PDA

Bekijk Volledige Versie : Torrents & Snelheid



rdevos
23/06/09, 22:38
Ik heb een probleempje of iets stoms!

Ik wil graag torrentz download & Uploaden, maar mijn snelheid is erg traag! er zit een router voor maar daar heb ik alle poorten open gezet, alleen de gevaarlijekpoorten zijn dicht. Maar nu dus zonder router download ik 6,7 MB/s maar met router 80 KB/s maar alle poorten staan open dus snap ik het probleem niet! Ik heb een NETGEAR N200 Of zo, de 300 MBPS, met CAT6 Kabel dr aan verbonden

Soms download hij wel ron de 5/MBs Maar meer dat si er weinig! Hij schommelt echt heel erg, uploaden schommeltje die ook erg maar om de seconden is het 10 kb/s naar 6/mbs, Hebben jullie dat probleem ook wel eens?

http://internet-supports.nl/snelheid.jpg

Randy
23/06/09, 22:41
Je trekt de troep uit alle delen van de wereld weg. En dat is niet snel. Een beetje een pro gebruikt nieuwsgroepen of private FTP. Misschien ook even makkelijk om de screenshot weg te halen (of in ieder geval te verkleinen zodat je de forum lay-out niet om zeep helpt). Uploaden is nog steeds niet toegestaan in Nederland.

MMaI
23/06/09, 22:48
verder schat ik in dat je ADSL thuis hebt wat betekend dat je upload en download over een gescheiden lijntje lopen.

upload je dus moet 600kb/sec dan beperkt je je maximale downloadsnelheid enorm.

Probeer in je router ook eens de juiste poort te forwarden en geef aan op wat voor internetverbinding je zit.

rdevos
23/06/09, 22:50
nee, ik heb geen adsl, ik heb glasvezel, van XMSNET ;) 50 Mbit

MMaI
23/06/09, 23:00
op het overzicht dat je nu hebt gepost (pas de grootte hiervan even aan of plaats een link) is te zien dat er vrijwel geen seeds zijn voor de bestanden die je binnenhaalt.
Als er geen seeds zijn zul je ook geen hoge downloadsnelheid halen. Probeer eens een hele populaire torrent binnen te halen en kijk hoe snel deze loopt.

Zorg er ook voor dat je utorrent instellingne passen bij je internetverbinding (50Mbit)

WeServIT
23/06/09, 23:03
Zorg eerst eens voor een fatsoenlijke post zonder spelfouten. ;)

Wat Randy al zei, torrents download je vanuit heel de wereld, het is daarom echt niet gek dat je met een lage snelheid download. Kijk eens naar nieuwsgroepen daar staat veel op, en download je gewoon met full speed.
Ik raad je wel aan om dan een usenet server te huren bij bijvoorbeeld eweka.nl

rdevos
23/06/09, 23:11
oke, ik heb het plaatje even ge refreshed, kijk nu zie je dat er 2 torrents staan, dit zijn nederlandse trackers, ik had ergens gelezen dat dat ook kon helpen, instelling 50 mbit had ik al ingesteld ;) iemand nog tips? behalve nieuwsgroepen, want dat ga ik al proberen :)

rdevos
23/06/09, 23:12
http://internet-supports.nl/snelheid.jpg

WeServIT
23/06/09, 23:15
Kijk eerst even wat er gebeurd als je met nieuwsgroepen download dan, dan zie je meteen of het probleem bij de torrents ligt of toch bij je internet / configuratie thuis.

Marin
23/06/09, 23:19
oke, ik heb het plaatje even ge refreshed, kijk nu zie je dat er 2 torrents staan, dit zijn nederlandse trackers, ik had ergens gelezen dat dat ook kon helpen, instelling 50 mbit had ik al ingesteld ;) iemand nog tips? behalve nieuwsgroepen, want dat ga ik al proberen :)

Er zijn nu 2 mensen die je vragen om het plaatje te fatsoeneren zodat je de layout niet om zeep helpt. Welk deel daarvan begrijp je niet? Waarom negeer je compleet wat anderen zeggen maar wil je wel dat iedereen direct voor je klaar staat?

En gewoon nieuwsgroepen gebruiken dan ben je ervanaf. Er zijn dus geen andere tips. Je download vanaf de hele wereld. Een andere oplossing is je PC oppakken en naar die server toegaan.

rdevos
23/06/09, 23:20
ik kan niets binnen 30 minuten wijzigen aan mijn ebricht dat is een instelling ;)

Marin
23/06/09, 23:21
ik kan niets binnen 30 minuten wijzigen aan mijn ebricht dat is een instelling ;)

Randy antwoordde je na 3 minuten.

En let op spelfouten!! Ik heb nog geen 1 post van je gezien zonder fouten, let daar nou op.

WeServIT
23/06/09, 23:22
ik kan niets binnen 30 minuten wijzigen aan mijn ebricht dat is een instelling ;)

Dan nog kun je toch zorgen dat je een fatsoenlijk Nederlands bericht hebt, controleer eerst eens op fouten voordat je meteen op die post knop drukt.
Wat ik al zei, probeer eerst nieuwsgroepen en wanneer het dan dan nog langzaam is kun je nog terug komen, met een heldere uitleg

rdevos
23/06/09, 23:23
oke ik heb het probleem gevonden, me router is het probleem, poorten staan open maar er is nog wat anders, ik heb mijn pc direct aan het modem gedaan en gaat het downloaden met torrentz 6MB/s! maar hoe los ik dit op moet ik iets veranderen in me router ;)?

Herbert
23/06/09, 23:23
Het gaat goed met WHT, ook al support voor illegale downloads en uploads?

Marin
23/06/09, 23:25
oke ik heb het probleem gevonden, me router is het probleem, poorten staan open maar er is nog wat anders, ik heb mijn pc direct aan het modem gedaan en gaat het downloaden met torrentz 6MB/s! maar hoe los ik dit op moet ik iets veranderen in me router ;)?

Waarschijnlijk wel ja.. Kunnen heel veel factoren zijn. Wij kunnen niet "raden" naar jouw instellingen. Je zult echt meer informatie moeten geven. We zijn hier geen KPN Helpdesk: "zit de stekker er wel in?" RTFM!

Ga eerst eens zelf spelen en proberen, vertel ons wat je hebt gedaan om het op te lossen dan kunnen we verder kijken.

Succes!

rdevos
23/06/09, 23:26
<knip>

Marin
23/06/09, 23:26
Dit zijn de momentele trackers.

En daar moeten wij wat? mee? t probleem is toch je router?

T lijkt mij niet heel verstandig om dat lijstje hier te plaatsen trouwens..

Slot?

®on
23/06/09, 23:30
WHT is geen helpdesk voor Torrents en het gebruik ervan. Tip: helpmij.nl