PDA

Bekijk Volledige Versie : Website te zwaar?



tivo
25/06/09, 12:34
Momenteel heb ik forum (vBulletin) draaien op een webhost account. Op dit forum zijn wat kleine extra mods geïnstalleerd en vBseo.

Het forum heeft 2000 leden.
Het forum word dagelijks bezocht door zo 50 gebruikers en 800 a 1000 gasten. De meest van de gasten kijken 1 ding en gaan weer.

Nu kreeg ik een mail van de provider waar ik host dat mijn site te veel resources zou gebruiken. Volgens mij valt dit wel mee aangezien mijn site niet druk bezocht is.

Kan iemand hier meer informatie over geven?

SF-Jeroen
25/06/09, 12:54
Tsja, het hangt een beetje van je hoster af. De heel erg budget hosters zullen al snel zeggen dat een website teveel load veroorzaakt. Opzich stellen je statistieken niks voor, maar als alle andere klanten 10 bezoekers per dag hebben, dan gebruik je natuurlijk een groter deel van de server.

YolkNet
25/06/09, 13:01
Ik kan me niet voorstellen dat het door je bezoekers komt. Dus zou het probleem ergens anders kunnen liggen. Niet goed geconfigureerd? Een lek waardoor iemand je forum heeft gehackt?
Is er nog iets anders op je server (programma, website, script?) waar anderen misbruik van maken?
Misschien is er een piekbelasting te zien in het verbruik? Bijv. 's nachts, Nederlandse tijd.

tivo
25/06/09, 13:10
Er is geen piekbelasting te zien.. Het loopt gelijktijdig op tot 23:00 en dan zakt het weer helemaal in.

De hoster is Pcextreme, heb daar een dynamic pakket.

Tim.Bracquez
25/06/09, 13:10
Of één of andere module die slecht geconfigureerd / gemaakt is?

GuusDeGraeve
25/06/09, 13:14
Volgens mij moet je gewoon eerst eens goed navragen bij je provider welke resources er precies teveel worden gebruikt. Is het CPU, ram, diskruimte, bandbreedte, ...? Dan weet je ook al meteen waar je moet beginnen zoeken.

Triloxigen
25/06/09, 13:16
50 gebruikers per dag is echt peanuts, ik weet niet wat voor mods je geinstalleerd hebt.
Maar een standaard vB forum gebruikt echt niet veel resources

tivo
25/06/09, 13:18
Ik heb aan de provider gevraagd om welke resources het gaat. Ik laat het hier zo snel mogelijk weten

Keizer
25/06/09, 13:19
50 gebruikers per dag is echt peanuts, ik weet niet wat voor mods je geinstalleerd hebt.
Maar een standaard vB forum gebruikt echt niet veel resources

Even lezen chef, het gaat om 50 leden PLUS 800 tot 1000 anonieme unieken per dag.

Dit vind ik toch redelijk veel, ik geef PCX dan ook gelijk jou te vragen wat de toekomstplannen zijn. Bij groei oid is overstappen naar een simpele VPS misschien de oplossing..

Triloxigen
25/06/09, 13:21
Even lezen chef, het gaat om 50 leden PLUS 800 tot 1000 anonieme unieken per dag.

Dit vind ik toch redelijk veel, ik geef PCX dan ook gelijk jou te vragen wat de toekomstplannen zijn. Bij groei oid is overstappen naar een simpele VPS misschien de oplossing..

Dit is je tweede onvriendelijke post vandaag...

Daarbij, 1000 anonieme bezoekers per dag is nog steeds peanuts.

t.bloo
25/06/09, 13:26
Er blijft vast een script hangen of iets van dien aard. Een forum met dergelijke bezoekersaantallen zou toch moeten kunnen draaien op zo'n account. Misschien ergens een lekje waar wat malware terecht is gekomen?

RikkiLake
25/06/09, 14:04
Nou die aantallen zijn echt niks. Er zijn mensen die veel grotere forums hebben draaien op een shared account, zonder problemen.

Ik denk dus dat je provider even moet kijken wat er precies knelt, een module wellicht, en moet oplossen. Maar je hebt het al aan ze gevraagd, dus wacht even hun antwoord af.

tivo
25/06/09, 18:23
Het gaat om een forum voor usenet. Dit is absoluut niks illegaals.
Ze willen mij graag naar een vps / dedicated hebben omdat ze bang zijn dat zulke site's een verhoogd risico hebben op een dos aanval.

Dit speelt volgens mij erg mee.
Iemand advies hiervoor?

Tim.Bracquez
25/06/09, 18:27
Het gaat om een forum voor usenet. Dit is absoluut niks illegaals.
Ze willen mij graag naar een vps / dedicated hebben omdat ze bang zijn dat zulke site's een verhoogd risico hebben op een dos aanval.

Dit speelt volgens mij erg mee.
Iemand advies hiervoor?
Aan de ene kant wel te begrijpen zou dit ook niet al te graag in een shared omgeving hosten. Of je daarvoor een klant kan weigeren / stopzetten moet het bedrijf in kwestie zelf uitmaken

tivo
26/06/09, 22:12
Kan iemand nog een tip geven? Ze willen me namelijk snel van hun webhosting af hebben. En aangezien dat ik nog niet genoeg kennis heb om een vps server te onderhouden. Een heb ook niet het geld momenteel voor een SLA optie erbij.

Tim.Bracquez
26/06/09, 22:26
Kan iemand nog een tip geven? Ze willen me namelijk snel van hun webhosting af hebben. En aangezien dat ik nog niet genoeg kennis heb om een vps server te onderhouden. Een heb ook niet het geld momenteel voor een SLA optie erbij.
Zet wat in aanbiedingen gezocht, maar vermeld erbij welke content er op komt... Er zullen wel mensen zijn die je willen hosten(shared of niet shared)

Trouwens geld is eenvoudig op te halen door je leden ieder wat te laten doneren? :)

Lite-On
26/06/09, 23:28
Ik heb zelf meerdere klanten welke aardig grote fora hosten op gewone shared hosting accounts. Nauwelijks load (een daarvan ook vBulletin, met ruim 850+ gelijktijdige users).

Een simpel vBul forum met slechts 1000 unieke bezoekers per dag (geen idee hoeveel gelijktijdig), zou in mijn ogen prima moeten kunnen draaien op dood gewone shared hosting. Tenzij je op servers geplaatst wordt met 1000+ klanten.

Tim.Bracquez
26/06/09, 23:31
Een simpel vBul forum met slechts 1000 unieke bezoekers per dag (geen idee hoeveel gelijktijdig), zou in mijn ogen prima moeten kunnen draaien op dood gewone shared hosting. Tenzij je op servers geplaatst wordt met 1000+ klanten.
Ken mensen die dat ook met gemak draaien op de shared hosting van pcExtreme maar denk dat het eerder wat te maken heeft met de content van zijn site(usenet fora, kan je wel wat mee uitlokken)

Wynand
27/06/09, 01:12
Ja, tot daar mods als de most popular threads, top-posters, who-read-this-topic bijkomen. Zijn ook maar een paar mods, maar worden vaak wel bij elke pageview geladen. :)

tivo
27/06/09, 18:08
Maar kunnen hun mij er zo vanaf zetten? Mijn site is niet in strijd met hun voorwaarden / Acceptable Use Policy

BsHosting
27/06/09, 18:14
Zodra jij overlast veroorzaakt voor anderen kunnen ze dat wel.

Nogmaals het is al vaker aangekaart hier, een forum van die omvang moet gewoon kunnen op shared hosting maar als je diverse mods hebt draaien en je gebruikt teveel resources is dat immers wel jouw probleem en moet jij dat oplossen.

webdesigner4
13/07/09, 12:20
ik wil verwijderd worden

Done!

mhostingbedrijf
15/07/09, 10:11
zoek andere hosting vrienden er zijn er genoeg

SF-Jeroen
15/07/09, 10:21
zoek andere hosting vrienden er zijn er genoeg

Dit is natuurlijk weer zo'n comment waar niemand wat aan heeft.

Wat PCextreme betreft, je zit op het cluster, ik denk niet dat het probleem met de bezoekers te maken heeft, eerder met een brak script in een of andere module. Zelf heb ik bij pcextreme ook een paar jaar een heel zwaar script gedraaid, nooit problemen mee gehad. Ik zou gewoon even een vriendelijk mailtje sturen of ze even kunnen checken wat er precies teveel resources gebruikt (en welke resources).

dreamhost_nl
15/07/09, 10:31
TS had al aangegeven dat de content van de web site de boosdoener is en niet het gebruik van resources.

023hosting.nl
03/08/09, 20:33
Hoeveel traffic maak je dan precies per maand?
En is er ook bekend of je veel piekt als er veel website hits zijn?

kjkoster
03/08/09, 21:05
Dag Tivo,

Weet je, ik zou gewoon eens even rustig met ze bellen en 1) uitleg vragen welke resource en dan wordt opgebruikt, 2) waarom ze precies bang zijn voor DOS attacks (welke posts bijvoorbeeld zoiets zouden kunnen aan trekken en 3) waar precies in hun voorwaarden staat dat je op deze grond van hun server geduwd mag worden.

Is jouw site al ge-DOS-t? Zo nee, welke concrete aanwijzingen heeft PCExtreme dat dat staat te gebeuren?

Ik geef ze geen ongelijk dat ze proberen de de belangen van de mensen met wie je de server deelt te behartigen, maar wel op grond van feiten graag.

En voor jezelf: Zijn er mods die je weer uit kunt zetten? Zijn er mods die je een paar dagen uit kunt zetten om te kijken of de load echt lager wordt?

En: steek je hand eens in eigen boezem: trek jij het soort gebruikers die als ze even op hun pik getrapt worden meteen een DOS organiseren? ;)

Kees Jan

rob.p
09/08/09, 20:44
Andere hoster zoeken zo gebeurd zou ik zeggen beetje hoster helpt je ook wel even met verhuizen

Rook
24/08/09, 18:20
Jup, gewoon een andere hoster zoeken, met geluk helpen ze je ook nog inderdaad met de verhuizing.

marsipulami
24/08/09, 18:29
Jup, gewoon een andere hoster zoeken, met geluk helpen ze je ook nog inderdaad met de verhuizing.

ik denk dat ie nu al wel actie heeft ondernomen hoor ot: