PDA

Bekijk Volledige Versie : Externe Hardeschijf Voor Server.



rdevos
21/06/09, 23:51
Goedendag,

Ik heb thuis een Server staan, En in france, Ik wil op mijn thuis server een externe hardeschijf aansluiten, Eeerst kopen dus, Maar ik heb een buget van 120 euro,

Ik wil graag een grote capiciteit minimaal 500 GB maar ik wil ook een snelle, ik heb al gekeken op kieskeurg.nl maar ik kom er niet uit wat zouden jullie doen? Hij moet ook wel een beetje stijl vol zijn want ik hou van styijl, me server is namelijk ook in stijl haha, beetje patserig maar goed, dat maakt effe niet uit weten jullie wat??? Alvast heel veel bedankt! :D

pierce
21/06/09, 23:56
Ik zou eerst een nieuw toetsenbord kopen, want je huidige lijkt kapot te zijn. ;)
Als je dan nog geld over hebt zou je eens bij tweakers kunnen kijken, daar kun je prijzen maar ook veel reviews bekijken.
Kijk dan eens naar een Western Digital.

gjtje
21/06/09, 23:58
LaCie maakt prima stylish externe harde schijven, alleen is het budget te krap denk ik.

Marin
21/06/09, 23:58
WD en Toshiba maken ook prima schijven.. Maar of dat binnen je budget past... (als je dat toetsenbord hebt gehaald :P)

rdevos
22/06/09, 00:12
kunnen jullie een link plaatsen ^^?

nieuws toetsenboard xd? praat ik chinees dan :O?

Marin
22/06/09, 00:17
kunnen jullie een link plaatsen ^^?

Ja hoor http://www.google.nl


nieuws toetsenboard xd? praat ik chinees dan :O?

Nee, maar ook niet helemaal correct nederlands (styijl, eeerst etc ;) )

pierce
22/06/09, 00:18
kunnen jullie een link plaatsen ^^?

nieuws toetsenboard xd? praat ik chinees dan :O?


Kennelijk lukt het niet tweakers.net in je adresbalk typen, dus een nieuw toetsenbord is wel aan te bevelen ja...

Tim.Bracquez
22/06/09, 00:19
kunnen jullie een link plaatsen ^^?

nieuws toetsenboard xd? praat ik chinees dan :O?
Even kort stukje, op nalating van de kromme zinsbouw.

Ik heb thuis een Server staan, En in france, Ik wil op mijn thuis server een externe hardeschijf aansluiten, Eeerst kopen dus, Maar ik heb een buget van 120 euro,


Hier vind je wel iets: http://tweakers.net/pricewatch/

WeServIT
22/06/09, 00:21
kunnen jullie een link plaatsen ^^?

nieuws toetsenboard xd? praat ik chinees dan :O?

Zoiets ja, misschien verstandiger om je bericht eerst te controleren op fouten voordat je hem plaatst. Nu on-topic heb hier wat voor je: http://www.salland.eu/product/41276/wd-my-book-essential-edition-500-gb-usb2-wdh1u5000e.html

rdevos
22/06/09, 00:31
Oke dankje wel, dan nog een vraagje, ik heb zeg maar mijn server in Frankrijk.
Ik zou graag deze server ook als externe netwerkschijf willen gebruiken, Nou ja netwerk, Ik weet niet hoe je dat noemt, in iedergeval ik wil hem over het internet zodat ik er bij kan, ik heb wel zoiets gelezen als VPN Verbinding.
Maar dit krijg ik niet aan de praat, ik heb van alles geprobeerd, ik gebruik vpn via plesk, De VPN Module in plesk dus, ik moet 2 lokale netwerk ip adressen in voeren 192.168.1.1 / 192.168.1.2 dit heb ik ingevoer en ik heb de poorten op standaard laten staan, ik heb hem gestart en dan de configuratie voor mijn windows pc gedownload maar vanaf hier wil de driver niet instaleren ik krijg steeds een fout melding ebsturings systeem in invailed, of zo.
Toen heb ik hem dus onder windows xp geinstaleert dus de competablie modus veranderd dit werkt wel, en heb hem dus nu geinstaleerd, maar ik wil dus de verbinding opzetten met windows vpn verbinding aanmaken in windows vista, maar dit werkt niet hij zegt, server onbereikbaar nezevoort, ik werk via ee verbinding van XMSNET Glasvezel heir thuis van computer naar modem zonder firewall en allepoorten worden doorgelaten, ik ebveilig ze natuurlijk op me pc wel maar daar heb ik bepaalde vpn poorten toegelaten, wat meot ik hier nu mee? ik wil gewoon heel simpel en makkelijk me server als externe schijf gebrien, ik heb zo iets gehoord dat dat kon via internet dat je naast je interne een externe harddsike via het netwerk kan hebben.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Server Preformace`s

2,8 Ghz x2 Intel DuelCore.
2 Gb Ram Geheugen
250 Gb Harddisk (deze wil ik dus aan mijn PC Koppelen. 100 GB Daarvan. Al een aparte partietie voor gemaakt.)
Linux CentOS5.2
1 Gigabit lankaart.

Marin
22/06/09, 00:36
Serieus.. gebruik eens wat meer punten ;)

http://download1.parallels.com/Plesk/Plesk7.5/Doc/plesk-7.5r-vpn-guide.pdf

"DuelCore", dan gaan je cores met elkaar in gevecht ofzo?

rackhost.be
22/06/09, 01:18
praat ik chinees dan :O?

enkel schrijven

mikeh
22/06/09, 01:18
Or hire me :p

Herbert
22/06/09, 06:01
Edit:
Waarom koop je geen 2.5 externe harddisk van 500gig?
Voor onder de 100,- Euro ben je dan klaar.
Als het goed is dan hoor je die niet lopen, die zijn super stil.
Op je andere vragen heb je al tips en antwoord gekregen las ik, doe er je voordeel mee.

chielsen
22/06/09, 06:06
Waarom koop je geen 2.5 ins 500gig leptop haddeshijf zeg maar, je hebt al eeen sheif voor tussen de 70 en 80 euro, zeg maar.
Als je hem zeg maar in styijl, wil hebben zeg maar dan koop je een, Leuk kasje er om heen, En dan ben je voor nog geen 100,- klaar zeg maar.
Die dingen hoor je eg niet lope, is supercool en supervet :)

ghehe :)

ereemst
22/06/09, 11:14
Wel raar dat dit hier te lezen is?!
Schijnbaar iemand die GEEN verstand van Webhosting heeft maar wel hier rondhuppeld..... (teveel punten....)

Marin
22/06/09, 11:38
Wel raar dat dit hier te lezen is?!
Schijnbaar iemand die GEEN verstand van Webhosting heeft maar wel hier rondhuppeld..... (teveel punten....)

Dat is toch niet verboden?

rdevos
22/06/09, 15:45
oke en ik heb nu een schifj gekocht, van WD 1 Terrabyte :) maar is het normaal als die ogeveer 10/Mb/s overschrijft naar de schijf?

WeServIT
22/06/09, 15:47
oke en ik heb nu een schifj gekocht, van WD 1 Terrabyte :) maar is het normaal als die ogeveer 10/Mb/s overschrijft naar de schijf?

Het is wel heel erg makkelijk om alles hier te vragen, even google en je vindt dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Tim.Bracquez
22/06/09, 15:48
oke en ik heb nu een schifj gekocht, van WD 1 Terrabyte :) maar is het normaal als die ogeveer 10/Mb/s overschrijft naar de schijf?

Ja en nee.

Hangt dit aan een USB2.0 high speed(op sommige pc's zijn die poorten vooraan trager...)?
Een gepatchte vista?
...

psssst voor je post, lees je teksten even na

rdevos
22/06/09, 15:51
ik heb usb 2.0 dat weet ik wel, hij zit aan de achterkant, vista is volledig uptodate maar misschien moet ik iets met drivers kloten? zoiet las ik ook ergens :)?

Marin
22/06/09, 16:10
ik heb usb 2.0 dat weet ik wel, hij zit aan de achterkant, vista is volledig uptodate maar misschien moet ik iets met drivers kloten? zoiet las ik ook ergens :)?

Als je dat leest dan moet je het proberen om erachter te komen he :D

Je zei trouwens dat je die schijf op je server ssnaluit.. die draait op vista? :s