PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server voor mohaa



sedenko
21/06/09, 00:55
Hi,

Ik ben op zoek naar een dedicated server in de prijsklasse van 30-50 euro
waar ik een moh:aa gameserver op kan draaien v1.00.
Hebben jullie een advies hierover?
En als ik centos als OS heb moet ik dan apparte bestanden van mohaa hebben?
zo ja, welke?
groetjes
sedenko

FlexZa
21/06/09, 08:05
Hi,

Ik ben op zoek naar een dedicated server in de prijsklasse van 30-50 euro
waar ik een moh:aa gameserver op kan draaien v1.00.
Hebben jullie een advies hierover?
En als ik centos als OS heb moet ik dan aparte bestanden van mohaa hebben?
zo ja, welke?
groetjes
sedenko
Ik neem aan dat je Medal of Honor: Allied Assault bedoeld hiermee, heel leuk, en ook al iets ouder. Wat betreft een server hiervoor, het is prima te draaien op een VPS, maar let wel dat je minimaal iets van 300-400MB geheugen nodig hebt. EN een hoop dataverkeer.

Een MOH:AA-server loopt verder perfect onder CentOS, echter heb je wel het een en ander nodig.
Google weet wel wat precies >> Klikkerdeklik! (http://lmgtfy.com/?q=medal+of+honor+allied+assault+linux+server)

Succes ermee!

Piwi-Web
21/06/09, 12:18
Zoals Flexza zegt even googlen dan vind je zo wat je nodig hebt.

Elke server (zelfs de oudere) trekken mohaa met gemak.

Hoeveel geheugen je nodig hebt ligt aan de aantal servers die je wilt draaien maar de CPU trekt het meestal wel (zeker de huidige CPU's).

Voor aanbiedingen zit je hier fout. Die moet je in aanbiedingen gevraagd stellen.

WeServIT
21/06/09, 12:49
Je moet even zorgen dat je de windows files hebt, dan voeg je daar de Linux files bij en het zal werken, wat hierboven al gezegd werd, MOHAA is een oude game dus heeft niet veel aan hardware nodig een simpele VPS is al voldoende vaak, wil je er meerdere zul je toch moeten kijken naar een dedicated server.

sedenko
21/06/09, 12:55
Ik heb me door andere bedrijven laten vertellen dat het niet goed is om op een vps te draaien. Hoeveel slots kan z'n vps aan?

Tim.Bracquez
21/06/09, 13:01
Ik heb me door andere bedrijven laten vertellen dat het niet goed is om op een vps te draaien. Hoeveel slots kan z'n vps aan?
Dat hangt af, je hebt uit de kluiten gewassen vpsen welke verschillende dedicateed servers gewoon achterwegen laten...

Een VPS is makkelijker als je klein (dus met klein budget) wenst te beginnen, je kan zo resources bij koppelen.

rensariens
21/06/09, 13:08
Een VPS zou ik nooit aanraden voor gameservers, als het om slechts 1 gameserver gaat zou ik die gewoon los huren. Als het om meerdere servers gaat zou je voor een dedicated kunnen gaan, maar dat ga je niet redden met 30-50 euro.

sedenko
21/06/09, 13:13
Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het opzetten van mohaa v1.00
is dat waar? zo ja, hoe kan ik die oplossen?

Piwi-Web
21/06/09, 13:40
De servers crashen soms ja.
Maar daar heb je scripts voor ;) Just google it :)

sedenko
21/06/09, 13:42
nu ben ik opzoek naar een vps dus als jullie een leuke server voor me hebben post het hier
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/150552-vps-server-voor-mohaa.html#post1068369

Piwi-Web
21/06/09, 13:44
nu ben ik opzoek naar een vps dus als jullie een leuke server voor me hebben post het hier
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/150552-vps-server-voor-mohaa.html#post1068369

Let wel goed op de hardware wat men je aanbied.
Als er 1 disk in zit dan ben ik bang dat je server snel crasht (ervaring mee ...).
Diskset is dus belangrijk! Ram ~512 MB voldoende en 10 GB diskspace heb je ook al genoeg aan voor 1 server.

Denk enkel dat je dan beter een losse gameserver kan huren (heb je topic nog niet gelezen)

sedenko
21/06/09, 14:05
Welke server kan ik het beste hebben hiervoor en dan bedoel ik de systeemeisen
alles op een rijtje gewoon.

sedenko
21/06/09, 14:13
http://www.fusa.be/nl/hosting/virtual_private_servers

Dit stond op fusa.be welke kan ik het beste gebruiken voor mohaa ?

sedenko
21/06/09, 14:23
Namens Serververhuur kan ik u het volgende aanbieden:

Xen 512
Memory: 512 MB
Disk space: 15GB
Swap space: 1024 MB
Bandwidth: 200GB
IP Addresses: 1

Prijs per maand: €20.00

Netwerk en Datacenter
Grafix, Alphen aan de Rijn.
Test IP: 84.243.201.110
Per direct beschikbaar.

Opmerkingen
Prijzen exclusief BTW.
Geen setup kosten.

Contact
Voor bestellingen en/of vragen kunt u mij bereiken op rens ("at") serververhuur.com

Is dit een goede aanbieding voor mijn doeleinde?

Piwi-Web
21/06/09, 14:28
Is dit een goede aanbieding voor mijn doeleinde?

Je kan er maar 1 server op plaatsen. Dus als dat genoeg voor je is dan wel.
Wil je nog een server erbij dan gaat het niet lukken.

Houd er rekening mee dat elke mohaa server ca. 400 MB RAM gebruikt en dat een OS ook nog wat gebruikt.

Qua prijs is het wel een goede aanbieding natuurlijk :) Wanneer je er 32 slots op host dan ben je zo goedkoper, vraag mij enkel af als de VPS dat dan ook trekt wanneer deze vol zit.

Betreft Fusa.be, Je krijgt te weinig dataverkeer erbij.

sedenko
21/06/09, 14:40
Je kan er maar 1 server op plaatsen. Dus als dat genoeg voor je is dan wel.
Wil je nog een server erbij dan gaat het niet lukken.

Houd er rekening mee dat elke mohaa server ca. 400 MB RAM gebruikt en dat een OS ook nog wat gebruikt.

Qua prijs is het wel een goede aanbieding natuurlijk :) Wanneer je er 32 slots op host dan ben je zo goedkoper, vraag mij enkel af als de VPS dat dan ook trekt wanneer deze vol zit.

Betreft Fusa.be, Je krijgt te weinig dataverkeer erbij.


Kan op deze server ook een website geplaatst worden? zonder dat je last hebt van laggs?

Piwi-Web
21/06/09, 14:48
Kan op deze server ook een website geplaatst worden? zonder dat je last hebt van laggs?

Nee, lijkt mij niet slim :)

Moc
21/06/09, 15:07
Als ik dit zo is lees, en ik veronderstel dat je een enkele gameserver wilt hebben (1x een mohaa server), stel ik voor dat je deze - zoals al gesuggereerd - bij een GSP (game server provider) huurt (er zijn genoeg GSP op dit forum).

Wat betreft een website. Je kan beter aan een webhoster vragen of die een website met een cms (e107, nukedklan, e.d.) opzet in plaats van deze op een vps zetten. Aangezien ik denk dat je hiervoor niet genoeg kennis hebt, en het lijkt me ook zeker niet slim om op een -al wat kleine- vps een gameserver en nog eens een website te laten lopen.

Hiermee kom je uiteindelijk, waarschijnlijk, voordeliger uit (al dan niet wat betreft de hoeveelheid geld, dan wel de moeite die je erin moet steken om je gameserver stabiel te laten lopen)

jansen mgj
01/11/09, 18:31
Zou dan zoals de meeste zeggen inderdaad een VPS nemen, zou een dedicated te duur voor zijn. MOHAA is een zeer lichte game die niet veel nodig heeft aan cpu - ram en dataverkeer.

( pardon voor mijn nieuwe post )

WebMeso
01/11/09, 18:36
Je trapt een topic van 4 maanden oud weer naar boven.

®on
01/11/09, 18:57
Je trapt een topic van 4 maanden oud weer naar boven.
Gelukkig dat je het zelf ook nog even doet, ipv. het bij het rapporteren te laten.