PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnaam na registratie niet zichtbaar...



mohamedboul
17/06/09, 21:56
Het is de eerste keer in jaren dat ik dit voorheb, en ben benieuwd aan wat dit kan liggen.

Uitleg:

Ik heb een reseller account bij partij X (webhoster met Directadmin), en registreer zelf de domeinnamen via partij Y (doet enkel domeinnamen).

Zoals ik altijd gedaan heb voeg ik eerst de te registreren domeinnaam toe in Directadmin bij partij X. Vervolgens registreer ik bij partij Y de betreffende domein. Bij beide krijg ik geen enkele foutmelding.

Echter is de domeinnaam nog steeds niet zichtbaar. Aan welke partij ligt het nu? :huh:

Marin
17/06/09, 22:01
En de DNS staat goed?

Ahmed
17/06/09, 22:08
Wat zegt de sidn whois over het domein dat je bestelt? of een ieder whois, ligt aan 't domeinnaam.

mohamedboul
17/06/09, 22:15
En de DNS staat goed?

Na het lezen van de post van Digistate, ben ik nogmaals naar DNS.be gegaan voor een nieuwe check. Het gaat hier dus om een .be domeinnaam.
Het is vreemd dat het mij niet eerder opgevallen is, maar de nameservers worden verkeerd weergegeven (laatste 2 dagen erg druk gehad :sweatdrop:):
ns2...
ns1...

ipv

ns1...
ns2...

Dit werd nochtans correct ingevuld.
Het ligt dus duidelijk aan partij Y.

Bedankt voor de antwoorden!

YolkNet
18/06/09, 08:33
Maakt die volgorde uit dan? Ik dacht dat ns1 en ns2 dezelfde informatie hadden en dat het niet uit zou maken welke van de twee servers je het eerst gebruikt. Wat is er anders aan de tweede ns?

Triloxigen
18/06/09, 10:30
De volgorde maakt niet uit.

Ik denk dat je je DNS instellingen eens moet controleren.

dreamhost_nl
18/06/09, 12:22
Indd. De volgorde is niet belangrijk; het komt zelfs voor dat nameservers in willekeurige volgorde worden weergegeven bij registrars i.p.v. in de opgegeven volgorde. Check even de domeinnaam via checkdns.net of een vergelijkbare web site op fouten in de DNS.

YolkNet
18/06/09, 13:15
Ah, dan had ik het toch goed :)
Ik heb hetzelfde probleem ook eens gehad. Als ik een nieuwe user aanmaakte werd deze niet bijgewerkt op de nameserver(s).
Misschien speelt zoiets ook bij het probleem van TS

mohamedboul
18/06/09, 17:36
Update...

Het probleem werd vandaag snel opgelost, en de volgorde is inderdaad niet van belang. Ik dacht dat dat het probleem vormde, omdat de NS van mijn laatst geregistreerde domeinnamen 'netjes' worden weergeven. Echter zag ik dat de NS van een oudere domeinnaam ook anders staan, en deze werkt zonder problemen.

De fout vond dus plaats in de DNS van de webhoster. Bij een check eerder kreeg ik iets over 'lame servers'. Ik gebruikte hiervoor http://www.intodns.com/domeinnaam.tld.

Zo zie je dat je zelfs bij de beste webhosters wel eens foutje kan tegenkomen. Maar na jaren van goede service is dit een "ik heb weer iets bijgeleerd" moment. :w00t:

iig bedankt voor het meedenken ;)