PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen server naar server rsync ondersteuning?



Domenico
25/06/09, 04:11
Heb je een groot probleem en vraag je cPanel om hulp (priority) omdat na een rsync van een backup naar een andere server cPanel vreemde trekjes begint te vertonen en er dingen gebeuren die door verschillende techs niet te verklaren zijn, zoals dat cPanel blijft volhouden dat Apache niet draait en dus constant restart terwijl apache gewoon up is en de sites ook, krijg je het volgende summiere antwoord en that's it.


Unfortunately, we do not support rsyncing images from server to server, and especially not rsyncing from a dedicated server to a VPS, as these systems run very differently. At this point, I would recommend provisioning a new server or VPS and restoring the account backups to it. If you do not have backups, you may attempt to create them with `/scripts/pkgacct username`, then transfer them over to the new server/VPS and restore them there with `/scripts/restorepkg username`.


Anyways, uiteindelijk maar begonnen met het migreren van de accounts naar een andere cPanel server (werkt ook maar de helft van de tijd op het ogenblijk) dus ik hoop rond een uur of negen wel te gaan slapen.

Iemand van jullie met een soortgelijke ervaring?

En wat is nu eigenlijk de veiligste manier van backuppen want dit schiet zo niet op natuurlijk. Als je na een crash 24 uur nodig hebt om alles terug te zetten van een backup... :thumbdown:

Phu
25/06/09, 05:09
Ik vond dat backuppen altijd al heel erg ranzig.

De ene keer gaat het perfect andere keer moet je handmatig dingen zoals
configs aanpassen of opnieuw dezelfde account proberen over te zetten.

Domenico
25/06/09, 06:24
We zijn alweer een stuk verder en alle sites zijn weer up. Morgen weer verder met het migreren van de rest. Ja snap het ook niet echt. Mooi is wel dat ik alsnog een cPanel tech heb kunnen strikken voor een paar afzonderlijke probleempjes. Het si dus te fixen maar ze doen het liever niet. Naja morgen de rest, nu slapen.

MMaI
25/06/09, 13:33
in mijn geheugen had dat bij cpanel iets te maken met de unieke host identifier die ze in de installatie gebruiken. Als deze afwijkt heb je allerlei problemen met services etc omdat die gegevens blijkbaar ook worden gebruikt bij het maken van proces id's of iets dergelijks.

mocht je dus een loophole hebben gevonden om dit op te lossen dan horen we het graag ;)

t.bloo
25/06/09, 14:41
Hier ook meestal niet succesvol om binaries terug te zetten met rsync, user data gaat wel prima. Heeft soms te maken met user en group id's die af kunnen wijken na de basis installatie en/of libraries waartegen gelinkt is. Mijn voorkeur is daarom om de services even opnieuw kaal te installeren (via package manager of control panel setup) en dan enkele relevante config files er overheen te kopieren.

Tim.Bracquez
25/06/09, 14:45
Hier ook meestal niet succesvol om binaries terug te zetten met rsync, user data gaat wel prima. Heeft soms te maken met user en group id's die af kunnen wijken na de basis installatie en/of libraries waartegen gelinkt is. Mijn voorkeur is daarom om de services even opnieuw kaal te installeren (via package manager of control panel setup) en dan enkele relevante config files er overheen te kopieren.
Dat klopt het loopt af en toe fout. Echter als ik met een bacula backup dat restore uitgezonder van enkele directory's / files verloopt dat goed. Eventueel met iets dergelijks proberen, nuja ga je hetzelfde resultaat mee hebben vermoedelijk.