PDA

Bekijk Volledige Versie : GAL / Ladp op een linux machine zonder exchange?



jos
24/06/09, 00:58
Beste,

Een klant van mij wil graag eeb Global Adress List op zijn linux server draaien zodat alle outlook gebruikers op kantoor dezelfde adres boek gebruiken. Nou heb ik gehoord dat je deze kan draaien op een linux server zonder Exchange Server. Ik heb even gezocht op google maar ik kan niet echt een heel duidelijk antwoord vinden. Is er voor zoiets software te vinden?

Marin
24/06/09, 01:26
Zarafa kan dit dacht ik. En nog wat andere "exchange vervangers"

Volgens mij zijn er geen andere opties (i.c.m Outlook).

gjtje
24/06/09, 02:21
Bedoel je niet gewoon een ldap? Dat kan prima onder linux met openldap. Elke ldap is inprincipe een adres boek met gebruikers en attributen. Die attributen kan je zelf definiƫren mochten de standaard waardes niet voldoen, de GAL van Exchange is niet veel meer dan een verzameling objecten (users, groups) met extra attributen.

Je kan in outlook een standaard ldap toevoegen als adres lijst, via Accounts.

Marin
24/06/09, 02:24
Bedoel je niet gewoon een ldap? Dat kan prima onder linux met openldap. Elke ldap is inprincipe een adres boek met gebruikers en attributen. Die attributen kan je zelf definiƫren mochten de standaard waardes niet voldoen, de GAL van Exchange is niet veel meer dan een verzameling objecten (users, groups) met extra attributen.

Je kan in outlook een standaard ldap toevoegen als adres lijst, via Accounts.

Gecontroleer en idd.. Wist niet dat Outlook dit ondersteunde ;)