PDA

Bekijk Volledige Versie : live video stream onder linux?



Terrorhawk
26/06/09, 08:54
Een vriend van me in de UK heeft momenteel een hele berg diensten gescheiden lopen bij verschillende aanbieders.
Het grote probleem waar ik mee zit is zijn video stream. is zowel live vanaf locatie alsook vanaf een playlist.
Het moet namelijk standaard af te spelen zijn in windows media player (dus nsv stream valt al af).
Heb al rond gekeken naar ffmpeg maar kom er nog niet echt wijs uit.
is er iemand hier die me hier wat uitleg over kan geven hoe je zoiets moet opzetten/installeren?

Mvg
Nico

RikkiLake
26/06/09, 09:27
Een aanvraag voor een dedicated server moet je in Aanbiedingen gezocht plaatsen, men mag niet via een PM aanbiedingen doen.

Terrorhawk
28/06/09, 23:19
Een aanvraag voor een dedicated server moet je in Aanbiedingen gezocht plaatsen, men mag niet via een PM aanbiedingen doen.

Aha ok.

Maar is er iemand die linux gebruikt om live video te streamen?

Voorbeeld.
Thuis pc met webcam --> Server met ffmpeg of andere software ---> clients

Randy
29/06/09, 00:16
Kijk eens naar Red5, die ook goed met Flash overweg kan.

The-BosS
29/06/09, 01:25
Quicktime op darwin project is ook een optie, helix media server (real media server) is ook een optie. Helix support ook windows media codec als ik mij niet vergis.

ereemst
29/06/09, 03:45
Ik zit met hetzelfde probleem! wie heeft er kennis over dit verhaal om te installeren op een centos5 - DA

Betaald natuurlijk?

The-BosS
29/06/09, 12:28
Ik zit met hetzelfde probleem! wie heeft er kennis over dit verhaal om te installeren op een centos5 - DA

Betaald natuurlijk?

Ik zou je niet aanraden om een streamingserver op een webserver te installeren, omdat de meeste streaming servers ook webservers installen voor controlpanel en streaming over proxyport 80. Mijn voorkeur gaat uit naar VPS of dedicated als je redelijk wat streaming trekt.

Terrorhawk
29/06/09, 20:57
Ik ben alweer redelijk wat verder met rond kijken.
Ik heb 2 opties gevonden die misschien iets zijn

dat is RED5 voor flash streaming en VLC schijnt ook te werken.

helix lijkt me een dure optie voor maar 1 stream.
En wat betreft control panel op poort 80.. dit kun je bij vlc zover ik heb gezien gewoon instellen zoals jezelf wilt

ereemst
29/06/09, 21:53
ja maar kan iemand dat voor mij online maken?

Terrorhawk
29/06/09, 23:56
Heb ut nu aan het werken met VLC

VLC open een lokale stream (zoals die van jouzelf) en stuurt deze weer door naar andere

Het werkt nog niet helemaal goed omdat je het invoer ip-adres en poort moet opgeven
Maar het is al een begin :P

ereemst
01/07/09, 23:54
is het nmu gelukt? en kunnen we ff contacten.. ben zeer interetsted..

Terrorhawk
02/07/09, 15:53
Ik heb na lang proberen een goede combinatie gevonden

in red5 kreeg ik audio en video niet synchroon.
ik heb nu wowza als server draaien en Adobe flash media encoder.
Werkt zeer goed

Voor meer details en status van dit project kun je me gerust even op msn toevoegen

msn (at) terrorhawk (dot) nl

Dit is geen email adres alleen msn