PDA

Bekijk Volledige Versie : DA of CPanel voor 1 domain



dirkb
05/07/09, 23:37
Voor het testen van een nieuw project zouden we een server willen installeren (onder VMWare) met daarop DA of CPanel. De bedoeling is dus hierop een nieuwe webapp te testen.

Bestaat er voor DA of voor CPanel een gratis versie die beperkt is tot bijvoorbeeld 1 domain?

Of weten jullie soms iets van een ready made VMWare image met hierop Cpanel of DA?

Randy
05/07/09, 23:44
DA is bijna gratis met $10,- per maand. Cpanel VPS licenties kosten via de juizte kanalen hetzelfde. Voor testwerk goed te betalen lijkt me?

dirkb
06/07/09, 00:00
Op de site van DirectAdmin staat er $29/maand, voor CPanel zie ik $425/jaar.
Wel iets anders dan $10 dus.

Ik dacht ooit iets te hebbe gelezen van een evaluatie versie die beperkt was tot 1 domain, vandaar dus mijn vraag. Voor onze tests is 1 domain nl voldoende.

vipeax
06/07/09, 00:00
Je kunt bij Direct Admin ook gewoon een gratis maand aanvragen (je hebt dan natuurlijk wel gewoon een static ip adres nodig).


Hello,

We would be glad to provide you with a trial license. Please make sure you have a fresh install of:

- Redhat 7.2-9.0
- Fedora 1-9
- Enterprise/CentOS 3.x/4.x (4.0-4.4 is supported in 64-bit), CentOS 5 (32 and 64 bit)
- FreeBSD 4,5,6, 7 (7.x now available in 64-bit)
- Debian 3.x/4.x/5.x

You also need an external IP address (DirectAdmin cannot run locally due to licensing issues).

To get a free license, create a client account on our site and order a lifetime license, but choose payment method by mail. Then, e-mail us back with the license ID number and we'll activate the license for a full 30 days. You are responsible for the installation.

Thanks!

Mark

Verder kun je (external) cPanel VPS licenties krijgen voor $15, google maar eens voor cPanel VPS license, dan krijg je dit soort websites:
https://ordernow.serverorders.net/servers/productdetail.php?id=28 $15
http://www.instantcpanellicense.com/ $15
https://specials2.buycpanel.com/order.php $15

dirkb
06/07/09, 00:13
Dat external IP is wel een probleem :-(
IS er daar geen work-around voor?

Lampje
06/07/09, 00:28
Nee, voor zover ik weet kan je alleen via een extern ip DirectAdmin runnen. Misschien dat iemand anders het weet?

Herbert
06/07/09, 01:33
Je kunt bij Direct Admin ook gewoon een gratis maand aanvragen (je hebt dan natuurlijk wel gewoon een static ip adres nodig).

Volgens mij zijn ze gestopt met een maand op proef.
Van wanneer had je die email van Mark?

vipeax
06/07/09, 02:05
5 mei, tevens nooit wat mee gedaan wegens tijd gebrek.

dreamhost_nl
06/07/09, 10:32
Op de site van DirectAdmin staat er $29/maand, voor CPanel zie ik $425/jaar.
Wel iets anders dan $10 dus.


Die prijzen zijn voor een volledige server. Een VPS licentie is voordeliger.



Ik dacht ooit iets te hebbe gelezen van een evaluatie versie die beperkt was tot 1 domain, vandaar dus mijn vraag. Voor onze tests is 1 domain nl voldoende.


Gratis (test)gebruik voor één domeinnaam geldt volgens mij alleen voor Plesk.
Voor cPanel is er eveneens een gratis proefperiode van 15 dagen. Uiteraard moet het gebruikte IP-adres wel extern bereikbaar zijn anders zal je licentie niet gaan werken.

Moc
06/07/09, 10:35
Volgens mij zijn ze gestopt met een maand op proef.
Van wanneer had je die email van Mark?

Ze geven wel degelijk nog trials. Vaak ipv 30 dagen, 60 dagen.

martysmarty
06/07/09, 11:07
Plesk niet een optie? (als het om het testen van een webapp gaat)

Die is voor 1 domein te testen

t.bloo
06/07/09, 11:15
Dat external IP is wel een probleem :-(
IS er daar geen work-around voor?

http://www.webhostingtalk.nl/billing-administratie-en-monitoring-systemen/53489-direct-admin-en-nat.html#post1032947

ju5t
06/07/09, 11:20
http://www.webhostingtalk.nl/billing-administratie-en-monitoring-systemen/53489-direct-admin-en-nat.html#post1032947

Ik was hier een heel bericht aan het typen, die oplossing heb ik nooit gezien :-(.
Die gaan we toevoegen aan de KB. Thanks!

dirkb
06/07/09, 12:14
Plesk niet een optie? (als het om het testen van een webapp gaat)

Die is voor 1 domein te testen

Plesk is geen optie, gezien we in eerste instantie de app willen gaan hosten op een hosting account die of DA of CPanel heeft.

Tim.Bracquez
06/07/09, 12:31
Huur eventjes een VPS?
moest het om te testen zijn hoe het paneel werkt etc er is een goede demo maar daarmee kan je uiteraard je app niet testen. Vraag daarvoor een trail licentie aan.

Desnoods als je echt niets vindt wil ik je wel een speeltuin geven voor een maandje, ligt hier nog wat spare...

dirkb
06/07/09, 14:55
Huur eventjes een VPS?
moest het om te testen zijn hoe het paneel werkt etc er is een goede demo maar daarmee kan je uiteraard je app niet testen. Vraag daarvoor een trail licentie aan.

Desnoods als je echt niets vindt wil ik je wel een speeltuin geven voor een maandje, ligt hier nog wat spare...


Een vps met een control panel zou nog beter zijn :-)
Ten gepaste tijd zal ik dan wel een aanvraag doen in het juiste deel van het forum. Kan iemand mij al zeggen op zoiets kan voor een maandje en dit aan een lage prijs?

Tim.Bracquez
06/07/09, 15:05
Dan iemand mij al zeggen op zoiets kan voor een maandje en dit aan een lage prijs?
Heb hier zo een gratis speeltuin draaien met DA panel erbij... Let wel op, indien je na het spelen de vps wenst aan te schaffen moet je wel bij een andere partij zijn :)

Zag trouwens hierop op het forum ook al aanbiedingen voor 1 maand gratis test, ik vermoed dat je dan enkel de DA licentie moet betalen... is dat niets?