tevens een boze post gemaakt op het topic van PcExtreme (http://forum.pcextreme.nl/index.php?showtopic=16533)...

Wido, You're the last hope...

mikeh
08/07/09, 03:16
Weet je zeker dat je naar binary mode geswitched bent ?