PDA

Bekijk Volledige Versie : Domicilie SIDN aanbieden als Belgische deelnemer



In4mation
26/06/09, 00:29
Hallo,

Alweer een vraag over de SIDN en hun vereisten. Mag je als Belgische deelnemer bijvoorbeeld aan een kennis in Nederland vragen om zijn / haar domicilie te morgen gebruiken bij Belgische klanten die zelf geen adres in Nederland hebben? Als er een onderling akkoord is, kan je dit dan gewoon maken of zitten hier nog addertjes onder het gras?

Ik stel me zelf ook serieus de vraag waar het domicilie adres verder in de praktijk voor gebruikt wordt. Me dunkt dat SIDN nooit met de domeinhouder rechtstreeks contact opneemt tenzij wanneer de deelnemer waar je bij staat er mee stopt of dergelijke zaken en dat eventuele problemen toch met de deelnemer opgeklaard worden en niet met de domeinhouder / domicilie?

Ik kan hiervoor natuurlijk ook naar SIDN bellen, maar ben vooral benieuwd naar de ervaringen die SIDN deelnemers hebben met dit gegeven (en dan misschien vooral Belgische deelnemers?).

Alvast bedankt.

Randy
26/06/09, 00:31
Het zou moeten kunnen. Het gaat er enkel om dat er gerechtelijke stukken bezorgd kunnen worden. Dagvaardingen bijvoorbeeld wanneer je merkrechtissues (3x woordwaarde) hebt.

In4mation
26/06/09, 00:32
Het zou moeten kunnen. Het gaat er enkel om dat er gerechtelijke stukken bezorgd kunnen worden. Dagvaardingen bijvoorbeeld wanneer je merkrechtissues (3x woordwaarde) hebt.

Met andere woorden eigenlijk zijn er voor die kennis in Nederland dan ook risico's aan verbonden?

Bedankt voor je reactie.

Phu
26/06/09, 00:32
Anders gewoon postbus adres gebruiken ?

Regus kan dat voor paar tientjes per maand.
die sturen dan alles 1 op 1 door als je daar extra voor betaald.

In4mation
26/06/09, 00:33
Anders gewoon postbus adres gebruiken ?

Regus kan dat voor paar tientjes per maand.
die sturen dan alles 1 op 1 door als je daar extra voor betaald.

Postadres is niet toegestaan als domicilie. Dat is het probleem helaas.

Phu
26/06/09, 00:36
Regus biedt gewoon een adres aan SIDN ziet daar niets van hoor.

postadres als in postbus is niet toegestaan.

Ga je naar de kamer van koophandel in nederland
even nevenvestiging inschrijven met belgische eigenaar en bestuurder.

nevenvestiging kan een kennis zijn of een bedrijf waar je het adres huurt (regus of iets anders)
Moet niet zo'n probleem zijn denk ik

In4mation
26/06/09, 00:44
Okey ik zal even contact opnemen met Regus en vragen naar hun mogelijkheden. Maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord op m'n vraag. Kan ik het dus regelen met die kennis in Nederland of niet? En zijn er voor hem eventuele risico's aan verbonden?

Zou tof zijn mocht er iemand hier een sluitend antwoord op kunnen geven.

Randy
26/06/09, 01:34
SIDN biedt zelf haar adres ook als Domicilie aan voor enkele buitenlandse partijen staat me iets van bij.

In4mation
26/06/09, 01:39
SIDN biedt zelf haar adres ook als Domicilie aan voor enkele buitenlandse partijen staat me iets van bij.

Dat had ik eerder ook al opgevangen, maar betwijfel toch of dit echt wel klopt. Ik ga morgen toch nog eens met de heren en dames van SIDN contact opnemen. In ieder geval bedankt Randy & Phu! Ik post de uitkomst van het gesprek ook nog even, kan eventueel interessant zijn voor andere partijen ook.

Randy
26/06/09, 02:08
Okay, succes met de mensen in 026.

maxnet
26/06/09, 04:23
Meen dat domicile in 026 een toekomstplan is.


Zitten voor je kennis verder geen risico's aan.
Het enige dat deze moet doen is voor postbode spelen, en zorgen dat ontvangen documenten bij je klant terecht komen.

Leg hem wel uit dat dit juridische documenten kunnen zijn.
Anders schrikt ie daar misschien van.

Om je een indicatie te geven: bijgevoegd een foto'tje van een imposante stapel papier die laatst naar een klant van ons gestuurd werd, en waar wij als registrar een kopie'tje van kregen.
Uiteraard is van die hele stapel maar een pagina of 10 van belang, en bestaat deze voor de rest uit bladvulling bestaande uit het jaarverslag van de klager, een printje van alle pagina's van de betrokken websites en de SIDN reglementen :p
Maar kan me voorstellen dat dit indruk op een particulier kan maken, als dit op zijn adres wordt afgeleverd.

In4mation
26/06/09, 05:55
Meen dat domicile in 026 een toekomstplan is.


Zitten voor je kennis verder geen risico's aan.
Het enige dat deze moet doen is voor postbode spelen, en zorgen dat ontvangen documenten bij je klant terecht komen.

Leg hem wel uit dat dit juridische documenten kunnen zijn.
Anders schrikt ie daar misschien van.

Om je een indicatie te geven: bijgevoegd een foto'tje van een imposante stapel papier die laatst naar een klant van ons gestuurd werd, en waar wij als registrar een kopie'tje van kregen.
Uiteraard is van die hele stapel maar een pagina of 10 van belang, en bestaat deze voor de rest uit bladvulling bestaande uit het jaarverslag van de klager, een printje van alle pagina's van de betrokken websites en de SIDN reglementen :p
Maar kan me voorstellen dat dit indruk op een particulier kan maken, als dit op zijn adres wordt afgeleverd.

Goeie God,

ik zal alvast maar een extra archiefkast laten plaatsen als ik dat zo zie... :ohmy:

Neej goed, ik ga later vandaag eerst even contact opnemen met SIDN, maar toch ook even Regus contacteren en dan zien we verder.

Bedankt!

Phu
26/06/09, 08:22
Oeh die wipo bende, ken ze wel krijg ze hier af en toe op me dak.
dat krijg je als je leuke domeintjes registreert.


@geoff
Toen ik in 2003 was begonnen domeintjes te registreren.
had ik aan sidn contracten na 1 maand al 2 mappen vol

Bij elk sidn contract zat een copy legitimatie en kvk copy bank afschrift.
zo kon je makkelijk controleren of iemand daadwerkelijk het domein besteld.

Tegenwoordig gaat sidn ook al akkoord met digitale pdfjes en copy legitimatie.
scheelt je de drukwerk weer en een dikke arhiefkast

Sander-
26/06/09, 08:29
Ik kan me herinneren dat dit in Duitsland bijvoorbeeld nog aardig wat issues had. Zo was het daar geloof ik zo dat als er bijv illegale content op een domein stond dat de eigenaar van het domein aansprakelijk was (en dat was dan dus een tussenpartij voor bedrijven buiten duitsland).

In Nederland heb ik hier niet eerder over gehoord, maar ik zou het naast SIDN ook nog even langs een jurist doen...

martysmarty
26/06/09, 09:53
Zijn er overgens plannen om dat domicile helemaal af te schaffen?

Word wel tijd onderhand vind ik. Dat systeem slaat natuurlijk nergens op.

Sander-
26/06/09, 10:39
Zijn er overgens plannen om dat domicile helemaal af te schaffen?

Word wel tijd onderhand vind ik. Dat systeem slaat natuurlijk nergens op.

Leg uit? Ik vind het nog steeds een goed systeem, aangezien het natuurlijk belachelijk is dat iemand die verder totaal geen belangen in NL heeft een .nl domein moet hebben. Op het moment dat je voor bijv zaken een .nl nodig hebt dan is het niet meer dan normaal dat je hier ook een nevenvestiging sticht + KVK nummer aanvraagt, dus dan heb je dat probleem helemaal niet.

DutchTSE
26/06/09, 10:52
Leg uit? Ik vind het nog steeds een goed systeem, aangezien het natuurlijk belachelijk is dat iemand die verder totaal geen belangen in NL heeft een .nl domein moet hebben. Op het moment dat je voor bijv zaken een .nl nodig hebt dan is het niet meer dan normaal dat je hier ook een nevenvestiging sticht + KVK nummer aanvraagt, dus dan heb je dat probleem helemaal niet.
Maar als de SIDN zelf als domicile gaat spelen dan kan iedereen 'binding met NL' krijgen en kan het evengoed afgeschaft worden.

martysmarty
26/06/09, 11:56
Leg uit? Ik vind het nog steeds een goed systeem, aangezien het natuurlijk belachelijk is dat iemand die verder totaal geen belangen in NL heeft een .nl domein moet hebben. Op het moment dat je voor bijv zaken een .nl nodig hebt dan is het niet meer dan normaal dat je hier ook een nevenvestiging sticht + KVK nummer aanvraagt, dus dan heb je dat probleem helemaal niet.

Als iedere provider een domicile aanbied, heeft het toch al geen zin meer?

Daarnaast zijn er genoeg particulieren en bedrijven die belang hebben bij een .nl, zonder er zelf te wonen of een vestiging te hebben.

Zelf gebruik ik veel .nl domeinen en heb veel klanten in nederland, maar zie totaal geen reden om een vestiging te starten, dat is totaal niet nodig. Waarom zou een domicile dan nodig zijn?

Nederlanders die in het buitenland wonen en een eigen website hebben?

Ik heb het idee dat de domicile nog uit de tijd is dat een .nl nog 100 gulden koste en alleen bedrijven deze mochten aanvragen.

maxnet
26/06/09, 16:32
dat krijg je als je leuke domeintjes registreert.

Hoewel dat bij andere zaken wel eens het geval is geweest, viel het deze keer wel mee.
Het mooie was dat de procedure een week of wat later alweer ingetrokken werd.

Zal wel een vergisinkje zijn geweest. :chinese:
Bij de wat grotere bedrijven hebben ze soms geen goed overzicht van hun eigen dochtermaatschapijen en partners.




Maar als de SIDN zelf als domicile gaat spelen dan kan iedereen 'binding met NL' krijgen en kan het evengoed afgeschaft worden.


Wat ik ervan begrepen heb is dat het hele domicile gebeuren er niet zozeer is om buitenlanders zonder binding te weren, maar het een meer juridische achtergrond heeft.
Om een reguliere rechtzaak te starten (niet de geschillenprocedure), dient de eiser een deurwaarder in te schakelen om een dagvaarding aan de domeinnaamhouder uit te brengen.

Dat kan lastig zijn als deze in een ver onbergzaam land woont.
Kiest deze echter domicile in Nederland, dan mag de deurwaarder ook daar de dagvaarding afleveren.

In4mation
26/06/09, 18:21
Zijn er overgens plannen om dat domicile helemaal af te schaffen?

Word wel tijd onderhand vind ik. Dat systeem slaat natuurlijk nergens op.

Ik heb vandaag contact opgenomen met SIDN en werd verzocht om alles op mail te plaatsen naar het bekende support adres. Men zou er volgende week op terugkomen en kon me niet direct een oplossing voorschotelen.

Ik denk niet dat er echt al concrete plannen zijn om dat domicilie daadwerkelijk af te schaffen. Slaat inderdaad helemaal nergens op, maar ach ... We zien volgende week wel weer dus.

Ik hou jullie op de hoogte.

Paul Jansen
26/06/09, 18:29
De reden voor het bestaan van het domicilie adres is precies zoals Maxnet het omschrijft.

Binnen EPP hebben we ervoor gekozen om buitenlandse houders default het kantooradres van SIDN als domicilie adres te geven, dat scheelt weer een extensie.

Nog even geduld dus en jullie ervaren geen drempel mee bij het registreren van een .nl voor een buitenlandse houder.

groet Paul

In4mation
26/06/09, 18:57
De reden voor het bestaan van het domicilie adres is precies zoals Maxnet het omschrijft.

Binnen EPP hebben we ervoor gekozen om buitenlandse houders default het kantooradres van SIDN als domicilie adres te geven, dat scheelt weer een extensie.

Nog even geduld dus en jullie ervaren geen drempel mee bij het registreren van een .nl voor een buitenlandse houder.

groet Paul

Beste Paul,

Bedankt voor uw reactie. Als ik het goed begrijp moeten we dus voorlopig alsnog uitkijken om zelf een nederlandse domicilie te regelen voor onze Belgische klanten?

WH-Tim
26/06/09, 19:25
Ja, dat klopt. Momenteel is er geen andere manier. Enige wat je momenteel kunt doen is aanpappen met een grote Nederlandse domeinnaam bulk resellerprovider ;)

Phu
26/06/09, 19:31
@WH-TIM

volgens mij wilt ie zelf SIDN lid worden vandaar de vragen
dus aanmelden bij een transip openprivider enzo kan allemaal wel maar wilt hij niet.
Tuurlijk bieden zij een domicile aan denk dat vrijwel elke nederlands gevestigde SIDN lid dat wel doet.

Alleen voor een belgisch bedrijf zonder NL vestiging laat dat wel lastig.

WH-Tim
26/06/09, 19:36
@Phu

Hij kan toch deelnemer worden en met een Nederlandse provider afspraken maken over het zijn van domicile adres? Die grote resellerplatformen hebben toch geen enkele controle over wie domeinnamen via hun registreert, dus hun hebben er veel eerder interesse in dan een reguliere webhosting. Zoals bij mij bijvoorbeeld, ik doe daar niet aan meewerken.

In4mation
26/06/09, 21:49
Ja er zullen wel mogelijkheden zijn hoor. Ik contacteer maandag nog eens SIDN opnieuw en Regus moet ik ook terugbellen maandag en dan zie ik verder. Ik weet nog niet of we daadwerkelijk SIDN deelnemer gaan worden, maar volgens mij blijft het een zeer interessant gegeven.

Thx again.

In4mation
29/06/09, 19:55
Vandaag een reactie gekregen van SIDN op m'n aanvraag. Zij raden aan om contact op te nemen met een reeds bestaande SIDN deelnemer die voorzien is van een /d bij hun naam en dus gebruik maakt van een nederlands domicilie adres.

Ik zet m'n zoektocht verder, en dat in dit warme weer! Phoe! :sweatdrop: