PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigendom logo ?



avanmessen
15/06/09, 11:24
Heb net een nieuw logo aangemaakt om
te gebruiken op mijn toekomstige site en
vroeg me nu af hoe ik de eigendom ervan
verzekerde ?!

pvdpf
15/06/09, 11:27
Merk en logo registratie bij een merken bureau.

MerkEcht hebben wij goede ervaringen mee.

Cakkie
15/06/09, 12:50
Je heb zowiezo het auteursrecht op het logo omdat jij het gemaakt hebt. Men mag het logo dus niet gebruiken zonder jouw toestemming.

Als je wil verhinderen dat iemand een logo ontwerpt dat heel sterk gelijkt om jouw logo, en dit wil gebruiken in de zelfde sector als waar jij actief bent, dan moet je het logo laten registreren als beeldmerk.

GS2K1
15/06/09, 13:01
Je heb zowiezo het auteursrecht op het logo omdat jij het gemaakt hebt. Men mag het logo dus niet gebruiken zonder jouw toestemming.

Als je wil verhinderen dat iemand een logo ontwerpt dat heel sterk gelijkt om jouw logo, en dit wil gebruiken in de zelfde sector als waar jij actief bent, dan moet je het logo laten registreren als beeldmerk.

"moet" is het ook weer niet. Het kan handig zijn, maar sowieso binnen Nederland sta je heel sterk als je kan aantonen dat je de 1e was met het logo. Al heb je daar niets voor vastgelegd, maar bijvoorbeeld een factuur met je logo erop is dat al geldig (natuurlijk wel met een datum (+ kloppend in je boekhouding ;)).

ICTRecht
15/06/09, 23:27
Het zal zelden voorkomen dat je concurrent copypaste doet met jouw logo. Hij ontwerpt zelf iets dat er "toevallig" op lijkt maar net te veel om te kunnen volhouden dat het nagetekend is.

Wil je ook bescherming tegen dat soort toevallige gelijkenissen, dan moet je echt een merk deponeren.

Arnoud