PDA

Bekijk Volledige Versie : verhuizing .com bij e-dentify



De Schil
24/06/09, 14:54
Ik heb een shared hosting pakket bij e-dentify lopen met daaraan gekoppeld een .com domein.

Ik heb reeds het hosting pakket schriftelijk opgezegd en gevraagd om de .com domein vrij te geven voor verhuizing.

Via hun ticketing systeem heb ik tevens verzocht om een authorization code te verstrekken en de opzegging te bevestigen. Deze worden nu al een paar dagen niet beantwoord dus heb ik maar gebeld. Eerst geen gehoor maar toen uiteindelijk dhr Singelsma. Deze vertelde me dat het druk was en dat het nog wel een aantal dagen kon duren.:cursing:

Na dit gesprek dacht ik er over na dat dit toch eigenlijk niet kan. Ze kunnen die domein toch wel even vrijgeven. Weer gebeld en dhr Singelsma heeft mij beloofd dat het vandaag (uiterlijk morgen) zou worden opgepakt.

Nu ik op het internet nogal wat slechte ervaringen zie van e-dentify mbt opzeggingen / verhuizingen maak ik er een post van aan, zodat iedereen dit kan volgen.

Ben benieuwd.

Weet iemand binnen hoeveel tijd een provider verplicht is om de authorization code voor een .com verhuizing te verstrekken?

Mvg,

Joel / Jolanda

ju5t
24/06/09, 15:04
Mochten zij de authorization code niet verstrekken kun je via de nieuwe provider altijd een fax transfer starten. Omslachtig, dat zeker, maar het werkt wel.

Triloxigen
24/06/09, 15:10
Er is geen verplichting waarbinnen de provider dit moet verstrekken.
(maar het is niet netjes daar mee te wachten)

®on
24/06/09, 15:10
Het starten van een topic op WHT, plus noemen van de bedrijfsnaam wil ook nog wel eens helpen ;)

s2software
24/06/09, 23:07
Heb je al aangegeven dat 't druk is (vakanties etc.) en dat we daarom achterlopen met support tickets.
Morgen komen we er wel aan toe.

Nielsvk
24/06/09, 23:56
Het starten van een topic op WHT, plus noemen van de bedrijfsnaam wil ook nog wel eens helpen ;)

Dezelfde dag nog zelfs. :W:

DutchTSE
25/06/09, 08:10
Beetje jammer dat er niet door een mod is ingegrepen. 9 van de 10 topics over bedrijven wordt gesloten ("los het maar met je hoster op, dit is geen support forum") en deze moet weer blijven staan.

Wat is nu precies het probleem? Je krijgt je AUTH code, je opzegging is verwerkt, alleen je moet (een paar dagen) wachten tot je ticket is beantwoord?

Zal ik dan maar een topic over de belastingdienst aanmaken dat het 6+ weken duurt voordat ik wat hoor over mijn aangifte? * 1000 andere voorbeelden.

X-Hosted
25/06/09, 09:05
Volgensmij denken de mods zelfs "ach, het is e-dentify maar" :lovewht:

ichosting
25/06/09, 09:13
Eigenlijk ook wel een beetje een onzinnige topic idd. Aangezien ts zelf aangeeft dat iedentifaai had aangegeven dat het druk was en dat ze een achterstand hadden. Problemen zie ik dus niet :)

Als het nu weken later was, dan kun je gaan twijfelen.

Keizer
25/06/09, 09:17
uh, klik, klik, login, klik, type 3 karakters, klik klik, en klaar? 30 seconden? 40 seconden als de u/p niet staan opgeslagen?

als je het daar te druk voor hebt kan je beter inpakken

DutchTSE
25/06/09, 09:24
uh, klik, klik, login, klik, type 3 karakters, klik klik, en klaar? 30 seconden? 40 seconden als de u/p niet staan opgeslagen?

als je het daar te druk voor hebt kan je beter inpakken

We zullen het er maar op houden dat je dus niet weet waar je over praat :thumbup:

Daarnaast: hoeveel bedrijven ken je wel niet die ook niet binnen 1 dag reageren en dat wel zouden horen te doen? SIDN en Key Systems om er maar 2 te noemen. Moeten die dan ook maar inpakken omdat ze niet even 1 minuut de tijd hebben om MIJN email te beantwoorden? Of zouden er nog meer mensen zijn die ook vinden dat HUN email eerst beantwoord moet worden?

Keizer
25/06/09, 09:43
We zullen het er maar op houden dat je dus niet weet waar je over praat :thumbup:

Daarnaast: hoeveel bedrijven ken je wel niet die ook niet binnen 1 dag reageren en dat wel zouden horen te doen? SIDN en Key Systems om er maar 2 te noemen. Moeten die dan ook maar inpakken omdat ze niet even 1 minuut de tijd hebben om MIJN email te beantwoorden? Of zouden er nog meer mensen zijn die ook vinden dat HUN email eerst beantwoord moet worden?

Anders lees je eerst even voordat je een misplaatste dis neerzet. TS heeft Slingersma toch aan de lijn gehad nadat hij al een paar dagen een ticket had openstaan? Als je dan eenmaal die klant alweer aan de lijn hebt dan log je toch ff in bij je domeinboer, haal je de lock er af en e-mail je de epp-key.. ZOW da's even ingewikkeld!!!1

dat e-dentify het niet zo nauw neemt met opzeggingen en uitverhuizingen was wel bekend maar dat je het zo triest aanpakt is mij wat te overdreven.. ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik een klant van me wil helpen met het verhuizen van zijn domein maar dat het niet wil omdat de ouwe partij te laks is en 0 service verleend naar hun (ex-) klanten, en ja, óók bij edentify..

Hail the .nl verhuis procedure (Y)

DutchTSE
25/06/09, 09:54
Anders lees je eerst even voordat je een misplaatste dis neerzet. TS heeft Slingersma toch aan de lijn gehad nadat hij al een paar dagen een ticket had openstaan? Als je dan eenmaal die klant alweer aan de lijn hebt dan log je toch ff in bij je domeinboer, haal je de lock er af en e-mail je de epp-key.. ZOW da's even ingewikkeld!!!1

TS moet gewoon netjes zijn beurt afwachten, dat moet iedereen dus hij ook.
Ik maak toch ook geen topic aan omdat ik vind dat ik te lang moet wachten bij bedrijf X?

De Schil
25/06/09, 10:11
Zojuist de authorization code ontvangen.

De lock zelf eraf halen gaat niet voor .com domein.
De huidige provider moet een authorization code verstrekken voor de verhuizing.

®on
25/06/09, 10:25
Beetje jammer dat er niet door een mod is ingegrepen.
/me zoekt naar je report nav. dit topic.... Hmm, niet gevonden ;)

Anyway, topic heb ik open gelaten vanwege zijn vraag:

Weet iemand binnen hoeveel tijd een provider verplicht is om de authorization code voor een .com verhuizing te verstrekken?

De TS is inmiddels voorzien van zijn auth key; hulde voor de mannen van e-dentify lijkt me :thumbup: