PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup XenServer 5.5



WeServIT
22/06/09, 16:19
Beste WHTers,

Wij krijgen komende week een nieuwe server die in gebruik genomen gaat worden voor XenServer5.5

Nu heb ik alleen nog 1 enkele vraag hierover, hoe kan ik het makkelijkste backups maken van de draaiende vm's?
Ik heb wat scripts gevonden maar kom hier niet helemaal uit en weet ook niet exact of deze ervoor bestemd zijn.

Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik ken het programma; Veeam maar dit word gebruikt voor VMware.

Ik hoor het graag van jullie.

eXtreme Service
22/06/09, 16:30
Aangezien Xen LVM's gebruikt kan je toch eenvoudig snapshots nemen?

GuusDeGraeve
22/06/09, 16:34
Ik denk dat hij wil weten of er iemand scripts heeft of kent die dit automatisch gaan doen. Ik heb mij hier nog niet in verdiept, ben ook nog maar net met XenServer bezig.

Randy
22/06/09, 19:34
*klik (http://www.watters.ws/scripts/)*, zoekt en gij zult vinden.

GuusDeGraeve
22/06/09, 20:04
@ Randy: nog eens bedankt voor die scripts, ik heb deze al goed kunnen gebruiken. Dat xen-backup.sh script, neemt dit een backup zonder de server te freezen of uit te schakelen tijdens de backup?

WeServIT
23/06/09, 09:41
@ Randy: nog eens bedankt voor die scripts, ik heb deze al goed kunnen gebruiken. Dat xen-backup.sh script, neemt dit een backup zonder de server te freezen of uit te schakelen tijdens de backup?

Dat zijn inderdaad mooie scripts, maar de vraag is of iemand ze al gebruikt en in welke zin hij ze gebruikt. Dus hoe hij ze inwerking zet + hoe hij de instellingen doet. En tevens de vraag van hier boven kan ik wel beantwoorden denk ik, want je ziet dat hij snapshots maakt dus ik neem aan dat de VM dan aan blijft.
Hopelijk kan iemand me helpen met dit script.