PDA

Bekijk Volledige Versie : Oude domeinnamen voor spamtrap



Dreas
15/06/09, 14:12
Hoi,

Als iemand nog oude domeinnamen heeft die nooit voor email zijn gebruikt, dan heb ik interesse om de spam activeiten te onderzoeken. Mocht je iets voor een leuke prijs beschikbaar hebben meldt dat dan even. De daadwerkelijke naam maakt niet uit (mag dus ook een "rotzooi" naam zijn).

Dank!

Pur
15/06/09, 14:35
Misschien ook geinteresseerd in het omzetten van MX records? Ik heb wel een aantal domeinen die niet voor mail zijn gebruikt maar wil ze nou ook weer niet direct kwijt maar (tijdelijk) de MX records omzetten is bespreekbaar.

En ik ga er vanuit dat wel meer partijen hier zoiets wel zouden zien zitten.

CeeReM.com
15/06/09, 14:43
Waarom registreer je niet gewoon een nieuwe naam?

Marin
15/06/09, 14:54
Waarom registreer je niet gewoon een nieuwe naam?

Waarschijnlijk omdat t al een tijdje moet bestaan voor de spamactiviteiten ;)

Dreas
15/06/09, 14:56
Misschien ook geinteresseerd in het omzetten van MX records? Ik heb wel een aantal domeinen die niet voor mail zijn gebruikt maar wil ze nou ook weer niet direct kwijt maar (tijdelijk) de MX records omzetten is bespreekbaar.

En ik ga er vanuit dat wel meer partijen hier zoiets wel zouden zien zitten.

Dat wil ik ook wel even proberen. Nadeel is dat ik dan de lange termijn effecten mogelijkerwijs niet in de gaten kan houden. Ik neem even contact met je op per PB :)

Japje
15/06/09, 14:57
hoe oud wil je ze hebben? ouder dan 5 jaar?

Dreas
15/06/09, 14:58
hoe oud wil je ze hebben? ouder dan 5 jaar?

Als je een recentere naam hebt met veel spam verkeer dan is dat ook interessant. Ik heb nog geen idee wat voor verkeer ik op dit soort "dode namen" kan verwachten dus vandaar mijn oproep om dat eens te bekijken :)

Japje
15/06/09, 15:01
heb er 1 uit 1998, maar deze word nog wel gebruikt voor web activiteiten. Van mij mag je eventueel het mail verkeer wel hebben :)

Pur
15/06/09, 15:24
Apart genoeg zijn de domeinen (soms al 5+ jaar geregistreerd) die ik op het oog had over het algemeen helemaal schoon (bekeken over de laatste 30 dagen) of is hoogstens op geprobeerd om 2 a 3 mailtjes af te leveren van dubieuze mail adressen of host.

Een klant van me heeft wel een domein waar erg veel spam op komt, maar dat komt dan ook omdat ie sinds jaar en dag een pagina er op heeft staan dat er erg hard wordt gewerkt aan de site + info@domein.tld adres (die overigens verder bounced).

Dreas
15/06/09, 15:27
Apart genoeg zijn de domeinen (soms al 5+ jaar geregistreerd) die ik op het oog had over het algemeen helemaal schoon (bekeken over de laatste 30 dagen) of is hoogstens op geprobeerd om 2 a 3 mailtjes af te leveren van dubieuze mail adressen of host.

Ok bedankt voor de info. Dat is ook wat ik zelf zie inderdaad. Een oud domein heeft in dat geval niet zoveel zin en dan ga ik eerst een spelen met een paar nieuwe namen.

Mocht iemand een naam hebben die wel met spam wordt geflood maar nooit legitiem voor email is gebruikt dan hoor ik dat alsnog graag :)