PDA

Bekijk Volledige Versie : No.1 Hosting Internetdiensten



TiMMiEJ
26/06/09, 10:24
Mijn pa kreeg eergisteren een brief binnen van een incassobureau. Een vordering van een paar tientjes in opdracht van No.1 Hosting Internetdiensten gevestigd in Schiedam.

De brief is gericht aan het bedrijf van mijn vader en hij staat zelf vermeld als contactpersoon. Het rare is dat hij niks met webhosting doet en al helemaal niet bedrijfsmatig.

Daarbij hebben ze op de administratie geen factuur binnengekregen van bovengenoemde partij en ook geen herinneren.

Ik vond het interessant dus ben er achteraan gegaan hoe dat precies zit. Heb zojuist contact gehad met het incasso bureau, maar die mogen de gegevens van hun clienten niet bekent maken.

Ik heb hun site gevonden: no1hosting.nl en daar staat het volgende op:


No1hosting Internetdiensten is gestopt met het aanbieden van Webhosting, Webdesign of andere diensten. Reeds bestaande klanten kunnen contact opnemen via info@no1hosting.nl en u wordt zo spoedig mogelijk verder geholpen naar een partner die onze diensten over zal nemen.


Via de WHOIS op de site van sidn heb ik een telefoonnummer gevonden, maar dat is niet mere in gebruik (06-nummer).

Via de telefoongids een ander nummer gevonden, maar ook dat is buiten gebruik. Ook heb ik een adres gevonden van No.1 Hosting in Maastrich, maar daar kan ik geen nummer op vinden. Daarbij is de contactinformatie op de site van de KvK ook weer anders.

Inmiddels heb ik ook al een mailtje gestuurd, maar daar verwacht ik geen reactie op. Wat ik wil is een telefoonnummer waar bovengenoemd bedrijf bereikbaar op is. Of weet iemand of ze reeds zijn overgenomen door een andere partij?

Stewie
26/06/09, 10:35
Heb zojuist contact gehad met het incasso bureau, maar die mogen de gegevens van hun clienten niet bekent maken.

Huh, wel incasseren maar niet zeggen voor wie precies?

gjtje
26/06/09, 10:39
Een rekening terug sturen naar het incasso bureau voor administratie kosten. :)

Iljan
26/06/09, 10:40
Het incasso bureau moet ook aan kunnen tonen dat je vader ooit ergens een handtekening of contract oid heeft getekend...

®on
26/06/09, 11:59
Et voila:
http://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/50922-ervaring-met-no1hosting-nl-post433357.html#post433357

TiMMiEJ
26/06/09, 21:11
Dank u. Inmiddels is er nogmaals contact geweest met het incasso bureau. Volgende week wordt het verder afgehandeld!

Hiemstra
09/07/09, 12:12
Enig idee hoe de zaak verder gelopen is?

Ik heb vorige week ook een incasso gekregen van deze heren, wel vreemd aangezien ik nog nooit van hun gehoord heb, en gek genoeg mijn eigen hosting bedrijf heb. Heb gebeld met het incasso bureau en gevraagd mij de factuur + contract te sturen. Dit kon 2 weken duren omdat ze zogenaamd 1500 papieren aan het inscannen waren. Ben zeer benieuwd waarmee ze aankomen!

nens
09/07/09, 22:31
hoi! ook ik heb een incasso bureau op mijn dak gekregen van deze webhost. Belachelijk ik heb helemaal niks met deze lui te maken. heb het incassobureau een mail gestuurd en gevraagd of ze mij kunnen vertellen wat deze internethost voor mij doen. Dit stinkt, want ze zijn op internet niet te vinden. Misschien zijn er meer die dit niet vinden kloppen. Ik heb nog nooit een rekening van deze mensen gezien of herinnering. Ik betaal niks tot ik meer weet. groeten en succes ermee van Nens

nens
09/07/09, 22:35
wel goed he dat er internet is zo kun je elkaar helpen als er iets niet klopt.
voordat je weer iets uit "paniek"betaald!!!

Domenico
09/07/09, 22:40
hoi! ook ik heb een incasso bureau op mijn dak gekregen van deze webhost. Belachelijk ik heb helemaal niks met deze lui te maken. heb het incassobureau een mail gestuurd en gevraagd of ze mij kunnen vertellen wat deze internethost voor mij doen. Dit stinkt, want ze zijn op internet niet te vinden. Misschien zijn er meer die dit niet vinden kloppen. Ik heb nog nooit een rekening van deze mensen gezien of herinnering. Ik betaal niks tot ik meer weet. groeten en succes ermee van Nens

En natuurlijk ga je NIETS betalen. Je zal wel gek zijn toch? Daarom maak je niet druk, zeker als je nooit iets hebt afgenomen. Die incasso dreigbriefjes kun je mooi gebruiken om je origami kennis wat op te halen. En anders vouw je een leuk vliegtuigje -> http://www.paperplane.org/Patterns/sample.html

h.lourens
13/07/09, 21:13
hoi! ook ik heb een incasso bureau op mijn dak gekregen van deze webhost. Belachelijk ik heb helemaal niks met deze lui te maken. heb het incassobureau een mail gestuurd en gevraagd of ze mij kunnen vertellen wat deze internethost voor mij doen. Dit stinkt, want ze zijn op internet niet te vinden. Misschien zijn er meer die dit niet vinden kloppen. Ik heb nog nooit een rekening van deze mensen gezien of herinnering. Ik betaal niks tot ik meer weet. groeten en succes ermee van Nens

heb vandaag ook een brief van het incasso bureau gekregen heb gebeld maar konden mij niet helpen wordt teruggebeld deze mensen ken ik dus ook niet,nooit van gehoord ga dus ook niet betalen ,ik weet dus niet of er mensen zijn die wel hebben betaald maar het lijkt mij dat we met zijn allen deze mensen moeten aanpakken desnoods schakelen we opgelicht in kijken hoever deze mensen gaan met deze praktijken,hoor van jullie

groenleer
14/07/09, 08:39
Ik kan niets anders zeggen dan:
Melden bij het fraudemeldpunt als ze onterecht zijn.
Ze zijn er al van op de hoogte, maar hoe meer meldingen hoe beter dat soort partijen worden aangepakt.

De volgende pagina geeft een overzicht over recente spookfacturen, partij uit dit topic staat er ook tussen via Direct Incasso.
http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?s=p_1&p=70&news=178

Een voorbeeld van de factuur/incasso die je hebt gehad staat hier:
http://www.fraudemeldpunt.nl/cms/www/nederlands/Alle%20voorbeelden%20(voor%20website)//Direct%20Incasso.pdf

Hiemstra
14/07/09, 12:00
Ach ik ga me hier ook niet druk over maken, ik betaal in ieder geval geen cent. Wel ben ik wat namen tegen gekomen: Dennis Glas, Dennis Meijer, uiteraard geen recente telefoonnummers te vinden.

Xeron
14/07/09, 16:22
Is dit zogenaamde incasso bureau eigenlijk aangesloten bij de branche organisatie? Als ik dat zo hoor niet namelijk.

Ik heb het vermoeden dat zowel voor als na de overname van No1 Hosting het administratief een bende is.

Maargoed als je opeens incasso opdrachten gaat sturen naar mensen die niks met het bedrijf te maken hebben gaat er toch echt iets heel ernstig fout.

Maar het klopt dat de nieuwe eigenaar "volgens berichtgeving op SiteDeals" er een beetje zat van is en met incasso procedures bezig is ivm innen van geld.

Nu is het een beetje speculeren maar het lijkt bijna alsof de voormalige eigenaar verzonnen klanten heeft doorgegeven aan de nieuwe eigenaar. Wanneer dit het geval is zal het niet te bewijzen zijn dat er een contract is dus kan het incasso bureau ook niet zoveel beginnen.

Trafego
14/07/09, 19:01
" Maar het klopt dat de nieuwe eigenaar "volgens berichtgeving op SiteDeals" er een beetje zat van is en met incasso procedures bezig is ivm innen van geld. "

Tja, dan moet je ook geen overname doen zonder dat er nagegaan word welke lijken er eventueel in de kast liggen.. Of een clausule insluiten bij overname dat ex eigenaar nog steeds hier een steentje aan mag meehelpen om op te lossen als je toch zo graag een zolderhost opkoopt..

The One Hosting
14/07/09, 20:48
en ik heb inmiddels zo 50 telefoontjes gehad als het er niet meer zijn, met de vraag waarom wij die facturen sturen.

Lang leve de KPN die denkt dat wij nr1hosting zijn :P

Triloxigen
14/07/09, 21:09
Wat heeft KPN er dan mee te maken? :o

The One Hosting
14/07/09, 21:13
Er zijn mensen die proberen te zoeken naar een telefoon nummer van nr1 hosting,
Bellen daardoor naar KPN en KPN zoekt in hun systeem en zien ons nummer.

Verbinden de klant gelijk door en zitten daardoor dus bij het verkeerde bedrijf.